Permalänk

Är den värd dom pengarna?

tja!
jag har fått ett erbjudande från bredbandsbolaget om att få en laptop på avbetalning ( 250 kr/mån )
ingen uppningsavgift eller liknade.
man måste dock teckna sig i 2 år men det är inga problem
det är en : http://www.pccity.se/product/datorer-pc/barbar-dator/VPCEE3E1...
Laptop.
Jag har inte råd att köpa någon kontant så ge mig inga köpråd
Tycker ni att den är värd dom pengarna? det blir 6000 kr precis

Permalänk
Medlem

Nej!

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Skrivet av capefear:

Varför inte om jag får fråga?

Permalänk
Medlem

Dåligt cpu och kass grafikkort. Dessa komponenter sitter i 4000kr-s datorer.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Öppningsavgift, sen kanske du borde skriva vad du ska göra med den? Annars vet du nog bäst själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

tja!
jag har fått ett erbjudande från bredbandsbolaget om att få en laptop på avbetalning ( 250 kr/mån )
ingen uppningsavgift eller liknade.
man måste dock teckna sig i 2 år men det är inga problem
det är en : http://www.pccity.se/product/datorer-pc/barbar-dator/VPCEE3E1...
Laptop.
Jag har inte råd att köpa någon kontant så ge mig inga köpråd
Tycker ni att den är värd dom pengarna? det blir 6000 kr precis

Vad ska du göra med datorn?

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Skrivet av Ludde551:

Vad ska du göra med datorn?

film,surf,musik och lättare spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

film,surf,musik och lättare spel

Exempel på lättare spel :)?

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läs hans första inlägg :>

"Jag har inte råd att köpa någon kontant så ge mig inga köpråd"

Skrivet av ghettosmurfen95:

film,surf,musik och lättare spel

Undrar även vad som ingår när du tecknar dig, får du internet osv då?

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Läs hans första inlägg :>

"Jag har inte råd att köpa någon kontant så ge mig inga köpråd"

Man kan avbetala på Komplett, otroligt mer prisvärt än den dator som TS länkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Man kan avbetala på Komplett, otroligt mer prisvärt än den dator som TS länkade.

Kanske det

Men ifall internet ingår så skulle jag säga att det skulle vara en trevlig surfdator till ett bra pris :P? 6k för 2 år internet + en dator? Ifall det nu är så

Men ifall internet inte ingår så skulle man kanske stå över :<

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Kanske det

Men ifall internet ingår så skulle jag säga att det skulle vara en trevlig surfdator till ett bra pris :P? 6k för 2 år internet + en dator? Ifall det nu är så

Men ifall internet inte ingår så skulle man kanske stå över :<

Hmm, att internet skulle kunna ingå tänkte jag inte på
Isåfall så är det ett bra erbjudande ja

Permalänk
Skrivet av Ludde551:

Exempel på lättare spel :)?

Cs source

Permalänk
Skrivet av Ludde551:

Läs hans första inlägg :>

"Jag har inte råd att köpa någon kontant så ge mig inga köpråd"

Undrar även vad som ingår när du tecknar dig, får du internet osv då?

jag har redan trådlöst internet så det är bara datorn
för 250 kr/mån

Permalänk
Medlem

Den andra datorn dom har för 200kr extra i månaden är väl mer prisvärd isf, men den är ju fortfarande mer surfdator än speldator. Förbered dig på att bli besviken på spelprestanda, i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Den andra datorn dom har för 200kr extra i månaden är väl mer prisvärd isf, men den är ju fortfarande mer surfdator än speldator. Förbered dig på att bli besviken på spelprestanda, i alla fall.

Menar du den med 10" skärm?

Permalänk
Medlem

Förut hade dom en acer-dator för 200kr i månaden och en netbook för 150kr i månaden, men det kanske har ändrats nu. Kikade bara som hastighast på deras sida...

Nope, den är fortfarande där
http://www.bredbandsbolaget.se/mobiltbredband/mobiltbredband6...

Permalänk
Medlem

Hittade dock inte din vaio där.. kanske är nåt specialerbjudande?

Permalänk

Kolla på MSI laptopsen på webhallen istället, du kan avbetala där med, sedan om du har internet så löser sig den frågan med!

Visa signatur

Burken: ASUS Maximus IV Extreme B3 p67, Win7 prof, gigabyte HD6970 CF, Corsair XMS3 vengeance 16gig 1600Mhz, Corsair 1000watt PSU (HX), Intel 120gig X25M SSD, HAF X, Och en 2600k i7 som kyls av en corsair H70 "Idle ca 17°"

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Hittade dock inte din vaio där.. kanske är nåt specialerbjudande?

Jag har varit kund där ett tag och då fick jag det erbjudandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghettosmurfen95:

Jag har varit kund där ett tag och då fick jag det erbjudandet

Okej, känns som att du betalar 1200kr extra för ett schnajdigare skal, i alla fall. Om estetiken inte är viktig och du vill ha fakturan samlad kan du ju hoppa på acer-datorn, annars skulle jag nog kolla på laptops med avbetalning hos dustin/webhallen.

Permalänk
Skrivet av Hundkex:

Okej, känns som att du betalar 1200kr extra för ett schnajdigare skal, i alla fall. Om estetiken inte är viktig och du vill ha fakturan samlad kan du ju hoppa på acer-datorn, annars skulle jag nog kolla på laptops med avbetalning hos dustin/webhallen.

Jag vill inte köpa en dator på avbetalning på inte/dustin eller webhallen för då måste jag betala uppläggningsavgift och ränta på det.
Det som jag blev erbjuden var ingen ränta eller liknande.
Jag behöver inte ens betala uppningsavgift utan det är bara 250 kr/månaden och 99 kr i frakt

Permalänk
Avstängd

Alla som är kunder får det erbjudandet, det finns i box att läsa om:

Prisvärd dator till förhöjd månadsavgift
Det här är ett specialerbjudande till dig som har fast bredband från oss. Ring kundservice 0770-777 000 för att beställa.
Köp en dator till ett otroligt bra pris mot 24 månader förlängd bindningstid på ditt fasta bredband. Den förhöjda månadsavgiften får du smidigt på din bredbandsfaktura.
Fraktavgift 96 kr tillkommer. Max en dator per kund. Har du tidigare köpt en dator ihop med mobilt bredband från oss, kan du inte ta del av detta erbjudande.

Vilken dator passar dig bäst?
Laptop Sony Vaio
Sony Vaio

En användarvänlig dator för vardagligt bruk. DVD-brännare som stöder alla format. Vaio display-skärm med hög kontrast blåser liv i din multimedia. Njut av en jämn visning av videor och spel.

Minne: 4 GB
Hårddisk: 320 GB
Vikt: 2,7 kg
Färg: Matt vit
Storlek: 369(B) x 248(D) x 32/37(H)
Detaljerad specifikation från Sony

250 kr/mån i 24 månader. Totalpris för datorn Sony Vaio är 6000 kr.
Förlängd bindningstid 24 månader på ditt fasta bredband tillkommer.
Ring kundservice 0770-777 000 för att beställa.
Leveranstid: 1 vecka
Garanti 1 år
WESC Netbook
WESC Netbook Text

En dator som är lätt att ta med. Litet och smidigt format. Inbyggd minneskortläsare och mikrofon. Dessutom ingår ett stilrent fodral och WESC hörlurar.

Minne: 1 GB
Hårddisk: 160 GB
Vikt: 1,2 kg
Färg: Vit med text WESC
Storlek: 271(B) x 188,6(D) x 19,5-28(H)
Detaljerad specifikation från WESC

130 kr/mån i 24 månader. Totalpris för datorn WESC är 3120 kr.
Förlängd bindningstid 24 månader på ditt fasta bredband tillkommer.
Ring kundservice 0770-777 000 för att beställa.
Leveranstid: 1 vecka
Garanti 1 år

Permalänk
Avstängd

Jag hade slagit till..

Slipper en kredit undersökning på dig som du får om du tar en på avbetalning på tex komplett.

Aldrig bra att få för många såna på sig ifall du skulle behöva ta nåt på avbetalning som är mer akut..
Finns faktiskt kredit företat som nekar folk som tar allt på avbetalning.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

För att förtydliga:
130kr / 250kr per månad är inte summan för abonnemang och datorn, det är utöver ditt abonnemang. Så summan blir 249kr+130kr(+eventuella andra kostnader, som telefon med mera) i månaden.

Verkade som om någon trodde det var totalpriset

Permalänk
Medlem

Inte värt.. Spara pengar istället och köp en istället...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)