Problem med att göra en bild "webvänlig" (photoshop)

Permalänk
Medlem

Problem med att göra en bild "webvänlig" (photoshop)

Hej!

Jag har gjort en bild i photoshop som har transparent bakgrund men även också en skugga. När jag trycker på "Save for Web & Devises", och väljer standard-inställningarna bild bilden dålig. Även fast jag tar bord skugga ser det dåligt ut. Hur kan jag lösa det?

Bilden är 1 mb, och den är min "wrapper-bakgrund", så den måste bli mindre, dock inte kantig. Hjälp?

BILD: http://data.fuskbugg.se/skalman02/problems.png

Permalänk
Medlem

Jag vill alltså inte ändra upplösningen, utan enbart färgerna och kvalitén.

Har fixat det när jag inte har någon skugga, men dock vill jag har skugga. Hur kan detta lösas?

Permalänk
Medlem

Ser ut som du skapat skuggan mot en vit canvas, du skall skapa skuggan så att du inte har ett canvas under.
iaf om du vill ha skuggan på webben sen. Alternativt skapa den mot den färg du kommer ha på websidan i bakgrunden.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag har skapat skuggan mot en transparent bakgrund, men när jag ska göra den "webvänligare" skapas skuggan mot en vit bakgrund, vet någon hur det blir så?

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan komma på är att du inte sparar den som .png eller så använder du fel inställningar hos .png filen.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man ändrar bildkvalitén i photoshop? T.ex. antal färger osv.

Permalänk
Medlem

Har nu gått in på image>mode>color index> och valt 64 värger, dock försvinner min skugga. Går det att lösa? Att en liten skugga ska skapa så mycket problem...

Permalänk
Medlem

Ser ut som att du sparar utan alfatransparens. Det vill säga pixlar som är semitransparenta (t.ex. skugga med transparent bakgrund) kommer att få en solid bakgrund istället.

Permalänk

Kolla så att du sparar med PNG-24, då ska det vita försvinna.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES