Permalänk

?99% stannat?

Någon som vet varför grafikkort hänger sig på 99%?

Ja kör 2 st 5870 och det konstiga är att det är bara ena kortet som har fastnat på 99%.

Ja har testat att köra driver sweeper och ominstallerat drivrutinerna har ccc 11.3.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

vad är det som hänger sig? Activity eller speed?

Visa signatur

CPU: i7 -930 @2.8GHz MB: Asus P6X58D Premium RAM: 3x2GB OCZ Gold DDR3 1600MHz SSD: Intel X25-M 80GB HDD: WD Caviar Black 1TB Graphics: Radeon HD5870 1GB Chassi: NZXT Lexa PSU: Corsair HX750W Monitor: BenQ 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Skrivet av stekerz:

vad är det som hänger sig? Activity eller speed?

Eller som man säger i Svea rike där vi befinner oss. Aktivitet eller fläkthastighet.

Permalänk
Skrivet av stekerz:

vad är det som hänger sig? Activity eller speed?

Det är Activity som hänger sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Eller som man säger i Svea rike där vi befinner oss. Aktivitet eller fläkthastighet.

Skrivet av kstalberg:

Det är Activity som hänger sig.

Eftersom han kör CCC 11.3 som bara finns på engelska så kanske det underlättar att vi tar det på engelska?

Tror bara activitygrejen är en bugg, det hände för mig för några dagar sedan också och det försvann efter en stund. Don't worry.

Visa signatur

CPU: i7 -930 @2.8GHz MB: Asus P6X58D Premium RAM: 3x2GB OCZ Gold DDR3 1600MHz SSD: Intel X25-M 80GB HDD: WD Caviar Black 1TB Graphics: Radeon HD5870 1GB Chassi: NZXT Lexa PSU: Corsair HX750W Monitor: BenQ 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Skrivet av kstalberg:

Det är Activity som hänger sig.

- avinstallera drivare och kör drivesweeper.
- stäng av datorn och ta ur kortet helt.
- starta datorn.
- stäng av datorn och sätt in kort igen.
- starta datorn och installera drivrutiner.

Permalänk
Skrivet av stekerz:

Eftersom han kör CCC 11.3 som bara finns på engelska så kanske det underlättar att vi tar det på engelska?

Tror bara activitygrejen är en bugg, det hände för mig för några dagar sedan också och det försvann efter en stund. Don't worry.

Okej men har haft det i någon vecka nu. I bland så kommer det på en gång när ja startar datorn och så efter en stund som nu. står på 99%.

Skrivet av Zeuxlarsson:

- avinstallera drivare och kör drivesweeper.
- stäng av datorn och ta ur kortet helt.
- starta datorn.
- stäng av datorn och sätt in kort igen.
- starta datorn och installera drivrutiner.

Okej blir och testa det.

Permalänk

Är en ganska känd bugg på AMD's support forum och många användare är rasande över det. Själv har jag fått gå tillbaka till v10.10 för att slippa problemet.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av SirLagsalot:

Är en ganska känd bugg på AMD's support forum och många användare är rasande över det. Själv har jag fått gå tillbaka till v10.10 för att slippa problemet.

Okej. Det är ju helt irriterade.

Får se om det funkar nu som dem ska nu.

Permalänk

Testa med beta 11.4 drivarna.

Permalänk

[QUOTE="Zeuxlarsson;10931157"]Testa med beta 11.4 drivarna.[/QUOT]

Det funkade inte som du sa. får väl testa dem med.

Permalänk

Kom på att ja hade instalerat mozilla 4.0 tänkte om det var felet så ja utinstallerade det och bytte till opera, grafikkortet har inte hängt sig än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kstalberg:

Kom på att ja hade instalerat mozilla 4.0 tänkte om det var felet så ja utinstallerade det och bytte till opera, grafikkortet har inte hängt sig än.

Samma för mig, bytte från Firefox till Chrome och nu fungerar de felfritt Hände dagligen tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Samma för mig, bytte från Firefox till Chrome och nu fungerar de felfritt Hände dagligen tidigare

Kan detta fel vara av samma ursprung som mitt fel som jag beskriver i denna tråd ??
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1000600...

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Skrivet av thomax:

Kan detta fel vara av samma ursprung som mitt fel som jag beskriver i denna tråd ??
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1000600...

Ja har inte fått så men tempen ökar på mitt grafkort när det hände för mig. Men nu så har jag inte fått ett fel alls. Pröva byta till någon annan typ crome eller opera. det kanske hjälper eller byta så du får typ FF 3.x.x eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kstalberg:

Ja har inte fått så men tempen ökar på mitt grafkort när det hände för mig. Men nu så har jag inte fått ett fel alls. Pröva byta till någon annan typ crome eller opera. det kanske hjälper eller byta så du får typ FF 3.x.x eller nått.

Jag har redan bytt till IE9 så felet är avhjälpt redan. Men jag undrade bara om felet var detsamma som det jag upplevde. Och få ett svar på vad det var för fel igentligen. Vill ju gärna kunna använda Firefox4

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!