ena högtalaren låter betydligt högre än den andre ?

Permalänk
Medlem

ena högtalaren låter betydligt högre än den andre ?

Hej

Den enda högtalare låter betydligt lägre än den andre ca 3-4 ggr så lågt. Jag har asus xonar dx ljudkort och jag har testat med ett par andra högtalare och det är likadant där har ingen tv eller liknande nära som kanske stör någon som har en ide vad felet kan vara jag kör med atandard inställningar på ljudkortet och jag har drivrtiner installerade

tack

Permalänk
Medlem

Är inte bara så dumt att balansen står fel, har hänt mig en gång och jag grunna vad i H en stund

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

hehe nej nej det var det första jag kollade

Permalänk
Medlem

Vad är det för högtalare , och är det samma förstärkare du använt dig utav? om du nu inte använt datorhögtalare

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB

Permalänk
Medlem

Hade samma problem gå in i enhetshanteraren och avinstallera drivrutinerna till ljudkortet sedan startar du om datorn

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

avinstallerar jag drivrtunerna får jag inget ljud alls och det är datorhögtalare jag använder några philips 2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av leonjp:

avinstallerar jag drivrtunerna får jag inget ljud alls och det är datorhögtalare jag använder några philips 2.1

Ne, men startar du om datorn installeras dom igen.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för något liknande och då räckte det att starta om datorn...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lol det räckte med en datorn omstart tack

Permalänk
Medlem

Starta om datorn är väl alltid steg 1 när man har problem med något....