Permalänk

Incredible s vs Desire HD

hallå!

vänder mig hit för jag får inga svar på SWEDROID.men det får jag här

nu till frågan

jag är ute efter en ny mobil,och det står mellan dessa.

Fördelar DHD:

Snyggare

Stor

Metall-skal
---------------------------------
Minus DHD:

dålig bild(matt färg)

kameran?

pass-formen på sim/batteri luckan

---------------------------------

Fördelar Inc S:

(S)LCD skärm

Kameran?

bättre ljud

--------------------------------

Minus Inc S:

Plast skal

kommer inte på mer

--------------------------------

så vilken BÖR jag välja,eller jag kanske ska köra på Xperia ARC?

hoppas det inte blev för långt och tråkigt inlägg,och att jag får några vettiga svar!

tack så länge

Visa signatur

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Permalänk
Medlem

Desire HD Incredible S Stand By-tid(3G) 490 h 370 h Taltid(3G) 5,33 h 6,33 h Skärmstorlek 4,3 tum 4 tum Mått (BxHxD) 68×123×11,8 mm 64×120×11,7 mm Vikt 164 g 135,5 g Internt lagringsut. 1 536 MB 1 124 MB

Lite mer info som kanske hjälper dig att fatta ett beslut

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Kan endast säga att jag älskar min DHD..

Visa signatur

| ASrock X570 Phantom Gaming 4 | Ryzen 3700x | 48GB DDR4 3200Mhz | Geforce 1050Ti | Unraid + Win10 VM

Permalänk
Medlem

Vad är det du söker hos en mobil? Har en Desire HD själv och är jätte nöjd men man vill ju alltid ha värre/bättre

Permalänk
Medlem

Trådskaparen är avstängd... Ingen idé att fråga honom nåt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Varför avstängd undrar man så klart diret. Pga, att han skapat x-antal "vilken mobil ska jag välja"-trådar?

BTW: Desire!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Hehe jaha se där, ja som många andra så är jag såklart skit nöjd med min DHD också iaf

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Desire HD Incredible S Stand By-tid(3G) 490 h 370 h Taltid(3G) 5,33 h 6,33 h Skärmstorlek 4,3 tum 4 tum Mått (BxHxD) 68×123×11,8 mm 64×120×11,7 mm Vikt 164 g 135,5 g Internt lagringsut. 1 536 MB 1 124 MB

Lite mer info som kanske hjälper dig att fatta ett beslut

¨

Sjukt intetsägande? Om du syftar på standbytid så kan jag säga att min telefefon max håller en dag utan att få sladden i sig.

TS; Jag har en DHD men hade satsat på en incredible om jag var dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

¨

Sjukt intetsägande? Om du syftar på standbytid så kan jag säga att min telefefon max håller en dag utan att få sladden i sig.

TS; Jag har en DHD men hade satsat på en incredible om jag var dig.

Standby tider som tillverkare brukar ange är ju oftast "best case scenario", mao. allt "jox" avstängt.
Så inget wifi, bluetooth, onödiga progam som körs i bakrunden m.m och att den är i just standby mao skärmen avstängd. Och då är det nog inte omöjligt att klämma ur +20 dagar från en smartphone.

Och att din telefon (även min) håller sig i strax över en dag innan den måste laddas är ju efter en dags avändande. Mao. ett helt annat scenario...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

hallå!

såg att jag har blivit avstängd....ber om ursäkt för alla onödiga trådar

Ni som har DHD,är ni missnöjd med kameran?.tar den bra stillbilder

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ta DHD. Incredible S har bättre skärm och batteritid, samt ligger bättre i handen. (enligt mig) DHD känns väldigt klumpig tycker jag...

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Avstängd

Hade inte tagit någon av dom, HTC Sensation väntar runt hörnet med bland annat Dual Core.

Permalänk
Medlem

Har haft desire hd nu ett tag, och är väldigt nöjd.

Nu när jag haft den ett tag så skulle jag aldrig vilja ha en mobil med mindre skärm.

Köper man en Deisre hd, så vill man ha en stor mobil.

Men dem är ju nästan identiska(hårdvarumässigt). Så kläm lite på dem i någon butik, och bestäm dig sedan.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Har själv en Incredible S och kan inte hålla med om att Desire HD är snyggare. Visst, skärmen är lite större vilket gör att det inte finns lika mycket "dödyta" på fronten, dock är det på bekostnad av att htc-loggan flyttats längst ner på mobilen och touchknapparna därmed blir lättare att komma åt av misstag (tom svårt på incredible s när man kör fruit slice elr liknande)

Om du söker på prestandatestet där iphone 4s påstås vara den snabbaste luren på marknaden poppar prestandaresultaten för Incredible S och Desire HD också upp. Trots att lurarna har identiska specifikationer hamnar Desire HD ändå av någon outgrundlig anledning på efterkälken i samtliga tester. Varför det är så vet jag inte, och har du tid att vänta någon millisekund extra på t.ex. minnesåtkomsten behöver inte det vara något problem.

Desire S är alltså rapp, men lillebror Incredible S tar prestandatronen i behåll. Dock är inte allt guld och gröna skogar. Det som talar emot Incredible är ljudproblemen. Visst, jag har personligen aldrig haft en telefon med ett bättre samtalsljud, dem du pratar med hörs högt, klart och tydligt och mottagningen är varken bättre eller sämre än på någon annan 3g-telefon. De som däremot pratar med dig upplever ofta att samtalsljudet är så dåligt att de hellre föreslår en fika nere på stan för att få saker sagda.

Det bör visserligen nämnas att min Inc är rootad och därigenom inte kan uppgraderas till någon bättre programvaruversion, vilken enligt vissa kan vara orsaken till att ljudet failar. Men att många fortfarande köper nya Incredible S och trots det får ett dåligt ljud, exempelvis den större skaran av Prisjakts användare, kanske tyder på något. Därför faller tyvärr Inc. S bort från tronen och gör att jag personligen rekommenderar Desire HD istället.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Oj, den här tråden är återuppstånden ifrån de döda?