Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Så alla som fått en invite ska behöva betala med? Riktigt dåligt.

Nya regler. Sen är inte en invite värd guld om man säger så, det är ändå något du fått gratis (förhoppningsivs)

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Istället för Spotify för 99kr i månaden så kan man(på ett år):

1. Köpa spel
2. Gå på en riktig spelning
3. Fylla på några flaskor lustgas
4. Köpa nya Powermadd handtagsskydd
5. Hyra en spelserver
6. Dricka en massa Coca-Cola
7. Uppgradera från 10/10 till 100/100
8. Beställa mer lagring
9. Köpa tre årsprenumerationer av Snowmobile
10. Tanka bensin i skotern och ha riktigt roligt!

Det handlar ju om prioriteringar och du väljer tydligen skoter och annat nöje före, vilket inte är något fel alls.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlokarN:

För vissa är det ett par liter extra mjölk och nån limpa till. Du har ingen aning om hur illa vissa har det med ekonomin om du säger att hundra kronor inte är någonting...

Herregud vilket ickeargument! Spotify är helt frivilligt att använda, det är för tusan ingen mänsklig rättighet att ha fri tillgång till tusentals artisters verk.

Musik är en vardagslyx, anser man sig inte ha råd med Spotifys tjänst så får man helt enkelt använda någon annan billigare tjänst eller klara sig med vanlig radio. Är 100kr avgörande för att kunna ha mat på bordet så är musik en riktigt sann lyx i sin tillvaro.

Personligen kan jag inte förstå hur Spotify ens kan gå runt med fjuttiga 99kr i månaden från en minoritet av användare, patetiskt liten summan för att komma åt miljoner olika verk som är paketerat i en smidig tjänst.

Permalänk

Jag misstänker att problemet ligger i det faktum att många inte gärna vill börja betala bara på grund av att vissa skivbolag vill ha in mer deg. Jag menar, skivbolagen är ena riktiga rövhål som tummar på lagarna för att få in mer pengar. Skulle mina pengar gått till att hålla igång spotify och därefter direkt ut till artisterna hade jag gärna betalat 100kr i månaden. Dock vet man att någon sliskig tjockis på Sony kommer att bygga en tredje utomhuspool för mina pengar ...

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså.. det är ingen mänsklighet att Spotify ska vara gratis och obegränsat. Varje företag har mer eller mindre rätt att sätta vilka priser de vill så länge de inte ingår i några karteller eller andra olagliga prissamarbeten.

Oavsett vad folk väljer av att sluta använda tjänsten eller börja betala för den så borde det vara en vinst för Spotify.

Förutsätt att reklaminkomsterna för nån som kör Spotify Free 12 timmar per dag är mindre än vad ersättning till artister + distribution av musiken + övriga omkostnader. Förutsätt också att kostnaden för en normalanvändare är mindre än vad de får in för ett Unlimited eller Premiumkonto.

Om personen slutar använda Spotify helt -> vinst
Om personen byter till Unlimited eller Premium -> vinst

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pärkka:

99 kronor är början på 1 000 000.

Blir en konstig talföljd.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmeldjur:

Nya regler. Sen är inte en invite värd guld om man säger så, det är ändå något du fått gratis (förhoppningsivs)

Ja det finns ju alltid massa musik på andra radiokanaler på internet.

Permalänk
Medlem

Går inte jämföra spotify med radio. Spotify är en musikdatabas inte en uppspelad stream bestämd av någon annan.

Inte ens radio är gratis i Sverige för övrigt. Vi (ska) betala 2000kr om året för public service/SR.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Går inte jämföra spotify med radio. Spotify är en musikdatabas inte en uppspelad stream bestämd av någon annan.

Inte ens radio är gratis i Sverige för övrigt. Vi (ska) betala 2000kr om året för public service/SR.

Du ska betala för SVT. Innehav av radiomottagare är ej licenspliktigt.

Permalänk
Medlem

Bytte till groovshark har haft det innan, skapade bara nytt konto med hjälp av epost om man vill skapa spellista och helt plötsligt låter musiken bättre, ingen reklam, finns det man lyssnar på, man behöver inte skapa konto för att lyssna, vill man däremot ha den på sonos eller mobilen så måste man betala mellan 6-9 dollar vilket motsvar max 56kr och du kan använda den hur mycket du vill vare sig du betalar eller inte, alla funktioner som spotify har har även grooveshark, den nya hajen på marknaden hahahahaha, loggo är en hajfena, sedan har jag även idag testat Dezzer, bortser man från att det är franskt och ställer in det på engelska så är deras radiofunktion toppen, radiofunktionen har olika genre där man väljer vilken man vill lyssna på och sedan spelas all möjlig musik inom det man har valt, väljer man till exempel metal så spelas musik som disturbed med mera, väljer man hard får man deep purple och andra godingar och så vidare vilken man väljer, musiken är blandad och vissa är till och med på franska, vissa har man aldrig hört förut och bara njuter av skön musik som man aldrig har hört förr. Som sagt spotify ni skjuter i foten, användare som använt free försvinner, tro inte dem kommer börja betala över en natt bara för att det inte finns andra företag som erbjuder samma tjänst och mot trevligare regler, sedan att musiker skall ha betalt är en helt annan diskussion, som vi kan älta hur länge som helst.

Permalänk

Okej, har någon ens läst det som står på spotifys hemsida?
Well under maj så får man hela maj prova på just spotify premium = du får 1 hel månad gratis, + att jag kommer nog dela på betalningen för spotify med min bror i några månader, liksom shit the same om det kostar, har ni aldrig betalat för något eller?
För att om ni inte har det, då har ni ungefär bara luft.

Over and Out // Okayo

Permalänk
Medlem

Jag är antagligen bland de få som köper musik genom iTunes. Plus att man kan bränna albumen och inte behöver uppkoppling.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Nu har man en anledning till att skaffa spotify premium.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

http://www.guardian.co.uk/technology/blog/2011/apr/14/spotify... småintressant läsning, sen undrar man ju hur mycket sanning det ligger i det

Själv tänker jag inte betala för spotify iaf, använde de redan så lite innan då de saknar en majoritet av mina favourit artister så ser jag inte nån anledning att använda det istället för t.ex. grooveshark. Jag tror att de kommer förlora en väldigt stor del användare till andra tjänster, det är ju inte så att de är ensamma på musik streaming marknaden längre.

Om de fixar bättre utbud och gör deras radio tjänst bättre så kan jag tänka mig o betala för deras 49 kr i månaden tjänst dock, tills dess kommer jag köra grooveshark eller andra alternativ!

Och till er som säger "men det är bara 49 eller 99 kr i månaden för obegränsat med musik!" så glömmer ni en sak, om spotify går under så har du ingen musik helt plötsligt till skillnad från om du skulle köpa din musik själv så skulle du ha kvar det. Sen så finns det personer som kanske inte lyssnar på så mycket musik och kanske inte skulle spendera 49 kr i månaden normalt sett om de köpte sin musik, den här ändringen gör tjänsten nästan värdelös då man bara kan lyssna på samma låt 5 gånger alltså kan man inte använda det som en användare som lyssnar väldigt lite ens om man använder det för sina favourit album.

Tycker överlag att det är sjukt dålig ändring och det måste fan funnits nått bättre alternativ... Märks om de tappar massivt med användare och måste dra tillbaks ändringen... (kan vara för sent redan då, folk kanske börjar titta på alternativ och hittar nått de gillar bättre och kommer då inte tillbaks till spotify även om de tar tillbaks ändringarna)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Jag gillar Spotify som service, bara synd att de inte fått in tillräckligt med intäkter via reklam och synd att de inte kunde hålla reklamen virusfri. När de väl fått in de artister jag saknar så betalar jag gärna för ett 49-kronors abonnemang men tills dess så blir det väl tillbaks till min cd-samling.
Vad saknar man då?? Jo, t.ex. Metallica, AC/DC, Led Zeppelin, Eagles (endast senaste albumet, inget gammalt), Pink Floyd m.fl. underbar musik men saknas fortfarande i min playlist på Spotify.
Sen hade det ju inte skadat med en PS3 Spotify Player heller. Då hade jag t.o.m. vart villig att betala 99:-/månad. Nej, pallar inte hålla på med PS3 Media Center och sånt skit för att få in det i PS3an hemma.

/Z

Permalänk
Medlem

hej
zymos följande band du nämnde finns på grooveshark, gjorde en snabb sökning under tiden på dem du skrev, alla fanns, tänk bara på att man måste skriva efternamn först när man försöker söka i grooveshark, om du läser http://www.grooveshark.com/about får du reda på hur allt fungerar. Man behöver inte logga in så länge man bara vill lyssna på musik och inte skapa spellista eller använda den på annan teknisk pryl, skapar man konto som görs med en epost adress får man tillgång till lite mer saker. http://listen.grooveshark.com/ adressen till sidan med all musik.

Permalänk
Medlem

Hederliga torrents och att faktiskt "ha" musiken, Då har man alltid tillgång till den och även om Sony sätter sprätt på spotify så har du fortfarande musiken...

Jag sitter och väntar på fler artister som lägger ut deras musik gratis och lagligt och tjänar pengarna på tex konserter etc...

Musik är en konst som görs bäst som hobby då induvid har stort intresse och brinner för det.
Jag spar hellre de 600 kronorna på ett år och lägger till lite för att gå på konsär eller på annat sätt direkt sponsra den/de artister jag tycker om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av czin:

och den som bestämmer vem som har rätt att klaga är....du? Ungefär som att säga att ingen har rätt att klaga på tv3, tv4, kanal5, tv6 etc just av den anledningen att ingen betalar för det dom visar.

Men är det så här du tycker så var så god, men sluta anklaga folk för att vara snåla bara för dom inte delar din uppfattning.

Man klagar inte på saker som är gratis så är det bara. Det verkar inte som att det är du som betalar för TV hemma hos dig eftersom du uppenbarligen inte har någon koll på vilka kanaler som kostar pengar och inte, när du tagit reda på det kan du ju återkomma då ditt argument faller platt med ditt svar.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt det när jag väl börjar lyssna på musik på mobilen men för datorn tänker jag inte betala ett öre då hälften av den musik jag lyssnar på ändå ligger på hårdisken

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Och till er som säger "men det är bara 49 eller 99 kr i månaden för obegränsat med musik!" så glömmer ni en sak, om spotify går under så har du ingen musik helt plötsligt till skillnad från om du skulle köpa din musik själv så skulle du ha kvar det. Sen så finns det personer som kanske inte lyssnar på så mycket musik och kanske inte skulle spendera 49 kr i månaden normalt sett om de köpte sin musik, den här ändringen gör tjänsten nästan värdelös då man bara kan lyssna på samma låt 5 gånger alltså kan man inte använda det som en användare som lyssnar väldigt lite ens om man använder det för sina favourit album.

Tycker överlag att det är sjukt dålig ändring och det måste fan funnits nått bättre alternativ... Märks om de tappar massivt med användare och måste dra tillbaks ändringen... (kan vara för sent redan då, folk kanske börjar titta på alternativ och hittar nått de gillar bättre och kommer då inte tillbaks till spotify även om de tar tillbaks ändringarna)

Du betalar för en tjänst och om den upphör så är den inte längre tillgänglig. Hur mycket musik kan du köpa för 49kr på en månad? 5 låtar på Itunes? Trevligt att lyssna på 5 låtar första månaden. Andra månaden har man 10 låtar. Efter ett helt år har man 60 låtar att lyssna på! Det är ju nästan lika bra som det utbudet Spotify erbjuder.

Har man ett jobb så är 99kr eller för all del 49kr i månaden ingenting, Spotify kommer säkert tappa gratisanvändare men i samma veva få en större mängd som betalar.

Själv har jag över 300 cd-skivor, betalar för Spotify Premium, går på konserter, köper band merch m.m.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog dumpa Spotify nu. Tycker tjänsten är smidig och så men ska jag drar mig för att betala för prenumerationer. När det kommer till musik så köper jag hellre en skiva än betalar för tillgång till ett bibliotek. Mest för att jag inte lyssnar så varierat. Skulle jag få för mig att betala så skulle skivinköp vara mer ekonomiskt försvarbart än Premium. 1200 för ett års tillgång eller 12 skivor. Sen att jag inte kommer köpa skivor heller pga brist på ork att rippa till mp3/flac är en annan femma.

Edit: Tycker det är trist att musikjättarna "brute force:ar" Spotify till det här, vilket man får anta att de gjort. Tänk om artisterna ägde sin musik och kunde dissa skivbolagen. Det är ju en jättebra plattform att lansera sin musik på. Mellanhänder.. :<

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

hej
zymos följande band du nämnde finns på grooveshark, gjorde en snabb sökning under tiden på dem du skrev, alla fanns, tänk bara på att man måste skriva efternamn först när man försöker söka i grooveshark, om du läser http://www.grooveshark.com/about får du reda på hur allt fungerar. Man behöver inte logga in så länge man bara vill lyssna på musik och inte skapa spellista eller använda den på annan teknisk pryl, skapar man konto som görs med en epost adress får man tillgång till lite mer saker. http://listen.grooveshark.com/ adressen till sidan med all musik.

Tackar, var ju klockrent, hittade ju allt där direkt

/Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Du betalar för en tjänst och om den upphör så är den inte längre tillgänglig. Hur mycket musik kan du köpa för 49kr på en månad? 5 låtar på Itunes? Trevligt att lyssna på 5 låtar första månaden. Andra månaden har man 10 låtar. Efter ett helt år har man 60 låtar att lyssna på! Det är ju nästan lika bra som det utbudet Spotify erbjuder.

Har man ett jobb så är 99kr eller för all del 49kr i månaden ingenting, Spotify kommer säkert tappa gratisanvändare men i samma veva få en större mängd som betalar.

Själv har jag över 300 cd-skivor, betalar för Spotify Premium, går på konserter, köper band merch m.m.

Jo visst betalar man för en tjänst, det har jag aldrig sagt emot men det ändrar ju inte på det hela?

Varför ska jag betala 49 kr i månaden för spotify som inte ens har all musik jag vill ha när jag kan använda andra tjänster som är gratis och har det? det var min poäng.. Spotify har mycket musik men de har långt ifrån allt, största anledningen till att skaffa spotify premium som jag kan se är väl om man vill ha det i mobilen, om man inte har en mobil som har stöd för det eller inte behöver/vill ha det så är motiveringen Väldigt låg att skaffa premium i mina ögon iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk

Spotify wants to be free eller vad det nu heter!!

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Du betalar för en tjänst och om den upphör så är den inte längre tillgänglig. Hur mycket musik kan du köpa för 49kr på en månad? 5 låtar på Itunes? Trevligt att lyssna på 5 låtar första månaden. Andra månaden har man 10 låtar. Efter ett helt år har man 60 låtar att lyssna på! Det är ju nästan lika bra som det utbudet Spotify erbjuder.

Har man ett jobb så är 99kr eller för all del 49kr i månaden ingenting, Spotify kommer säkert tappa gratisanvändare men i samma veva få en större mängd som betalar.

Själv har jag över 300 cd-skivor, betalar för Spotify Premium, går på konserter, köper band merch m.m.

Det enda som skulle passa mig är Spotify Premium på drygt 1200 kr per år. Det motsvarar c:a 15 iTunes-album... och med tanke på att jag kanske köper 3-4 album per år samt att Spotify inte har de artister jag lyssnar på är det alldeles för dyrt. Att jag inte kan bränna låtarna till cd för att lyssna i bilen är också en nackdel. För att vara en streamingtjänst är det faktiskt dyrt... just nu kan jag fylla min 32GB iPod med musik när jag är ute och reser utomlands. Kommer jag kunna göra det med Spotify? Nej.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Musik är inte gratis, och 100:- i månaden för att få fri, laglig tillgång till musik? kom igen! sluta vara så snål.

Jag har nyss sagt upp mitt premium som jag haft i drygt ett år. Musikmässigt tycker jag 99kr/mån är helt fullt rimligt för den mängd jag skulle vilja lyssna.

Men jag anser inte att jag får "fri" tillgång till musik då jag är låst till Spotifys klienter som är så extremt begränsade och dåliga, framförallt mobilklienten. Den saknar mängder med självklara standardfunktioner som andra mediaspelare haft sedan 20 år tillbaka. Detta gör att jag ofta avstår från att lyssna då jag tycker det är för besvärligt eller t.o.m omöjligt att lyssna på det sätt jag vill.

Det finns inte heller något som tyder på att det finns någon som helst vilja från Spotify att göra något åt saken. Sedan Spotify släpptes för snart 3 år sedan har det nästan inte hänt en enda intressant förändring i klienterna.

Så varför ska jag betala för något jag inte kan använda pga säljarens ovilja/inkompetens att leverera en vettig klient som gör att jag kan ta del av innehållet? Skulle jag betala för en musik-CD om jag bara fick spela den i en viss CD-spelare som bara hade play och stopp knapp? Nej det skulle jag inte heller.

Hade jag däremot fortsättningsvis kunnat få en hyfsat vettig version av tjänsten gratis så hade jag kanske fortsatt använda Spotify då och då. Men nu är jag tvungen att gå tillbaka till någon vettig mediaspelare och mp3'or istället. Och tro inte att jag kommer sitta och konvertera alla mina musik-CD manuellt till mp3 när det finns användarvänliga sajter på Internet som redan gjort det.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Tycker att det är lite intressant med alla som snackar om hur dåligt det är med 320kbps och hur mycket bättre CD eller lossless låter. Har ni ens gjort riktiga jämförelser eller har ni gått in med inställningen att "det måste ju vara sämre" och sedan inbillat er resten, som är så vanligt när det gäller ljudjämförelser?

Jag la lite tid på att göra en mer utförlig jämförelse. Använde följande system:

Förstärkare: NAD C 320BEE
CD: NAD C 542
Högtalare: Canton Vento 809 DC
Ljudkort: Asus Xonar DX

Visst, det är inte världens bästa ljudanläggning, men med erkänt bra elektronik och högtalare i 25000kr-klassen så borde man väl kunna höra en rätt uppenbar skillnad?

Själva testet jag gjorde var att köra samma låt på original-CD och Spotify. Jag startade låtarna exakt samtidigt och såg till så att de var så perfekt i fas att man kunde byta mellan dem utan att det märktes.

Resultatet? Testade musik från lite olika typer av genrer, men kunde inte höra någon skillnad. Var faktiskt förvånad över resultatet, eftersom jag hade trott att CD-spelaren åtminstone borde ge lite förbättring jämfört med Xonar-kortet.

Nu kan det ju visserligen finnas vissa typer av ljud som är svåra för komprimeringsalgoritmen att hantera på ett bra sätt. Har stött på en eller ett par sådana låtar, men inte heller i de fallen är det särskilt störande.

Permalänk
Skrivet av Murmeldjur:

99 kr i månaden? 0 kr, om du läser vad jag tidigare skrev. 10 timmar = 0 kr.

Jag vet inte ens vad du argumenterar för längre. Jag försökte bara påvisa att spotify är en hyrtjänst av musik, medan om du köper musik på cdskivor så äger du dom och kan spela dom hur mycket du vill. Så därför kan man inte bara jämföra dom rakt av.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är dyrt med 49/99 Kr/mån är inte det att det är mycket pengar i sig, utan att jag sen när Spotify får för sig att lägga ner inte har kvar något jag har betalat för. Jag betalar ju för "tjänsten" att lyssna på musiken, men för de pengarna (som blir ganska mycket under t.ex. 10 år) så skulle jag lika gärna köpt musiken på annat vis, om det nu är skivor eller via iTunes eller liknande.

Sen ni som gnäller på att vi är snåla, som andra har påpekat, det är faktiskt _reklam_ i "gratis-tjänsten" (dvs den är inte gratis, jag blir matad med reklam som någon betalar för...).

Jämför med Metro, skulle de börja ta betalt för Metro vid tunnelbanan skulle nog folk hoppa över och enbart läsa City eller något.

Permalänk
Medlem

tycker det är sjukt dålig stil. grattis tjänsten betalas redan med reklam ju. men ne dem vill känna ennu mer pengar

ja 49 kr i månaden eller va det är är en skit summa... men det är fortfarande principen...

"jaa men då bestämmer jag att alla som spelar dataspel ska betala mig 49kr i månaden för att... det bara är så... gnäll inte, det är ju bara EN SKIT SUMMA" låter inte lika kul då va? -.-

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |