Permalänk

Uppgradera 400 MHz DDR

Jag har en gammal P4 2,4 Ghz med 4 minnesplatser/1 kanal. Just nu sitter det en 1 GB sticka, men kan jag uppgradera genom att stoppa i t.ex en 512 MB och en 256 MB?
Det är 400 MHz DDR minne vi snackar om, från typ 2003. Och måste det vara ECC?

I Sisoft Sandra står det:
Memory DC Line - 2,50 volt.
Jag antar att det måste vara samma volt på dom nya modulerna?

Vad betyder CL3?

Permalänk
Vila i frid

1) Ja
2) Nej
3) Ja, default för DDR är 2.5 volt
4) CAS Latency = 3

Permalänk

Tack för svaren. Följdfråga - Är det nån vits att uppgradera från 1 GB till 1,5 GB eller 2 GB?
Datorn används till att ha en massa Firefoxflikar öppna samt att se tv-avsnitt från olika sajter på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Tack för svaren. Följdfråga - Är det nån vits att uppgradera från 1 GB till 1,5 GB eller 2 GB?
Datorn används till att ha en massa Firefoxflikar öppna samt att se tv-avsnitt från olika sajter på.

Med tanke på att Firefox gillar RAM-minne kan det nog inte skada. Speciellt inte om du kör 4an, som i alla fall på min dator gillar att använda ~1GB med ca 20 flikar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Med tanke på att Firefox gillar RAM-minne kan det nog inte skada. Speciellt inte om du kör 4an, som i alla fall på min dator gillar att använda ~1GB med ca 20 flikar.

Mjo, mitt personliga rekord på den nya datorn med 4 GB RAM ligger på 2,6 GB åt Firefox, men då kraschade skiten också