Vad kan jag få om jag säljer min dator?

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få om jag säljer min dator?

Tjena, jag undrar om det är värt att sälja min dator.
Behöver pengarna och har ingenting att göra med att jag inte är nöjd med datorn.

Datorn har följande spec:

• Cooler Master CM 690 II Advanced

• Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

• Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

• Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX

• WD Caviar® Black 1TB 3,5"

• Noctua NH-U12P SE2 CPU Kylare

• Corsair AX 750W

• Asus P8P67 DELUXE

Tror att det är allt.
Inköpspriset låg på 11852kr, räknar inte med monteringen.
Byggdes i slutet på Januari när jag fick alla delar.

råkade glömma egna kommentarer kvar i inlägget
Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II | Mobo: Asus P8P67 Deluxe | Processor: Intel i7 2600k | Ram Minne: Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | Fläkt: Noctua NH-U12P | Nätagg: Corsair 750AX | HDD: WD Caviar Black 1TB | Grafikkort: Gigabyte GeForce SOC 460 1GB

Permalänk
Medlem

7-8k skulle jag gissa på.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Så strax över 3 månaders användning innebär 4-5k i förlust, hade hoppats på kanske 9k.
Du tror inte att det finns chans till att få det? kan tänka mig 8k men det är bara om jag blir så pass desperat för pengarna..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II | Mobo: Asus P8P67 Deluxe | Processor: Intel i7 2600k | Ram Minne: Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | Fläkt: Noctua NH-U12P | Nätagg: Corsair 750AX | HDD: WD Caviar Black 1TB | Grafikkort: Gigabyte GeForce SOC 460 1GB

Permalänk

Har för mig att man brukar säga att man ska kolla vad man får alla delarna för idag och dra av 30% av priset i och med att den är begagnad(även om den inte är så gammal). Men ska du lägga den på blocket så kan du ha tur. Priset beror väldigt mycket på hur du skriver annonsen och vem som vill köpa den.