Windows- brandväggen?

Permalänk

Windows- brandväggen?

Hej,

Jag försöker konfigurera en backup till MS Sky Drive och skulle behöva lägga till en 'anpassad nätverksplats'.

Jag har följt denna guide:
http://community.spiceworks.com/how_to/show/1612

Detta har jag gjort:
1. Kopplat kontot till Windows Live
2. Från utforskaren klickat sedan på Anslut nätverksenhet. Anslut till en webbplats som du kan använda för att lagra dina dokument och bilder och klickat på Nästa.
3. Klickat på Välj en anpassad nätverksplats....

... men det går inte att klicka på 'Nästa'.

Någon som har något tips om vad jag kan göra? Kan det vara så att jag måste lägga till ett undantag i Windows brandväggen (jag har testat stänga av min kompletterande brandvägg utan resultat)?

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro

Permalänk
Vila i frid

Vilket windows kör du? Vilken "komplementerade" dvs dubbel brandvägg använder du? Kör du via en router? Provat utan router?

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Vilket windows kör du? Vilken "komplementerade" dvs dubbel brandvägg använder du? Kör du via en router? Provat utan router?

Windows 7 home; Comodo Firewall; Ja; Nej.

Kan det spela roll att jag kör via en router menar du?

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro

Permalänk
Vila i frid

Det finns ingen som helst anledning att köra med Comodo Firewall, Windows inbyggda skyddar lika bra mot externa "hot". Behöver du skydda det interna LAN'et är det ju redan för sent. Windows brandvägg tillåter inte smb som default. Kör WF.MSC så ser du att det finns hopers portar och apps att öppna upp för. Det är inte säkert att enbart en disabling av Comodo räcker, förmodligen måste det avinstalleras helt.

Men... eftersom skydrive verkar köra enbart via http BORDE det funka redan nu.

Permalänk

Problemet är att jag inte kan klicka vidare i "Guiden Lägg till nätverksplats". smb är tillåtet under Windows Brandvägg. Kanske får testa och avinstallera Comodo då...

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro