Permalänk
Medlem

upgrade

http://www.inet.se/kundvagn/visa/419856/2011-05-06
http://www.inet.se/kundvagn/visa/419849/2011-05-06
vilken är att föredra? har ett radeon 5850graffe och ett 500w nätagg som jag kompletterar med.
hade tänkt lära mig klocka lite men kommer inte bli så mkt sånt utan mest spel. min budget är max 3500 men gärna så lågt som möjligt. studenter har inte så mkt pengar ^^.
är det bättre att vänta på ivy bridge? har tidigare bara haft intel processorer så vet inte så mkt om AMD... därför jag vill ha hjälp tacksam för svar.
vill ni veta något mer så fråga bara

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/419856/2011-05-06
http://www.inet.se/kundvagn/visa/419849/2011-05-06
vilken är att föredra? har ett radeon 5850graffe och ett 500w nätagg som jag kompletterar med.
hade tänkt lära mig klocka lite men kommer inte bli så mkt sånt utan mest spel. min budget är max 3500 men gärna så lågt som möjligt. studenter har inte så mkt pengar ^^.
är det bättre att vänta på ivy bridge? har tidigare bara haft intel processorer så vet inte så mkt om AMD... därför jag vill ha hjälp tacksam för svar.
vill ni veta något mer så fråga bara

hej
Du ska ta AMD det är mer prestand för lågbudet.
du jag tror du kanske kan ta ett blilligare Modekort för som du sa du behöver ha ganska låg kostnad, fast dok ja du får ju mindre av det då men om du vill ha som funkar bra och är billig recomenderar jag denna http://www.inet.se/artikel/1901839/asus-m4n75td

Permalänk
Medlem

Intel processorn klår AMD processorn med häst längder. Antingen slår du till på Intel nu, eller väntar på AMDs nya som kommer fram till sommaren eller så väntar du ytterligare till att Ivy Bridge kommer

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

oavsett om du tar intel eller amd här så kommer du inte inte märka skillnad då ditt grafikkort kommer flaska "beroende på upplösning dock" men sattsa på AMD phenom II x4 955 tex mycket för pengarna och du får pengar över till annat

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Intel processorn klår AMD processorn med häst längder. Antingen slår du till på Intel nu, eller väntar på AMDs nya som kommer fram till sommaren eller så väntar du ytterligare till att Ivy Bridge kommer

och hur långa är dina hästar då?

tycker du kan va en häst längd!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem
Skrivet av synthiax:

och hur långa är dina hästar då?

tycker du kan va en häst längd!

Som han sa!

Permalänk
Medlem

men hur är Phenom att klocka då? är det lätt? vet att 2500k är upplåst och "gjord" för att klockas.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

men hur är Phenom att klocka då? är det lätt? vet att 2500k är upplåst och "gjord" för att klockas.

Well om du ska klocka måste du ah bättre kylning annars blir det illa
och om du inte ahr gjort det för ska du hälst inte göra det. "tycker jag"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hooga:

Well om du ska klocka måste du ah bättre kylning annars blir det illa
och om du inte ahr gjort det för ska du hälst inte göra det. "tycker jag"

jo ska köpa till en processorkylare men ska inte börja klocka förrän i sommar då jag byggt mitt nya chassi vill inte lägga pengar på fläktar som jag inte kan använda ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

låter bra då får du lycka till med din upgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hooga:

låter bra då får du lycka till med din upgradering

tackar men om jag satsar på AMD, vilken processor är mest värd att satsa på? har bara läst på om intel processorer..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tycker att det ska vara 955 men den är inte för dyr och bra prestanda! (jag har den och den kan jag säga att du behöver inte clocka)

Permalänk
Medlem

jag vill mest klocka för att lära mig, tycker det skulle vara roligt att kunna!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är så pass stor skillnad i prestanda till intels fördel i dessa två paket så förstår knappt inte varför detta ens diskuteras, AMD kan kontra med det lägre priset självklart, och prestanda är goda, men Intel delarna är såpass långt före så prisargumentet är knappast något argument, Mer prestanda grafikort kan ju anskaffas vid behov också, och då lyser ju inteldelarna ännu klarare.

Att sen 2500K väldigt enkelt kan klockas en bra bit över 4Ghz gör ju inte saken sämre.
När AMD Bulldozer kommer så kommer saker och ting bli betydligt mer knepigare vilket som kommer vara bäst antagligen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Det är så pass stor skillnad i prestanda till intels fördel i dessa två paket så förstår knappt inte varför detta ens diskuteras, AMD kan kontra med det lägre priset självklart, och prestanda är goda, men Intel delarna är såpass långt före så prisargumentet är knappast något argument, Mer prestanda grafikort kan ju anskaffas vid behov också, och då lyser ju inteldelarna ännu klarare.

Att sen 2500K väldigt enkelt kan klockas en bra bit över 4Ghz gör ju inte saken sämre.
När AMD Bulldozer kommer så kommer saker och ting bli betydligt mer knepigare vilket som kommer vara bäst antagligen

angående grafikkortet så kommer jag kanske köra crossfire med ett annat kort ist för att köpa ett som är dubbelt så bra.
men du tycker alltså att intel är att föredra?

Visa signatur

Permalänk

Intel-paketet.

Det finns inget att diskutera.

Permalänk
Medlem

intel-paketet, helt klart, alla dagar i veckan. I SYNNERHET om du ska överklocka.
AMD-proppen är inte en dålig cpu på något vis och har säkerligen tillräckliga prestanda för de allra flesta. MEN 2500K är nyare, mer strömsnål, snabbare och lättare att överklocka.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

OKEJ tack för all hjälp

Visa signatur