Anmäl dig till Roborock Challenge!

Flash player till SE X8, hur installerar man det?

Permalänk
Medlem

Flash player till SE X8, hur installerar man det?

Tjenare, har setat och googlat fram och tillbaka utan vidare lycka även sökt här på forumet men hittar bara massa nonsens!

Jag har en Sony Ericsson X8, vet inte om jag har senaste "updateringen" eller vad man kallar det läste något nånstans om 2.1 hur ser man vad man har och hur updaterar man sköts det automatiskt?

Hur som helst så skulle jag lyssna på radio på bandit.se då står det att jag måste ha adobe flash player för att kunna lyssna, försökte ladda ner det, då stod det att jag behövde Javascript för att ladda ner/installera det...

Så jag gick in på androidmarket eller vad det heter och ladda ner nån app som hette java reference lr något.. Ingen aning om det fungerade men när jag gjort det så stod det på adobe flash player hemsidan att jag inte kunde ladda ner det till denna "device" så att säga... så stod det inte så jag antar att java funkade...

Men hur som helst kan jag fortfarande inte lyssna på radion..

Hur installerar man / får tag på flash player till en android?
Finns det knep och hemsidor för annat som kan va värt att fixa till sin android?
Är helt nybörjare och använder den mestadels för surf/sms och att ringa men kanske dags att börja lära sig lite om detta då det blir större och större!

Tacksam för svar då jag vill lyssna på radio snarast!!

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

flash finns inte till 2.1 tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

flash finns inte till 2.1 tyvärr

vafan... nehe
hur får jag flash till min mobil då da kan man "nedgradera" eller något för jag behöver flash -.-

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Du får nog installera en custom ROM med en nya version av android, lämpligtvis 2.3 .

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Du får nog installera en custom ROM med en nya version av android, lämpligtvis 2.3 .

Och detta innebär och hur bär man sig åt?
Är som sagt en nybörjare vet knappt något om det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lättast är ju om du googlar eller söker på youtube, finns mycket som videos som förklarar allt väldigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

lättast är ju om du googlar eller söker på youtube, finns mycket som videos som förklarar allt väldigt bra

okej.. vad är meningen med ett forum? man frågar om hjälp inte RÅD om att googla eller youtube?...
Länka om du vet en schysst eller liknande! att jag kan googla hade jag kunnat räkna ut själv, tack ändå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Super! tackar och bockar!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

X8 har en Qualcomm MSM7227 (ARM11) budgetprolle vilket inte stöds av adobe.

Du får köpa en dyrare telefon med ARM7 processor om du vill njuta av flash.

Hoppas det blev rätt där ARM's produktmönster är inte helt rätt att hålla reda på, om något är fel får gärna någon annan flika in.

Permalänk

eller så gör det enkelt för dej och laddar ner Bandit Rocks app! Finns på market

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB