[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Medlem

Ska man ändra Adressen också alltså inte swepool.no-ip.org utan Swepool.net och port 8773?

Går frammåt i rask takt, Riktigt bra!

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

Cmd rutan kommer upp och det står att jag inte kan ansluta, och att den försöker igen.
C:\Pheonix>phoenix.exe -u http://kenix:xxxxxx@swepool.no-ip.
poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

Är det något fel jag har gjort. jag har lagt pheonix i C:.

Du ska lägga till -k.
Alltså:
phoenix.exe -u http://kenix:xxxxxx@swepool.no-ip/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

Testa med det så kanske det funkar

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Du ska lägga till -k.
Alltså:
phoenix.exe -u http://kenix:xxxxxx@swepool.no-ip/ -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

Testa med det så kanske det funkar

Funkar inte =/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Erik hjälpte mig, så det är igång nu

Permalänk

Det fungerar med den nya ändringen. Det skall se ut så här, prova du kenix och andra som inte fått det att fungera.

phoenix.exe -u http://användarnamn.worker:workerlösenord@swepool.net:8337/ -k poclbm ...

Där användarnamn, worker, workerlösenord skall givetvis bytas ut så att det stämmer med det konto ni registrerat och worker ni skapat. OBS! Lägg märke till punkt och kolon.

Poolen fungerar. Som Erik skrev, det som behövs är layout och sånt för att göra det lite hemtrevligt
Erik, minar du själv? ;P

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk

Gör jag fel eller är det här vad man kan tjäna? Har ett GTX 460 SOC och får inte ens en halv bitcoin per dag.
Använder bitcoinpools. 50-60 Mhash/s

Permalänk

Detta med bitcoins verkar ruskigt coolt, men jag har två frågor:

Hur sker igentligen inbetalningen? Sköter poolen säljandet av bitcoinsen?

Hur mycket tjänar ni som kör? Själv sitter jag på 6950cf. (Vet att det står 70kr/dygn i början men när folk snackar om att man går back om elen kostar 10kr/dag så blir jag fundersam)

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Pannkakspajjas:

Citat:

The expected generation output, at 700000 Khps, given current difficulty of 157426.20628986 , is 4.47244383894 BTC per day and 0.186351826622 BTC per hour.

Bitcoins är värda ungefär 35kr just nu så det ger dig 157kr före avdrag för el osv.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Pannkakspajjas:

Bitcoins är värda ungefär 35kr just nu så det ger dig 157kr före avdrag för el osv.

Har precis börjat med bitcoins så har ej hunnit sälja något ännu men har kollat runt lite på bitcoins forumet och enligt http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=7949.0 så ligger en BC på $7-8 för tillfället? blir inte det närmare 45-50 kronor?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Har precis börjat med bitcoins så har ej hunnit sälja något ännu men har kollat runt lite på bitcoins forumet och enligt http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=7949.0 så ligger en BC på $7-8 för tillfället? blir inte det närmare 45-50 kronor?

1 BTC = 6.43 dollar just nu 20:55

Edit: Jag använder mybitcoin för att kolla vad det är värt.

Permalänk

Ser bra ut gubbar! Skulle vara nice om loggan var i samma stil som sweclockers loggan om swec-gänget samtycker.
Kan man räkna om shares till btc eller ngt liknande?

Och när kommer ett eget forum för detta?

Permalänk
Medlem

Exakt kan man inte räkna om, men om man kollar deepbit så är snittet 152547 shares/block vilket borde ge 50/152547 BTC per share

Permalänk
Medlem

Jag har funderat jättemycket på det här med utbetalning. Det finns massor av pooler som har share-based payment, vilket betyder att man får 50 * (mitt antal shares) / (totalt antal shares) utbetalt efter 120 confirmations på det block man löst. Jag funderar på om pay-per-share modellen är bättre där man får utbetalt för varje share man löser vilket ger en betalning direkt och det blir väldigt lätt att se hur mycket man tjänar på mining.

Problemet är att då måste poolen lägga ut bitcoins för den tiden tills blocket har mognat vilket är ungefär 100 btc om vi löser ett block per dag. Dessutom tar poolen en risk då det inte alltid tar lika lång tid tills vi löser ett block. Det medför att det inte går att hålla poolen helt gratis längre, vilket vore tråkigt.

Jag föreslår att etablerar pay-per-share, sätter en liten avgift som kommer vara kvar tills det finns tillräckligt med bitcoins för att jag ska kunna vara säker på att det inte tar slut när ni vill ta ut. När detta mål uppkommit kommer avgiften tas bort. Avgiften kommer vara mindre än den (höga) deepbit tar, så jag ser ingen anledning att byta dit heller. Dessa bitcoins som inkommer som avgift kommer att stanna i poolen sålänge den är kvar, och kommer det in donationer under tiden kommer det såklart gå fortare att ta bort avgiften.

Vad tycker ni om detta?

Visa signatur

Permalänk

Men med share-based payment då behöver man väl inte ta någon fee? Jag menar det gör väl inget att blocket "mognat" innan det blir utbetalat?
För jag tycker att det inte spelar någon om man inte nödvändigtvis får sina coins utbetalat med desamma.
Men om ni väljer pay-per-share så måste det ju komma in donationer eller så måste det tas ut en fee. För att bibehålla 100 BTC gränsen så att säga. För om man tillämpar share-based payment så behövs ju inte bufferten.
Men det blir enklare att se hur mycket man tjänar? Eller har jag fått allt om bakfoten?

Jag ser dock inga problem att betala en fee för betalning av domännamn eller motsvarande!

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/445288/mining-dator
+ 2st HD 5870.

Som en mining dator.
Vad tror ni om det?
Eller är det bara meningslöst?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Jag kan stötta med pengar tills 100btc gränsen är passerad. Cashout-knapp och info om ersättning är tillagd på förstasidan. Nuvarande ersättning är 2.2% bättre än den deepbit har.

Zippe-: Köp ett bättre nätagg så kan du stoppa i två kort till senare. Dessutom drar en hårddisk bara ström, bättre att köra från något usb-minne man har hemma.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/426220/2011-05-08

Kan någon av er som tjänat mer än 1 btc gå in på sin profilsida och "casha ut"? Jag är väldigt nyfiken på om det fungerar som jag tänkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte logga in på min profilsida ens :S
EDIT: nvm -.- har tydligen låtit min dator mina hela dagen utan att vara inloggad eller registrerad för den delen..............................
kul....
hur kunde den arbeta om jag inte var registrerad ens :S

EDIT IGEN!: nu är jag glad igen arbetarn fanns trots allt att importera som gammal arbetare till mitt nya konto

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Lofman: Det går inte att arbeta utan att vara registrerad

Det gäller några till som har minat en del utan att vara registrerad som användare. Ni gör så här:
1. Registrera er som användare
2. Gå in på profil och tryck på "lägg till gammal arbetare"
3. Skriv in arbetarens namn och lösenord
4. Vänta ~5min för att databasen ska hinna uppdatera sig
Nu har de btc den arbetaren minat ihop förts över till ert konto. Ni kan fortsätta mina på den arbetaren eller skapa en ny om ni vill.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Jag kan stötta med pengar tills 100btc gränsen är passerad. Cashout-knapp och info om ersättning är tillagd på förstasidan. Nuvarande ersättning är 2.2% bättre än den deepbit har.

Zippe-: Köp ett bättre nätagg så kan du stoppa i två kort till senare. Dessutom drar en hårddisk bara ström, bättre att köra från något usb-minne man har hemma.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/426220/2011-05-08

Kan någon av er som tjänat mer än 1 btc gå in på sin profilsida och "casha ut"? Jag är väldigt nyfiken på om det fungerar som jag tänkt.

Det där moderkortet du länkade till har ett 1st pcie 16x, funkar det att stoppa dit grafikkort i andra gamla PCI-socklar? Man måste nog modda om det nu skulle funka.
De andra pcie 1x är nog bara att glömma, de ligger för nära varann för 4x HD5870 skulle jag tycka, blir nog värmeproblem, men jag kanske har fel.
Jag håller på försöka installera WinXP på ett USB-minne, det finns vissa guider på nätet, men har inte haft tid att testa det ordentligt än. Annars kan man säkert köpa den billigaste hårddisken man hittar (vilket drar upp priset, tyvärr). Kör du redan med ett USB-minne med WinXP vill jag gärna ha instruktioner om möjligt

Helst vill jag köra med WinXP för att övervolta lite (MSI Afterb), annars får jag kika vidare på Ubuntu på USB-minne senare och struntar i övervoltning. Med bägge alternativen behövs inga "dummy plugs" har jag hört, ej säkert däremot.

Nu till din fråga:
Det står på sidan att jag har ~1.25 BTC, när jag trycker på knappen Instant Cashout kommer det här upp:
You may only withdraw funds when you have more than 1 btc in your account

Tidigare idag stannade både mina workers vid mining hos Swepool. Ingen aning varför, den provade inte ens att återansluta till din server. Körde då Ph 1.45 version, imorgon skall jag testa köra med Ph 1.47 på Swepool. Kanske går bättre.
Hörs!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Det där moderkortet du länkade till har ett 1st pcie 16x, funkar det att stoppa dit grafikkort i andra gamla PCI-socklar? Man måste nog modda om det nu skulle funka.
De andra pcie 1x är nog bara att glömma, de ligger för nära varann för 4x HD5870 skulle jag tycka, blir nog värmeproblem, men jag kanske har fel.
Jag håller på försöka installera WinXP på ett USB-minne, det finns vissa guider på nätet, men har inte haft tid att testa det ordentligt än. Annars kan man säkert köpa den billigaste hårddisken man hittar (vilket drar upp priset, tyvärr). Kör du redan med ett USB-minne med WinXP vill jag gärna ha instruktioner om möjligt

Helst vill jag köra med WinXP för att övervolta lite (MSI Afterb), annars får jag kika vidare på Ubuntu på USB-minne senare och struntar i övervoltning. Med bägge alternativen behövs inga "dummy plugs" har jag hört, ej säkert däremot.

Nu till din fråga:
Det står på sidan att jag har ~1.25 BTC, när jag trycker på knappen Instant Cashout kommer det här upp:
You may only withdraw funds when you have more than 1 btc in your account

Tidigare idag stannade både mina workers vid mining hos Swepool. Ingen aning varför, den provade inte ens att återansluta till din server. Körde då Ph 1.45 version, imorgon skall jag testa köra med Ph 1.47 på Swepool. Kanske går bättre.
Hörs!

Hittade en bugg, ska vara löst nu, prova igen nu så ska vi se om det går bättre.

Köp till 4st sådana här så kan du sätta korten i vilka slots som helst: http://cgi.ebay.com/PCI-E-1X-Riser-Card-PCI-Express-Ribbon-Ex...
Mining är inte alls bandbreddsintensivt så 1x-portar funkar lika bra som 16x. Ska man köra usb-minne bör man hålla sig borta från windows. Det kanske jag skulle tillagt. Det finns några som jobbar på en färdig ubuntu-remake här: http://www.bitcoin.org/smf/index.php?topic=7374.0

Jag fixade ju egen domän idag, det kanske var det du upplevde? Jag tittade i ping-loggen och det ser inte ut som att jag har haft några disconnections.

Visa signatur

Permalänk

Så här ser det ut när jag trycker på knappen Instant Cashout:
1.2572731224474 btc sent to 1PvXGYzUCFL9NjY1DjBj2yVJPzhAeJsbQ5

När jag sedan trycker på Profil är BTCs kvar. Testat flera gånger.

Edit: Fast balance är:
Din balans: 1.2672731224474 btc, en hundradelsfel. Nån mer bugg?
Kör mot din server nu: Fan, va många rejected redan, runt 4/58 på bägge GPUs. Körde mot BTCmine nyss, mycket lägre rejected. Skall köra under natten mot din, sov gott!
Edit2: glömde bort att det är Pay-Per-Share

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Lofman: Det går inte att arbeta utan att vara registrerad

Det gäller några till som har minat en del utan att vara registrerad som användare. Ni gör så här:
1. Registrera er som användare
2. Gå in på profil och tryck på "lägg till gammal arbetare"
3. Skriv in arbetarens namn och lösenord
4. Vänta ~5min för att databasen ska hinna uppdatera sig
Nu har de btc den arbetaren minat ihop förts över till ert konto. Ni kan fortsätta mina på den arbetaren eller skapa en ny om ni vill.

Saken var den att jag hade gjort ett försök att registrera och trodde att jag lyckats, när sedan klienten arbetade på så antog jag ju att jag lyckats, tills jag skulle logga in ^^

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Saken var den att jag hade gjort ett försök att registrera och trodde att jag lyckats, när sedan klienten arbetade på så antog jag ju att jag lyckats, tills jag skulle logga in ^^

Det hade du också, vi har uppdaterat hemsidan med användare under dagen

Visa signatur

Permalänk

Erik, kolla PM!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Hahaha,,fatta hur mycket penger ni kunde ha tjänat om ni lagt ned all denna tid på ett riktigt jobb.

Lite av ett pyramidspelspsykologi här, om man bara intalar folk att de kan tjäna pengar utan att göra något så jobbar de arslet av sig

Jag lägger gärna ned massa av min Datortid på "ett riktigt jobb". Var hittar jag ett jobb för min dator så den kan jobba med något riktigt när jag inte använder den till annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag lägger gärna ned massa av min Datortid på "ett riktigt jobb". Var hittar jag ett jobb för min dator så den kan jobba med något riktigt när jag inte använder den till annat?

Folding@Home.

Permalänk
Medlem

Intressant experiment detta

Har testat lite. Får Ca 280 Mhash/s med ett 5850 865Mhz/800Mhz (nerklockat minne, verkar inte göra någon skillnad som tidigare nämnt).

Jag har lyckats får ut ~0.8 BTC till mitt mybitcoin-konto. (Testat ett natt via deepcoin)

Frågan är till er som har sålt BTC för Paypal-<USD/EUR/SEK>, hur gick just eran process till?

Beskriv gärna stegen från det ni fick era X BTC tills ni hade Y Paypal-<USD/EUR/SEK>

Mvh
Woundead

Permalänk

Kan ni inte länka till bitcoin converter sidan som Eriik (?) slängde ihop? Glömmer ju jämt adressen dit ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woundead:

Intressant experiment detta

Har testat lite. Får Ca 280 Mhash/s med ett 5850 865Mhz/800Mhz (nerklockat minne, verkar inte göra någon skillnad som tidigare nämnt).

Jag har lyckats får ut ~0.8 BTC till mitt mybitcoin-konto. (Testat ett natt via deepcoin)

Frågan är till er som har sålt BTC för Paypal-<USD/EUR/SEK>, hur gick just eran process till?

Beskriv gärna stegen från det ni fick era X BTC tills ni hade Y Paypal-<USD/EUR/SEK>

Mvh
Woundead

Jag säljer mina Bitcoins på Bitmarket.eu. I korthet så är det:

1. Skapa konto och välj betalningssätt (paypal eller banköverföring).
2. Lägg ut bitcoins på deras marknad.
3. Vänta på köpare.
4. Kontakta köpare med paypal-adress/bankkonto.
5. Vänta på pengar..
(6). Flytta pengar till bankkonto.

Har gjort ett tjugotal transaktioner utan några problem.