Permalänk
Medlem

Köpa Arduino

Tjena!
Jag vet inte riktigt om tråden ligger rätt vet inte riktigt var jag skulle lägga den, om den skulle ligga fel får någon gärna flytta den.

Jag funderar iaf på att köpa en Arduino Uno/Duemilanove att leka med. Är det bara eBay som gäller eller finns det tom. någon svensk sida att beställa ifrån. Jag har googlat lite men ingen av siterna jag tittat på verkar seriösa.

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Electrokit är bra.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket, har du/någon här använt den?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dig att köpa en klon på eBay.
Kostar hälften och är lika bra. Lite sämre kvalitet på lådningar etc, men inga problem.

Jag har använt Arduino sen dagen de kom

Kör på en Mega om du ändå ska
http://cgi.ebay.co.uk/Arduino-Mega-AVR-ATmega1280-16AU-USB-bo...

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av J3H:

Ok, tack så mycket, har du/någon här använt den?

Jag har en dueminalove (sp?) som jag labbade lite med innan jag fick jobb och ont om fritid, som jag köpte från electrokit. har handlat från dem flera gånger, och flera av mina vänner också. aldrig varit några problem.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Testpilot

Arduino får nog höra till Modifikationer och egna konstruktioner då det är den mest förekommande användningen, retro är det iallafall inte
*tråd flyttad*

Själv har jag köpt mina Arduinos på Sparkfun, det är billigare än någon svensk butik och även med den billigaste frakten har jag haft paketen inom en vecka, sjukt snabbt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Vill du kanske köpa min?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Halvt offtopic.
Antar att eftersom jag frågar så är det lite out-of-my-league :). Men iaf, vad har man för användning av detta "kort" ?. Koppla in och styra andra enheter?

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av Kotan:

Halvt offtopic.
Antar att eftersom jag frågar så är det lite out-of-my-league :). Men iaf, vad har man för användning av detta "kort" ?. Koppla in och styra andra enheter?

Något sånt, ja!

En enklare fråga att besvara vore väl; Vad kan man inte göra med den?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Halvt offtopic.
Antar att eftersom jag frågar så är det lite out-of-my-league :). Men iaf, vad har man för användning av detta "kort" ?. Koppla in och styra andra enheter?

http://en.wikipedia.org/wiki/Arduino
http://hackaday.com/category/arduino-hacks/

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Verkar skoj!! Vart lite sugen på en sån faktiskt! Vet inte till vad, men det spelar desto mindre roll! =D

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz