Steve Ballmer lovar 500 nyheter i "Mango" Windows Phone 7.5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Well, det är väl så att det är ganska komplicerat att lansera en helt ny plattform över hela världen samtidigt. Man måste översätta hela operativsystemet, man måste se till att ha ett betalningssystem för varje land till Marketplace o.s.v. o.s.v. Microsoft har inte officiellt lanserat WP7 i Sverige, men det förhindrar inte operatörerna från att beställa in nya lurar.

Finns det inte ändå skäl att vara förvånad? Oavsett om marknadsvärdet på Microsoft inte rört sig ur fläcken på lång tid, så är det ändå en kassako med enorma resurser. Jag kan inte tolka det som annat än att Microsoft återigen missbedömde en marknad, har för trög organisation för utveckling och därför helt enkelt tvingats hoppa över steg i en mer normal lansering. Det har redan gått en IT-evighet sedan lansering av Phone 7. Jag har ingen åsikt om Windows Phone som produkt - har ärligt talat inte ens prövat den eller haft något intresse av den - utan tänker mest av allt på marknadsutvecklingen. Stämningarna mellan tillverkare och mjukvaruutvecklare har varit fler än uppdateringarna Microsoft släppt.

Permalänk
Medlem

Har en win 7 mobil, hade kunat övertala många väner att köpa en om jag bara varit lite ful, för alla blir imponeade av den när man faktist får pröva den.

Tyvärr så saknar den många funktioner som många anser vara en självklarhet. (och då ej frågar om den har) Samtliga tjejkompisar och många killar med. Har fallit bort när jag berättade att man ej kunde ha egna ringsignaler.
Sen idiotin att ha multitasking i operativsystemet, men sen välja att låsa det så ingen annan än microsoft kan använda det! Det går ju inte att ens hitta några argument för!. apple hade j inte multitasking, så de fick implementera det, men att ha det och sen inte använda det.... det komer jag nog aldrig att förstå!

Så med mango så blir det förhoppningsvis en riktigt bra mobil i klass med android och ios lurarna!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

De kan aldrig göra en telefon lika bra som iPhone eller Android. Deras nackdel är ju att det är Windows på den, vem fan vill ha Windows på sin telefion. Jag har kört både wm6.1 och wm6.5.3 och är inte speciellt imponerad. Däremot Samsungs senaste Android-telefon... oj oj... den är fin.

Detta inlägg är inte menat att vara en rättvis djupgående analys, utan reflekterar bara mina egna åsikter.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

De kan aldrig göra en telefon lika bra som iPhone eller Android. Deras nackdel är ju att det är Windows på den, vem fan vill ha Windows på sin telefion. Jag har kört både wm6.1 och wm6.5.3 och är inte speciellt imponerad. Däremot Samsungs senaste Android-telefon... oj oj... den är fin.

Detta inlägg är inte menat att vara en rättvis djupgående analys, utan reflekterar bara mina egna åsikter.

Jag vill gärna ha windows i min telefon och då har jag använt både dumbphones, Symbian, Windows Mobile 6.1 och Android till privat bruk. (Android som jag sitter med nu).

Varför uttala sig om en produkt man uppenbart inte har testat?
Sluta trolla.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag passar på att fråga då, hur är det med Appar till Windows Phone 7? Android har ju legat efter lite där men har väl börjat komma ikapp iPhone nu.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boman89:

Ska väl bli intressant att se vad det är dom hittar på, men det måste ju också hända något så det inte blir massa snack bara!
Förövrigt köpte jag en Nokia N8 när den kom, och kan nog säga att det är den absolut sämsta telefon jag haft!
Jobbar som lastbilschaufför och det går ta mig fan inte prata nånstans så fort du kommer utanför ett samhälle, använder Telia, och har bättre mottagning med en gammal jävla Nokia 3310 å liknande..sanslöst oduglig telefon!

Så nu lutar det åt att prova på en Samsung Galaxy S2.

Men vore bara bra om MS system kunde komma ikapp och bli riktigt bra så man får lite mer valmöjligheter.

Konstigt att du har problem med din Nokia och mottagningen. Har själv en N8 och bor avsides där det vanligtvis är sämre mottagning på alla operatörer förutom just Telia/Halebop och jag måste faktiskt säga att min uppfattning av N8:an är att den har riktigt bra mottagning. Den har även fått bra betyg för detta i recensioner. Du kanske borde lämna in den? Det är nog förmodligen strul med antennen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Fast det går ju uppdatera Android mobiler också, problemet är att telefontillverkaren måste implementera den till hårdvaran - något de förvisso borde ändra på. Eller så väljer man en tillverkare som ofta håller ett långt stöd till mobilen.

Eller så rootar man och flashar in en ROM med nyare version.

Skrivet av shelter:

Jag passar på att fråga då, hur är det med Appar till Windows Phone 7? Android har ju legat efter lite där men har väl börjat komma ikapp iPhone nu.

Apparna är givetvis färre, men håller i överlag väldigt hög kvalité. Till skillnad från Android där det känns som om 90% är skräp.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av shelter:

Jag passar på att fråga då, hur är det med Appar till Windows Phone 7? Android har ju legat efter lite där men har väl börjat komma ikapp iPhone nu.

Fortfarande inte i nivå med Android/iOS sett till antal. WP7 är uppe i ungefär 20k appar i nuläget. Men till skillnad från ex. Android market så är majoriteten bra appar och inte flera tusen appar som gör samma, helt onödiga sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

De kan aldrig göra en telefon lika bra som iPhone eller Android. Deras nackdel är ju att det är Windows på den, vem fan vill ha Windows på sin telefion. Jag har kört både wm6.1 och wm6.5.3 och är inte speciellt imponerad. Däremot Samsungs senaste Android-telefon... oj oj... den är fin.

Detta inlägg är inte menat att vara en rättvis djupgående analys, utan reflekterar bara mina egna åsikter.

Vad menar du när du säger att det är en nackdel med Windows? Du kommer åt filer i mappar till själva operativ systemet som man inte gör i något annat os till en telefon vilket i min åsikt är totalt överlägset. Imo är Android/apple dynga i jämförelse med windows.

Permalänk
Medlem

Jag om någon måste ju köpa en sån här mobil när den väl släpps...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cAWPer:

Vad menar du när du säger att det är en nackdel med Windows? Du kommer åt filer i mappar till själva operativ systemet som man inte gör i något annat os till en telefon vilket i min åsikt är totalt överlägset. Imo är Android/apple dynga i jämförelse med windows.

Eftersom det trots allt är telefoner vi talar om, vad är det fantastiska säljargumentet för att folk vill se systemmappar?

Permalänk
Medlem

Rent spontant så är min personliga åsikt att wp7 är det snyggaste och mest innovativa operativsystemet idag, tack vare metro gui. Tycker även ms tagit över stafettpinnen vad gäller "enkelhet" och "smarthet" (hubbar och livetiles vs ikoner). Det apple har för tillfället är dess fanatiska kundkrets, "coolhetsfaktor" och stabila kombination av mjukvara och hårdvara. W7-lurarna har ju stött på en del buggar. Sen om det är MS eller telefontillverkarnas fel, det kan jag inte svara på. Lite av båda misstänker jag

Ska bli spännande att se vad apple gör med icloud eller vad det heter. Spotify blir ju lika snyggt som zune när det släpps till hösten, så det blir en intressant match.

Skype blir väl ett kapitel för sig. Förhoppningsvis kan man göra sig av med ett antal appar till hösten när mango kommer med mer integration av fb, messenger, bing-funktioner och live överlag. Min önskan är iaf att behöva så lite appar som möjligt!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Samsungs Omnia 7 med 7.0, exempelvis, är faktiskt en riktigt mysig telefon. Jävligt smidig och kul att de kör lite annorlunda stuk i interfacet jämfört med konkurrenterna. Lite förvånad att den inte sålt mer än den gjort. Lyckas MS fixa lite bättre kompabilitet i 7.5 med den svenska marknaden så tror jag windowstelefoner kan ta betydande marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Precis vad jag tänkte, 500 nya funktioner är ganska intetsägande.

Nå själv jag är väldigt nyfiken på den kommande WP 7.5, det blir dock inte att köpa någon sådan mobil ännu.

winrumors.com har satt ihop en lista på funktioner som visar att det är en rejäl uppdatering. Alla är vad jag förstått inte "confirmed" av MS utan det man gör nu är att man håller tummarna och inte försöker kissa på sig av förväntan. o=

■Outlook Conversation View – Emails combined together in threads
■Lync Messaging Client – Enterprise messaging client
■Twitter integration – Tweets integration into people hub
■Office 365 integration – Office 365 features built-in
■Bing Vision – Scan QR, Microsoft Tags, books, CDs and DVDs
■Bing Audio – Similar to Shazam, will identify songs
■Windows Live Messenger integration – Integrated into the people hub and messaging hub
■Facebook Chat integration – Integrated into the people hub and messaging hub
■AOL Messenger integration – Integrated into the people hub and messaging hub
■Contacts grouping – Create groups of contacts to send messages to
■Xbox LIVE sync function – Sync function to likely sync settings/games across devices
■Now playing artist information on lock screen – album art on the lock screen
■Visual Voicemail support - Visual voicemail using same method as iOS/Android
■Network awareness NCSI support – improvements for switching between networks/optimization
■Internet Explorer 9 mobile – HTML5 support and hardware acceleration
■Multitasking support – switch quickly between apps
■Fast application resume – quickly resume recently used apps
■Podcast support – download podcasts via the Marketplace
■Turn-by-turn navigation in Bing Maps - voice guided directions and turn-by-turn
■SMS dictation – Microsoft tellme dictates messages
■East Asian Language keyboard support – additional language support
■Handwriting and dictionary support – support for writing Chinese characters
■Pin Outlook Folders – Pin folders as favorites inside Outlook
■SkyDrive integration – Access SkyDrive documents from Office Hub
■Kinect support for games - interact with Kinect and Xbox games from Windows Phone
■Outlook email server search – search Exchange servers from Outlook client
■ Complex (alpha-numeric) password support – strong number and character password support
■Information Rights Management – support for protecting e-mails and Office documents
■Ringtone support – third party ringtone support
■App list – automatically detect list, implemented jump list and search for apps
■Marketplace search improvements – apps, podcasts, music separated for easy search
■App install improvements – progress bar install UI
■Search extras – User search actions can be connected to third-party apps
■Motion Sensor – apps to use new gyroscope hardware
■Background audio – apps can run audio in the background
■File download service – third-party apps can download files from the web
■Alarms – alarm notifications for third-party apps
■Pin app features – Users can pin live tiles of deep app features in third-party apps
■Zune Smart DJ mix – allows users to discover new music and save/create playlists
■Camera sound toggle – users can now disable the camera shutter sound
■WiFi improvements – support for hidden SSID networks

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

nååå, är mango bättre än apple? vad är godast? xD

Hahahha svär, du gjorde verkligen min dag!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo visst är det så. Det har ändå gått alldeles för lång tid nu. Sen Android 3.0 finns väl på Svenska? Det är väl ändå ett nybyggt operativ system? Ett företag som Microsoft borde kunna trycka ut sådana saker fortare tycker jag.

Android 3.0 är en uppdatering av Android, inte en helt ny plattform.

Skrivet av shelter:

De kan aldrig göra en telefon lika bra som iPhone eller Android. Deras nackdel är ju att det är Windows på den, vem fan vill ha Windows på sin telefion. Jag har kört både wm6.1 och wm6.5.3 och är inte speciellt imponerad. Däremot Samsungs senaste Android-telefon... oj oj... den är fin.

Detta inlägg är inte menat att vara en rättvis djupgående analys, utan reflekterar bara mina egna åsikter.

Det du menar är att du är en fanboy som ger fullständigt fan i hur bra systemet faktiskt är. Det är Microsoft och du hatar Microsoft eftersom att den allmäna uppfattningen "ska" vara att Microsoft suger. Har jag fel?

Skrivet av cAWPer:

Vad menar du när du säger att det är en nackdel med Windows? Du kommer åt filer i mappar till själva operativ systemet som man inte gör i något annat os till en telefon vilket i min åsikt är totalt överlägset. Imo är Android/apple dynga i jämförelse med windows.

Eftersom att Windows Mobile var oerhört långt efter och det största argumentet för det var att det var öppet och massor av annat som 99% av marknaden skiter fullstädigt i så gjorde Microsoft om det helt. De följde istället Apples filosofi med att göra systemet bra från början och se till att 3dje part inte kan sabba det med bloatade homescreens etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

winrumors.com har satt ihop en lista på funktioner som visar att det är en rejäl uppdatering. Alla är vad jag förstått inte "confirmed" av MS utan det man gör nu är att man håller tummarna och inte försöker kissa på sig av förväntan. o=
...........

Kan nog bli riktigt trevliga telefoner med den uppdateringen. Inte omöjligt att nästa lur blir en WP7.x

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Gött med lite konkurassn mot apple! Jag köper aldrig appleprodukter av den enkla anledningen att jag inte tycker att man ska stödja ett it-företag som har monopol i sitt område. Det drar inte fram utvecklingen. Men konkurrasn gör det och det finns det gott om i övriga branchen. Och ni som visst tycker att apple är snabba men nya saker och pressar priser, så kan jag medela att min MacBook som jag fick från skolan är årsmodell 2010 (nyaste när jag fick den i början av denna terminen). Den är av plast, har 2gb ram, en core2duo som går i 2.2ghz, ett nVidia gt 320m med 256mb videominne som inte ens räcker till för skärmen med upplösning 1200x800, och ett platsskal. För 10.000.

Och nu är de störst i värlen bara för att de inte har fått någon konkurrans i mobilmarknaden heller och för att alla ska ha en iPhone, även om de aldrig använder den till något annat än att ringa, bara för att det nu för tiden get status att ha ett äpple på sina saker.

.. För att dom helt enkelt är bra.

Bara för att LG trycker i en dualcore processor i sin optimus så köper inte jag den. för jag VET att det inte
flyter lika bra som en iPhone 4. Sen om iPhone 4 har gjort allt i animationer skiter jag fullt i. När jag håller i
en HTC Desire, HTC Incredible S, Nokia N8 (som iof känns riktigt robust), Samsung Galaxy S, SE x10 ARC ja eller vilken som helst så känns alla så klena och tråkiga. Hoppas verkligen Nokia som har hållt på med mobiler länge kan tillverka en GRYM mobil till WP7 så kanske vi kan se nån annan än iPhone som håller klass.

Vart riktigt besviken på N8 som va rejält hackig men som däremot hade GRYMT bra kamera.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av holmberg:

winrumors.com har satt ihop en lista på funktioner som visar att det är en rejäl uppdatering...

Frånsett integration med "nödvändiga" tjänster, och några tekniska förbättringar, ser jag mest av allt hur Windows Phone binds starkare till Microsofts övriga mjukvaruportfölj. Det är väl just det här som gör det svårt att definiera vad en nyhet är, om vi sätter det i ett plattformsoberoende perspektiv. Jag påstår inte att det är fel, men vad vi får är åtminstone två hårt bundna plattformar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Eller så rootar man och flashar in en ROM med nyare version.

Apparna är givetvis färre, men håller i överlag väldigt hög kvalité. Till skillnad från Android där det känns som om 90% är skräp.

90% skräp känns lite som en överdrift bara för Android, kan försäkra dig om att det finns minst lika mycket skräp i Itunes! Där av en fin anledning till att jailbreak så man kan testa apparna först innan man köper dem.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Frånsett integration med "nödvändiga" tjänster, och några tekniska förbättringar, ser jag mest av allt hur Windows Phone binds starkare till Microsofts övriga mjukvaruportfölj. Det är väl just det här som gör det svårt att definiera vad en nyhet är, om vi sätter det i ett plattformsoberoende perspektiv. Jag påstår inte att det är fel, men vad vi får är åtminstone två hårt bundna plattformar.

Mmm, förstår vad du menar. Och jag håller med dig. Det är ju både för och nackdelar. Jag valde att köpa en windowsmobil av just den anledningen att jag trodde och hoppades det skulle utvecklas åt detta hållet. Så det är lika viktigt, tycker jag, att MS styr upp sin "live-portfölj", office, skydrive etc, som att alla förutspådda funktioner i mango dyker upp.

Det är liksom "tjänsterna" och själva mjukvaran som är det intressanta. Snart så kan kanske en "smartphone" göra skäl för sitt namn. Man skall inte fundera på om det var på telefonen eller i datorns webbläsare man gjorde den där ändringen i excel och man skall inte behöva resa sig upp ur soffan (eller behöva starta en app) när det plingar till från fb-chat eller msn i datorhögtalarna.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Som ovanstående kommentarer så ska det bli intressant att se vad Nokia faktiskt hittar på med WP7. Själv är jag mest sugen på en LG optimus 3D faktiskt, men jag lär inte byta telefon på minst ett halvår, så det lär väl komma en del intressanta lurar tills dess.

Jag har aldrig förstått mig på vad som lockar med dagens 3d.. den är ju så flimmrig och "dålig"
sorry för ot, men vad är det som lockar?

OnT: riktigt soft om windows på allvar kommer ut och konkurrerar. De borde satsa på bättre synk med windows datorerna i hemme, typ i den stilen psp och ps3 är på väg emot. Ladda ner filmen hemma och streama till mobilen, alternativt kunna streama spel till mobilera.. nu när 4g breder ut sig borde i teorin inte bandbredden längre vara ett problem.

sorry för eventuella felstavningar.. skrivet från en optimus 2x.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Hmm, windows phone 5 och 6 suger, hoppas 7an slår igenom, kan vara trevligt med alternativ när jag ska köpa lur nästa gång.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Inaktiv

Android

Android började utvecklas 2003-2004. Android vart upp köpt av google 2005. Dom gav inte betala app support förens 2010 i Sverige. Vet inte exakt när man släppte svenskt språk stöd men de fanns inte från början om jag inte har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

.. För att dom helt enkelt är bra.

Bara för att LG trycker i en dualcore processor i sin optimus så köper inte jag den. för jag VET att det inte
flyter lika bra som en iPhone 4. Sen om iPhone 4 har gjort allt i animationer skiter jag fullt i. När jag håller i
en HTC Desire, HTC Incredible S, Nokia N8 (som iof känns riktigt robust), Samsung Galaxy S, SE x10 ARC ja eller vilken som helst så känns alla så klena och tråkiga. Hoppas verkligen Nokia som har hållt på med mobiler länge kan tillverka en GRYM mobil till WP7 så kanske vi kan se nån annan än iPhone som håller klass.

Vart riktigt besviken på N8 som va rejält hackig men som däremot hade GRYMT bra kamera.

Jo jag vet att iPhones är bra. Det är därför jag tycker det är bra med mer konkurrens. Och om min mamma skulle köpa en iPhone för 6000 skulle det inte vara för att den är bra utan för att det numera get status att ha en iPhone. Hur många svenskar vet idag ens vad man pratar om när man säger dualcore eller animation. De vet bara att iPhone är det man "ska ha" nu för tiden.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Angenämt!
Har själv LG Optimus med WP7 och det är ett OS som jag gillar starkt pga att det är stilrent, lättillgängligt, bra flyt och funktions rikt. Visst, det är en del kvar att integrera som bara stöds i USA än så länge. Men med uppdateringen kommer man antagligen inte att sakna något, mycket trevlig lista dom har.
Än så länge...trots vissa brister kan jag bara säga,

Love it!!

Permalänk
Medlem

Jag har läst igenom tråden och det pratas mycket om "det finns inga appar". Men om det finns 10 000+ , är inte det mycket? Hur många appar använder ni dagligen?

Och hur många av de appar som finns till iPhone, Android är bara skräp?

Visa signatur

=)

Permalänk

Har haft en HTC med Windows mobile och jag kommer aldrig i mitt liv att använda något mobil OS från Windows igen! (Har HTC Wildfire S och är grymt nöjd)

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

WP7 är fan king men jag saknar verkligen spotify. Ångrar inte en sekund att jag sålde min Iphone 4 och köpte en Omnia 7.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ijahopp! Kanske blir en "Mango" lur i framtiden. Börjar tröttna lite på iPhone, den funkar helt enkelt för bra och blir då lite trist liksom. Min son, som ju även han har sin egen iPhone 4 trodde jag att jag skulle behöva skicka på lagning men det funkade efter lite mickel med återställning och så. Fan va illa, hade ju hoppats på att det äntligen skulle vara något tillverkningsfel på den som hade med billiga komponenter att göra. Helst så illa att vi skulle få en ny men behövde inte ens skicka den på service, astråkigt juh.
Ett annat problem som jag har med min egen, hemknappen började funka dåligt, efter ytterligare en uppdatering började den fungera bättre igen. Hemskt irriterande när man vill finna fel...
Kanske det värsta av allt, problemen med täckningen på iPhone, i praktiken var/är det inga problem, dvs inte så mycket att klaga på. Blir ursinnig!
Heh.