Får inte igång det ena grafikkortet! (Första Bygget)

Permalänk
Medlem

Får inte igång det ena grafikkortet! (Första Bygget)

Tjena! Jag byggde min första dator igår (Detta paket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/459011/macky-s-rig-) och får inte igång båda mina 6950! När jag skulle boota för första gången så hade jag 2-3 st lodräta rektanglar som gick tvärs över skärmen! http://imageshack.us/f/824/imag0052pr.jpg/ Jag prövade att ta ut den ena, då hände samma sak. Sen bytte jag och satte in det andra grafikkortet istället, då funkade det utan problem. Antar då att det ena grafikkortet inte riktigt fungerar som det ska... Prövat att byta strömsladd men funkade fortfarande inte. När jag bara har det "trasiga" grafikkortet i så får jag sånna där rektanglar/streck över skärmen som på bilden ovan och när jag kommer till inloggningsskärmen så blir allt typ blått och svart rutigt (Har ingen bild tyvärr) fast datorn stängs inte av eller något, fläktarna fortsätter snurra och så. Men när jag vickar lite på kortet så flimrar bilden till lite, kan det vara att den glappar på något sätt? Har jag inte varit tillräckligt försiktig och kommit åt något på kortet eller något liknande? Går det att fixa? Måste jag skicka in det till inet? Går det på garantin? Sitter nu här med endast ett grafikkort och vill väldigt gärna ha igång det andra! Är det helt kört eller är det något problem som lätt går att fixa? Väldigt tacksam för svar! M v h Mackan

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

RMA? Vad är det?

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacKzZ0R:

RMA? Vad är det?

Skicka tillbaka till tillverkaren eftersom det självklart är fel på kortet.