Permalänk
Medlem

"Maxa" Bf3 uppdatera datorn ?

Hej !

Undrar om jag behöver uppdatera datan för att "maxa" bf3, finns väll inte några kända krav men man kan ju iallafall gissa lite
Med min phenom känns det som den "bottleneckar" mitt 560 i Bc2. Så är det värt att köpa 2500k och överklocka den lite ? Tror ni att den kmr hänga med även om jag sätter i ett till 560 i framtiden ? Kan tillägga att kör på ddr2 minnen , men det borde inte spela så stor roll. Andra specs står i min sign

Mvh

Permalänk

Din nuvarande CPU är definitivt ingen flaskhals med ett GTX 560. Jag tänker dock inte uttala mig om dina DDR2-minnen.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Du har en bra dator, vänta tills det är släppt, eller åtminstone tills kraven dyker upp.
Mitt tips

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

okej, men när jag kollade vad sweclockers testlabb fick för resultat i Bc2 får jag sämmre, tror de körde på 1920 x 1200 upplösning och fick 49 fps som lägsta, jag kör på 1920 x 1080 och får ca 40 som lägsta ( tex när jag står i rök)

Permalänk

Lägsta fps är ju inte de viktiga anser jag, mät istället ett genomsnitt på en spelrunda om ca 2 minuter. Sen är röken extremt krävande i bf2 och kan få vilken dator som helst att fps droppa. Mitt tips är att avvakta, åtminstånde till de att systemkraven släpps så du får en fingervisning. Jag tror dock att du kommer klara bf3 bra, och är de så att du absolut känner att du måste MAXA allt så kan du ju köpa ett till 560 och köra sli.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301