[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Avstängd

Hej!

Behöver hjälp med att begränsa MHash/s så att min dator inte jobbar allt för hårt när jag sitter vid den.
Testade att läggs till "-sleep (100)" efter min vanliga flag "-v -w128" men fick det inte att fungerar. Några tips?

Permalänk
Medlem

jag har undersökt lite och det verkar som att BTCs används välldigt mycket på "the deep webb" för att köpa både det ena och det andra.. ganska intressant

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av znirreoc:

jag har undersökt lite och det verkar som att BTCs används välldigt mycket på "the deep webb" för att köpa både det ena och det andra.. ganska intressant

Länk? Googlade lite snabbt med hittade ingen intressant info

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Länk? Googlade lite snabbt med hittade ingen intressant info

Kan tänka mig att han syftar på i2p/tor, och att "både det ena och det andra" inte är helt lagligt i sverige

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Hade varit schyst om någon kunde hjälpa mig få igång mina 5850 i Crossfire. Har lite problem.

Tråd: http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1012029-5850-cros...

Mvh Kalle

Permalänk
Skrivet av allekto:

Hej!

Behöver hjälp med att begränsa MHash/s så att min dator inte jobbar allt för hårt när jag sitter vid den.
Testade att läggs till "-sleep (100)" efter min vanliga flag "-v -w128" men fick det inte att fungerar. Några tips?

Vad kör du för nåt? GUIminer? Prova ta bort sleep, lägg till -f 60 eller högre i din vanliga flag-raden, tex.
-v -w128 -f 60 eller -v -w128 -f 100

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Hur gör jag om jag bara vill använda ett grafikkort jag sätter i till att mina?

Då jag satt i ett till 5850 för att mina då moderkortet inte stödjer crossfire, men i Catalyst står det att andra grafik kortet är "disabled" när man gå in på hardware specs.
Detta kort hittas heller inte av Phoenix minern.

Testat med och utan Crossfire"kabel".

Någon som har något förslag?

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av AX:

Hur gör jag om jag bara vill använda ett grafikkort jag sätter i till att mina?

Då jag satt i ett till 5850 för att mina då moderkortet inte stödjer crossfire, men i Catalyst står det att andra grafik kortet är "disabled" när man gå in på hardware specs.
Detta kort hittas heller inte av Phoenix minern.

Testat med och utan Crossfire"kabel".

Någon som har något förslag?

Stoppa i en skärm i grafikkortet, alt. använd en s.k. "dummy plug".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

40% tapp i nätverksstyrka sedan nya svårighetsgraden, kanske vi stannar på denna i framtiden? https://forum.bitcoin.org/index.php?topic=10272.0

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nätverksstyrkan varierar dock rätt mycket under ett dygn, grovt mätt så ser det ut att svänga 1000 Gh/s mellan top och min varje dag vilket är 30%. Så det känns lite väl tidigt att förutse någon ny trend.

Det var ett liknade mönster förra veckan men då återhämtade kurvan och följde trendlinjen igen ett par dagar senare.

Permalänk
Medlem

Hej! Jag är nog inte den enda här som har problem med att datorn fryser sig när jag ska kolla på något videoklipp eller faktiskt bara kolla på swec startsida. Jag förstår inte varför jag får det då jag har exakt samma drivrutiner och operativsystem som mina vänner som också minar. De saknar dock detta problem. Så hur ska jag lösa detta? Jag använder 11.4 drivrutinerna med SDK 2.4 på Windows 7 64 Bit. Samt Phoenix miner 1.48 med dessa flaggor " -k poclbm DEVICE=0 VECTORS BFI_INT AGGRESSION=8 WORKSIZE=128 FASTLOOP".

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Hej! Jag är nog inte den enda här som har problem med att datorn fryser sig när jag ska kolla på något videoklipp eller faktiskt bara kolla på swec startsida. Jag förstår inte varför jag får det då jag har exakt samma drivrutiner och operativsystem som mina vänner som också minar. De saknar dock detta problem. Så hur ska jag lösa detta? Jag använder 11.4 drivrutinerna med SDK 2.4 på Windows 7 64 Bit. Samt Phoenix miner 1.48 med dessa flaggor " -k poclbm DEVICE=0 VECTORS BFI_INT AGGRESSION=8 WORKSIZE=128 FASTLOOP".

Sänk AGGRESSION.... default är 3

Om det är så att du har flera gpu buggar drivrutinerna och tar 100% cpu. De kan då hjälpa att tvinga dom till en core.

Permalänk
Medlem

Har fått ett problem när jag stänger av skärmarna och minar samtidigt. För när jag sätter på dem igen så fryser datorn och jag måste starta om den.

Kör med -k poclbm DEVICE=0 VECTORS AGGRESSION=7 WORKSIZE=128 BFI_INT FASTLOOP

Det har också funkat i ca 3 veckor nu. Kanske börjar mitt grafikkort bli slött? :S

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Sänk AGGRESSION.... default är 3

Om det är så att du har flera gpu buggar drivrutinerna och tar 100% cpu. De kan då hjälpa att tvinga dom till en core.

Vid Agression 3 så får jag 250MHash/s. Känns ju värt? Även om det inte ens hjälpte mot frysningarna.

Använder även bara en GPU.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk

Jag vet inte om detta hjälper er lösa problemen men:

Videoklipp via Windows Media Player fryser för mig med, dock inte testat med tex. VLC.
För övrigt använder jag datorn under tiden den minar utan problem med tex. youtube, flash och annat då jag inaktiverat hårdvaruaccelerationen. Detta med AGGRESSION=7

Hade problem förrut med att den frös efter att datorn gått i viloläge, kvittade ifall man själv stängt av skärmen eller ej. Lösningen var att:
*Stäng av skärmsläckaren
*Turn off the display: Never
*Put the computer into sleep: Never
Man får stänga av skärmen manuellt då. Testa ni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack vare en innovativ användare så kan man nu även handla på Amazon med Bitcoins.

http://astore.amazon.com/spendbitcoins-20/about

Han som erbjuder tjänsten verkar ha fått goda ord om sig på Bitcoins forum dessutom.

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=8864.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Videoklipp via Windows Media Player fryser för mig med, dock inte testat med tex. VLC.
För övrigt använder jag datorn under tiden den minar utan problem med tex. youtube, flash och annat då jag inaktiverat hårdvaruaccelerationen. Detta med AGGRESSION=7

hur gör man det?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Skrivet av kriller007:

hur gör man det?

Här till höger på den här sidan hos Swec ser du en del olika reklam som blinkar, skiftar. Högerklicka på nån av dem, klicka sedan på Settings och välj bort Enable Hardware acceleration.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Hade problem förrut med att den frös efter att datorn gått i viloläge, kvittade ifall man själv stängt av skärmen eller ej. Lösningen var att:
*Stäng av skärmsläckaren
*Turn off the display: Never
*Put the computer into sleep: Never
Man får stänga av skärmen manuellt då. Testa ni.

Media Player Classic verkar funka utan problem.
Hade också problem med att datorn frös med WMP

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av Anka2:

Tack vare en innovativ användare så kan man nu även handla på Amazon med Bitcoins.

http://astore.amazon.com/spendbitcoins-20/about

Han som erbjuder tjänsten verkar ha fått goda ord om sig på Bitcoins forum dessutom.

http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=8864.0

Ja, en marknad eller multimarknader är väl vad vi behöver just nu. Minns att tidigare i tråden hade Erik någon tanke på att evetuellt starta någon sajt som skulle sälja något och acceptera bitcoins, men det blev väl inte av..än. Senast var det Jine i den här tråden (den som startar nån ny svensk pool) att de skulle starta köp/sälj- tjänst eller något liknande på deras sajt.

Jag hade också haft tankar på att starta en sajt där jag tex. skall kunna sälja barnkläder och leksaker, men då måste jag nog köpa/hyra ett färdigt nätförsäljningspaket för jag är kass på sånt och inte riktigt har tid heller när man har ett annat heltidsjobb.

Barnkläder och leksaker tillhör inte precis gruppen datornördar (de har bitcoins vet vi ) samt hur betalning i bitcoins skulle kunna ske på ett enkelt sätt så det är lite av utmaningar. Vågar man? Kan man ha en sån tjänst utan att behöva ha en server hemma hos sig?

Det kanske är svårt att lyckas med det ovannämnda men det är också ett sätt att bredda bitcoins till andra grupper. Problemet är att det kan kosta mig dyrt med tanke på att jag måste hyra näthotell/server?

Har ni tips och råd eller erfarenheter inom nätförsäljning vill jag jättegärna höra. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Ja, en marknad eller multimarknader är väl vad vi behöver just nu. Minns att tidigare i tråden hade Erik någon tanke på att evetuellt starta någon sajt som skulle sälja något och acceptera bitcoins, men det blev väl inte av..än. Senast var det Jine i den här tråden (den som startar nån ny svensk pool) att de skulle starta köp/sälj- tjänst eller något liknande på deras sajt.

Jag hade också haft tankar på att starta en sajt där jag tex. skall kunna sälja barnkläder och leksaker, men då måste jag nog köpa/hyra ett färdigt nätförsäljningspaket för jag är kass på sånt och inte riktigt har tid heller när man har ett annat heltidsjobb.

Barnkläder och leksaker tillhör inte precis gruppen datornördar (de har bitcoins vet vi ) samt hur betalning i bitcoins skulle kunna ske på ett enkelt sätt så det är lite av utmaningar. Vågar man? Kan man ha en sån tjänst utan att behöva ha en server hemma hos sig?

Det kanske är svårt att lyckas med det ovannämnda men det är också ett sätt att bredda bitcoins till andra grupper. Problemet är att det kan kosta mig dyrt med tanke på att jag måste hyra näthotell/server?

Har ni tips och råd eller erfarenheter inom nätförsäljning vill jag jättegärna höra. Tack!

Jag funderade på att starta en forex-sajt men fegade ur pga. alla tillstånd som krävs för en sådan. Visst skulle man kunna hävda att bitcoins är "onlinevaror" men jag har inte jättelust att bli ett prejudikat.

Tror det finns webshoppar som baserar sig på öppen källkod, du kan ju ta en sådan. Webbserver kostar 50-100kr/mån om du bara behöver php och mysql. Börja sälj bitcoin mining prylar som pci-e extenders, dummy plugs osv. så kan du utöka till grafikkort och liknande när shoppen blir större. Tror inte du kommer göra så stor framgång om du säljer barnkläder tyvärr.

Frågan är hur man gör med moms när man tar betalt i bitcoins. Vilken kurs används? Moms måste ju enligt svensk lag vara angivet på kvittot i svenska kronor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Polarn ska köpa ny dator, fick erbjudandet att köpa hans två 5770s för 1100, yay or nay för mining?
Har kollat i chartsen på wikin, men hade varit kul om någon här använder korten i praktiken.

Permalänk
Medlem

Kör med ett sapphire HD5850 och kör det i core/mem 810/600 och har
en mining på 300Mhash/s. är detta bra eller hur högt kan man köra denna i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjee:

Testa phatk, en kernel (kärna? ugh) optimerad för 58xx, du behöver dock SDK 2.4
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=7964

Permalänk
Medlem

Sneak peak på vad som kommer från swepool:

Citat:

Från: Swepool Monitor <noreply@swepool.net>
Ämne: Worker Eriik.1 has stopped!
Datum: 28 maj 2011 19.52.59 CEST

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Sneak peak på vad som kommer från swepool:

Haha, jävlar vad du började jobba på swepool när bitcoins.lc gick online.
Som man brukar säga, "Konkurrens driver fram utveckling".

Permalänk
Medlem

Anslöt precis till swepool. Såg att det ska finnas Pay Per Share? Ska man ställa in det själv, eller är det en standard inställning? Hittar nämligen inte det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Anslöt precis till swepool. Såg att det ska finnas Pay Per Share? Ska man ställa in det själv, eller är det en standard inställning? Hittar nämligen inte det

Det är ottomatiskt - bara att börja mina.

Skrivet av Pakki:

Nice find!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjee:

Klocka ner memoryklocken då den är värdelös till mining

Skrivet av Szkar:

Testa phatk, en kernel (kärna? ugh) optimerad för 58xx, du behöver dock SDK 2.4
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=7964

Provade just !:) ökning på ~28Mhash av bara det, trevligt

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB