Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vilket är ditt favoritdatorspel?

Permalänk
Medlem

Har blivit ett nytt favoritspel TDU2(Test Drive Unlimited 2) som jag faktiskt spelar på både PC och PS3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Musslan:

Får väl pajja statistiken lite bland alla FPS-nördar och säga Il2 Sturmovik. Har spelats varje vecka sedan 2001 och lär så fortsätta.

+1 från mig. Fy helvete vad man har skjutit ner Messerschmitts i många år. Och skiten håller ju måttet fortfarande! Så jag röstar på IL-2 sturmovik.

Edit: Musslan, kör du Il2 Cliffs of Dover?

Tillägg
Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Svårt det här. För något år sedan hade jag sagt Team fortress 2, som var i princip det enda spel jag spelade och har tusentals timmar speltid nedlagt i.
Sedan tyckte jag att det spårade ur lite med allt trams med hattar och nya löjliga vapen. Gillade inte riktigt communityt heller, fast det hade nog mer att göra med att jag är äldre och då uppfattade de flesta spelare som tämligen omogna.

Idag har jag ingen klar favorit.
Oblivion är nog ändå det spel som är någon sort favorit och jag alltid återkommit till.
Skyrim är inplanerad ny favorit 11-11-11

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Fable 3

Just nu är det detta underbara spel

Visa signatur

Intel Core i5 750 2,66GHz@3,67GHz Socket 1156 8Gb Corsair XM3 1600Mhz @1750Mhz Gigabyte GeForce GTX 570 Gigabyte GA-P55A-UD3 Corsair TX 750W PSU 2,5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

+1 från mig. Fy helvete vad man har skjutit ner Messerschmitts i många år. Och skiten håller ju måttet fortfarande! Så jag röstar på IL-2 sturmovik.

Edit: Musslan, kör du Il2 Cliffs of Dover?

Jag har faktiskt hållit inne på köpknappen iom den något buggiga releasen. Jag låter squad-kamraterna pilla och knåpa nu under sommaren så låter jag dom lära upp mig i höst.

Dock lirar jag frekvent på www.warbirdsofprey.org och deras full real mod-servrar.
UP 3.0 har precis släppt så det blir nog en rejäl uppsving för Il2 1946 igen parallellt med CLoD.

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

Lätt BFBC 2

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942 eller Battlefield 2 för mig. Håller tummarna för att Battlefield 3 blir riktigt grymt.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk

Civilization IV är nog min favorit. Går att tappa tiden fullständigt när man spelar det.

Permalänk
Medlem

Morrowind

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Half Life 2, helt underbart!

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Men of War utan tvekan.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Omöjligt att välja mellan cs 1.6 och cod4 promod, båda två har gett mig tusentals timmar av lycka och av hat.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk

som jag alltid säger i dessa trådar,det är OMÖJLIGT att säga ETT spel genom tiderna som man tycker är bäst.
även om man skulle korta ner det lite genom att tex säga "vilket var erat favorit spel då sega mega drive och super nintendo var aktuellt" så skulle det tom vara omöjligt att göra en "10 i topp" lista.
finns tok för många spel som man genom tiderna har suttit och sagt "wow vilket mästerligt spel" åt och som man JUST DÅ tyckte var det bästa man hade spelat men som sen glömdes bort och blev "ersatt" utav ett spel som man JUST DÅ tyckte var det bästa.

men för att bidra lite i tråden,(utan någon som helst ranking) ett spel som jag bara kom att tänka på,är spelet hired guns till amigan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Battlefield BC2 & League of Legends

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

day of defeat source och cod 4.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

PC : Heroes 3
XBOX : Time Splitter 2

Permalänk
Medlem

Måste säga Dragon Age då det är det spel jag lagt ner överlägset mest tid på.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Ps2 = Kingdom hearts 1 och 2

Pc = Borderlands

Permalänk
Skrivet av jacke910:

World of warcraft är nog mitt favorit spel för tillfället.

fan va lame ! -.-

Permalänk

Mount and blade Warband

Permalänk

StarCraft 2

Permalänk
Medlem

action quake 2 bästa fps någonsin!

Permalänk

Utopia om det räknas... helt grafikfritt i webläsaren men ack så bra lirat sen 2002...
annars Maffia II

Visa signatur

[ ASUS M4A77TD PRO , AMD PHENOM2 X4 965 BE 125W , Scythe Ninja 2 revB , CORSAIR XMS3 4GB DDR3 1600MHz CL9 , Sparkle Geforce GTX460 1GB OC, Define R3 , Corsair VX550 ]

Permalänk
Medlem

Just nu, BC2.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2, underbart spel.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Deus Ex! Fantastisk story, aldrig blivit indragen in i ett spel som i Deus Ex.

Håller helt klart med.

Deus ex är det bästa spelet jag har spelat. punkt

Permalänk
Medlem

Måste, nördigt nog säga Tibia

Tibia - Ett mmorpg som jag började spela för kanske 7-8 år sedan. lade av för 3-4 år sedan, men under tiden jag spelade det var det helt enkelt grymt, har spenderat tusentals timmar på det spelet (kan få oändligt många levels, ju högre level, desto mer respekt, tror högsta leveln just nu ligger runt 500~).

Älskade sjävla konceptet med att "om du dör så förlorar du exp och utrustning som du jobbat 8-9 timmar med"

I.om att man tappade så jävla mycket när man dog så fick man vara så försiktig och aldrig försöka dö, och med detta växte den ENORMA, välskapta communityn upp, man visste vilka alla av betydelse var, man gjorde sig inte osams med en som var högre level än en själv.

Själv var jag top 1 druid i hela världen under något år + att alla ens kompisar också spelade, som gjorde att man tillslut hade makten över en hel server (700 spelare online 24/7), denna makt man hade då var helt jävla otrolig, man kunde döda vem som helst i princip och dessa GRÄT för att de tappade alla sina levels

Visa signatur

Phenom 1090T 4,0 GHZ, HD 7970, Corsair AX 850+, Xonar essence STX, Gigabyte 890FX A-UD5

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2 får det bli för min del.
Ser fram emot 3:an så att det nästan gör lite ont.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk

Jag måste säga Deus Ex. Det var en sådan fantastisk upplevelse när det kom.

Alla NPC hade dialog och man kunde lyssna på deras konversationer, som ibland var ganska djupa, trots att de egentligen inte var mer än "redshirts". Miljöerna var otroligt insperande och man var fri att gå var man ville och det lönade sig att utforska allting.

Storyn var spännande och gripande samtidigt som karaktärerna var trovärdiga. Man kunde göra val som fick konsekvenser och bara det faktum att spelet hade flera olika slut var helt nytt, för mig iallafall.

Visst, grafiken är dålig i jämförelse med dagens spel men det man lyckades göra med den kompenserar för det. AIn är stendum och lik ramlar genom väggar men jag har faktiskt aldrig störts särskilt mycket av det. Det finns inget spel från så långt tillbaka som jag fortfarande känner att jag vill spela om nån gång ibland.

Trots elva år och trots allt negativt så håller det fortfarande.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...