Vilken är bäst? Steelseries 5h v2 eller v2 Siberia?

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst? Steelseries 5h v2 eller v2 Siberia?

Tjo.
Tänkte köpa nytt headset då mina razer carcharias är skit dåliga. Dom läcker ut ljud otroligt mycket och micen är skräp.

Vill bara fråga till er som har antingen 5h v2 eller siberia: Dom läcker inte ut ljud jättemycket va? Och micen är helt ok? Inget brus mm?

Dessa ligger på ungefär samma pris. Så vilken rekommenderar ni och varför?

Permalänk
Medlem

Har Siberia V2 och är helt nöjd med dem.

Micen är helt bra.
Ljudkvalitén e helt bra.
om dom läcker ut ljud har jag ingen aning om

Bekväma är dom också

Permalänk
Medlem

Om Siberia V2 läcker ut ljud vet jag inte, men mikrofonen fungerar bra i alla fall, brukar inte vara några problem att prata. Helt okej ljud antar jag.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Ok. Vet ni ifall någon av modellerna har något slags surroundljud? Det kan vara nice vid olika spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Ok. Vet ni ifall någon av modellerna har något slags surroundljud? Det kan vara nice vid olika spel.

Det är vanliga stereolurar så nej,du får köra simulerad surround,fast det brukar inte vara nån höjdare ljudmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Det är vanliga stereolurar så nej,du får köra simulerad surround,fast det brukar inte vara nån höjdare ljudmässigt.

Fattar det. Fast finns det något gamingheadset som har en väldigt bra simulerad surround? Tex. Så har corsair ett par som dom antyder har simulerat surround. Är dom bättre tror ni än tex. Siberia när det kommer till just surround?

Permalänk
Medlem

Har också Siberia V2. De är riktigt bra för prisklassen. Förvånansvärt bekväma också då jag brukar tycka att många andra headsets är riktigt obekväma redan efter någon halvtimmes användning.
De läcker ganska lite ljud. Micen funkar bra i skype. Använder den annars inte mycket, så det är smidigt att den är infällbar.

Har dock aldrig testat 5H så kan inte ge jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Fattar det. Fast finns det något gamingheadset som har en väldigt bra simulerad surround? Tex. Så har corsair ett par som dom antyder har simulerat surround. Är dom bättre tror ni än tex. Siberia när det kommer till just surround?

Kan ge dig rådet att hålla dig borta från USB-headset,köp ett vanligt och låt datorn fejka surroundljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Kan ge dig rådet att hålla dig borta från USB-headset,köp ett vanligt och låt datorn fejka surroundljudet.

Japp. Lutar åt siberia av dom recensioner jag läst på nätet. Dock undrar jag om inte 7h har lite bättre surround än siberia då 7h är lite mer inriktade på gaming. Kanske värt 150 kr till för 7h?
Synpunkter? Tänker då på modellen utan usb.

Permalänk

Köpte mig ett g35 och det är både sjukt bra ljud och surround och enligt mina polare på skype är micen hur bra som helst, inget brus o liknande bara helt klart o fint ljud.

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

Köpte mig ett g35 och det är både sjukt bra ljud och surround och enligt mina polare på skype är micen hur bra som helst, inget brus o liknande bara helt klart o fint ljud.

Dom ser också bra ut. Dom har också 7.surround, i och för sig är det ''fejkat'', men av det jag har hört på nätet är det bra på spel då man hör vart motståndaren befinner sig.

Nu är jag 90% säker på ett g35 headset. Finns det någon som kan övertyga mig och berätta om det finns någon i prisklassen som är ännu bättre än g35?

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

Dom ser också bra ut. Dom har också 7.surround, i och för sig är det ''fejkat'', men av det jag har hört på nätet är det bra på spel då man hör vart motståndaren befinner sig.

Nu är jag 90% säker på ett g35 headset. Finns det någon som kan övertyga mig och berätta om det finns någon i prisklassen som är ännu bättre än g35?

Ser inte ut så va? Men ge de 2 dagar till o se om någon svarar annars så tycker jag jag du ska köpa g35 o bli lika nöjd som jag

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Har köpt g35. Dom är verkligen grymma!!
Micen är otroligt bra!! Ljusår före mina gamla razer.
Sedan är ljudet helt ok, inget underverk, men helt i klass med mina carcharias. Enda skillnaden är att dessa g35 i princip inte läcker ut något ljud alls

Har inte kört något spel än. Ska se hur bra surroundet är i dessa då.

Jag återkommer.

Permalänk

Antar att du använder inbyggt ljudkort då du inte verkar så kunnig inom ämnet, du kommer aldrig få nåt underverk till ljud utan ett bra ljudkort.
Xonar D1/DX är att rekommendera om du har några hundralappar extra nån gång, riktigt prisvärt.

Permalänk
Medlem

5h i alla dagar för mig. har haft båda och 5h sitter så mycket bättre och har mer isolerat ljud.