Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av ceogar:

WOHO Fick precis sms av posten, blir att hämta ut plattan efter jobbet

GÖTT GÖTT GÖTT!

fan vad gott! Gör då så här: fixa en 1080p film på en usbsticka, sätt i den i transformern och se om de laggar. Snälla

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

WOHO Fick precis sms av posten, blir att hämta ut plattan efter jobbet

GÖTT GÖTT GÖTT!

Fuskis. Väntar fortfarande på min, men den borde komma i eftermiddag ..

Visa signatur

//Habmala
Laptop: ArchLinux med Fluxbox
Netbook: ArchLinux med Fluxbox
Mobil: Nokia N900 med Powerkernel och cssu
Tablet: Väntar på Asus transformer med docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171377:

Har en platta med tangentbord inköpt på siba i Göteborg. Har dock inte fått någon uppdatering, ngn idé varför?

Hej, Kanske lite dumt, men jag antar att du kollat så den inte kom med 3.1 förinstallerat, det har ju varit ute en stund nu.

Annars finns endel lista på denna site med saker som kan spöka. till exempel battreinivån (som måste vara över 50%) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041502

Vore kul att höra om du listade ut vad det var som störde uppdateringen.

Visa signatur

//Habmala

Permalänk
Medlem
Skrivet av marreinho:

fan vad gott! Gör då så här: fixa en 1080p film på en usbsticka, sätt i den i transformern och se om de laggar. Snälla

Det har jag räknat med att det laggar Iaf om det är mkv format.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Jag har lämnat tillbaka min. Om inte det funkar att titta på svt/play så är jag inte intresserad. Som sagt funkar det bra på min mobil galaxy s1. Tegra har stora problem eller så är det mjukvaran, visserligen så borde ju det inte vara något problem där.

Någon som vet vad och när nästa kommer efter 3.1? Detta duger inte.

Jag väntar, tycker det är lite pinsamt för asus faktikst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Jag har lämnat tillbaka min. Om inte det funkar att titta på svt/play så är jag inte intresserad. Som sagt funkar det bra på min mobil galaxy s1. Tegra har stora problem eller så är det mjukvaran, visserligen så borde ju det inte vara något problem där.

Google räknar med att släppa 4.0 i höst/vinter (QT4) men när den kommer ut hårdvara med den är inte sagt något om, gissar att det går ganska snabbt när det väl släpps dock. Som jag förstått det jobbar goggle och tillverkarna ihop till viss del för att skynda på releaser. Det har diskuterats om det kommer komma till den generation av plattor som finns idag (tegra2) men än så länge finns bara spekulationer åt båda hållen.

Visa signatur

//Habmala

Permalänk
Medlem

Sådärja

Nu har jag min 16gb+tangentbord liggandes under bordet, längtar hem.
Från Dustin ska tilläggas.

Permalänk
Skrivet av sandefjord:

Det här är barnsjukdomar i honeycomb och detta visste du innan du köpte plattan.
Så då är frågan, varför köpte du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandefjord:

Jag provade Svt Play på min padda och det flöt på bra där. version 3.01. Har har bara uppgraderat dock mjukvaran.

Permalänk

Får inte plattan att uppdatera till 3.1, har över 50% laddning, någon som har nått tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DakiLund:

Får inte plattan att uppdatera till 3.1, har över 50% laddning, någon som har nått tips?

Inte jag heller. Tips någon?

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad Transformer

Någon mer som märker att det går att rubba paddan när den sitter i dockan?

Permalänk

Jag upplevde likande problem tills jag upptäckte att jag inte satt i det ordentligt, lås delen ska hela vägen till höger.

Permalänk
Medlem

Nu har jag pillat på en platta lite, det verkar som att SVT play funkar fint på SIBA (Backaplan)'s version. Vet inte om det var HD isntällning eller hög dock, men tror inte det var medium iaf, såg crips & clean ut.

ÄR det ett brett problem att folk som köpt plattan har svårt att få saker att flyta på som de bör?
Kanske bra att veta så man kan vänta med inhandlandet lite. Hehe

Permalänk
Medlem

Inte jag heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DakiLund:

Håller på att ladda min i hopp om att 3.1 ska komma in. Laddaren blir riktigt varm ju..
I övrigt verkar den flyta på bra hittills, och inte mkt backlightbleed. Lite i toppen, men knappt märkbart.

Visa signatur

//Habmala

Permalänk

Vad jag stör mig på är att min platta konstant (inom några minuter) förlorar kontakt med tangentbordet, för att få det att fungera igen måste jag manuellt koppla isär och sedan ihop plattan och tangentbordet. Irriterande hoppas det är ett mjukvaruproblem. Inte lyckats uppdatera till 3.1 än.

Är tydligen ett känt problem som löses med senaste uppdateringen http://www.pdfdevices.com/asus-releases-update-to-fix-eee-pad....

Lite mer info
Permalänk

Hej alla!

Nu är vi tillbaka och svarar på lite nya frågor.

Skrivet av Fredde S:

Jag har däremot en fråga till ASUS representant: Kan man byta batteri på plattan och eller dockan och vilket batteri sitter i dem? För mig är det en dealbreaker att inte kunna byta batteri och ett av många skäl till varför jag aldrig skulle köpa en Apple produkt....

Tyvärr kan man inte själv byta ut batteriet utan att bryta garantin.

Skrivet av Rekkik:

Då det har kommit in ett par Pad ägare i denna tråden har jag ett par frågor jag vill ställa, hoppas några går att svara!

Är det möjligt att se på videos direkt från USB-minnen & SD?

Hur hackig/laggig är egentligen filmuppspelningen? 720p är gott nog för mig, hur funkar youtube med det samt svtplay?

Om man kan använda USB minnen utan att behöva konvertera & föra över skulle det ju vara skönt.
Sen en dealbreaker (nästan) - kan man på något vis få sin mobilinternet dongel (t.ex. 3 bredband) att funka om man tjoffar in den i tangentbordet?
Tacksam för svar!

Det fungerar att läsa filer direkt från SD-kort/USB-enheter.
Youtube-appet i Honeycomb fungerar bättre än SVTPlay.
3G-dongel fungerar tyvärr inte i dagsläget med Android men kanske släpper Google en dag drivrutiner.

Vi viill passa på att tacka alla för intresset och inte minst tålamodet kring lanseringen av EeePad - våra leveranser fortsätter i skrivande stund och vi hoppas att alla som lagt beställning snart skall få enheter!

3.1-uppdateringen pushas ut till alla enheter - dock så kör vi en utrullningsmatta så det är möjligt att vissa enheter ännu inte fått upplysning om uppdatering, men bör isåfall komma snart! Vi har själva enheter som fått och enheter som ännu inte fått 3.1 - vi har jobbat hårt på att få ut 3.1 så fort som bara går!

För er som bor i Stockholmsområdet och vill känna/klämma/prova så planerar vi att vara på plats i centrala stockholm under denna Fredag+Lördag för alla som vill prova EeePad - mer info inom kort!

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Inaktiv

Har fått min 3.1 uppdatering nu, youtube funkar många gånger bättre. Svt-play verkar funka, såg att någon skrev om det. HD i fullscreen laggar dock. Annars är mitt första intryck att 3.1 är mycket rappare!

Permalänk
Medlem

Skriver detta på min Transformer!

Återkommer efter att ha lekt en stund...

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habmala:

Hej, Kanske lite dumt, men jag antar att du kollat så den inte kom med 3.1 förinstallerat, det har ju varit ute en stund nu.

Annars finns endel lista på denna site med saker som kan spöka. till exempel battreinivån (som måste vara över 50%) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041502

Vore kul att höra om du listade ut vad det var som störde uppdateringen.

Tack för läken. Har provat allt som står där but no luck...
Sjukt surt!

Någon som har fler förslag?

//AF

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av AcidFlow:

Tack för läken. Har provat allt som står där but no luck...
Sjukt surt!

Någon som har fler förslag?

//AF

Hej!
Uppdateringarna rullas ut bitvis men;

Kika ifall din platta har 8.2.3.9 (WW_epad-8.2.3.9-20110423) - isåfall, prova att först uppdatera till 8.2.3.13;

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=Eee%20Pa...

Välj Android i OS-rullistan, sedan firmware -> och där finnas 8.2.3.13 att ladda ner, följ instruktionerna som också finns.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Skriver detta från min eee pad :] är mycket nöjd än så länge, har inte lyckat uppdatera till 3.1 än men jag väntar tålmdigt
Det laggar ju lite när man skiver här i forumet men det är ju inget som spelar roll då det inte är några bokstäver som försvinner och när man skriver på tangentbordet går det väldigt lätt att skria.

Lite jag reagerat på är att laddaren blir otroligt varm och sladder är lite väl kort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emahex:

Skriver detta från min eee pad :] är mycket nöjd än så länge, har inte lyckat uppdatera till 3.1 än men jag väntar tålmdigt
Det laggar ju lite när man skiver här i forumet men det är ju inget som spelar roll då det inte är några bokstäver som försvinner och när man skriver på tangentbordet går det väldigt lätt att skria.

Lite jag reagerat på är att laddaren blir otroligt varm och sladder är lite väl kort

VÄLDIGT kort är snarare mer rätt! Men det problemet har väl Acer också? Varför dessa korta laddsladdar? Och kan man skarva med vanlig usb-förlängning? Inte tänkt på om laddaren blir varm, återkommer om det!

Permalänk
Medlem

Kör Opera i min transformer och där laggar det inget

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av niklas12343:

Det här är barnsjukdomar i honeycomb och detta visste du innan du köpte plattan.
Så då är frågan, varför köpte du den?

För att jag ville testa den.. Prylbög som man är

Och jag trodde inte att lågupplöst material på svtplay skulle lagga. Har testat med opera samt uppdaterad till 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Uppdateringarna rullas ut bitvis men;

Kika ifall din platta har 8.2.3.9 (WW_epad-8.2.3.9-20110423) - isåfall, prova att först uppdatera till 8.2.3.13;

http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=Eee%20Pa...

Välj Android i OS-rullistan, sedan firmware -> och där finnas 8.2.3.13 att ladda ner, följ instruktionerna som också finns.

Mvh
Asus Sverige

Hej, jag gjorde precis såhär och det funkade utan problem, dock får jag fortfarande ingen uppdatering till 3.1

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Fick min 32GB platta i fredags och har lagom börjat vänja mig vid den och jag har inte märkt av många av de problem som folk skriver om.
Ett tips till er som klagar på batteriet: Sätt plattan i flygplansläge och slå sedan på Wi-fi. Verkar få bättre batteritid då. Om ni vet med er att ni är i närheten av ett stabilt wi-fi nät, tex hemma, och använder den i korta intervaller sätt den då på att inte stänga av wi-fi när skärmen slocknar då det drar mer ström när den sen måste hitta nätet igen.
Sen så rekommenderar jag att använda androids standard-tangentbord istället för Asus eget så slipper man se textförslagen hela tiden och man får knappar för å, ä och ö. För mig flyter det på mycket bättre i alla fall.

Nån som kan tipsa om vart man kan få tag i tillbehör till plattan? Letar nu efer ett ställ och en förlängningssladd till laddaren.

Permalänk

Nu har jag fått min uppdatering, och jupp den gör padden snabbare, mycket tydligt i text youtube appen. Jag har dock upptäckte ett litet problem som inte fanns där tidigare. Om man börjar skriva på tangentbordet i huvuskärmen blev inmatning automatisk en sökning, samma gäller fortfarande med vad som händer nu är att bara första bokstaven jag skriver registreras (händer i 90% av fallen), prolemet verkar mindre vanligt om jag först trycker på sökknappen på tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Har fått min uppdatering nu! är dock på jobbet så får vänta tills jag kommer hem och har el till den.

Visa signatur