Risker med att sätta in "brända" hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Risker med att sätta in "brända" hårddiskar?

Tjo alla IT gurus

Läste precis delar av "Återskapa förlorad info

Citat:

rmation" guiden, givande läsning får jag säga.

Min förra dators nätverksaggregat brann upp och jag har förstått att det kan orsaka att andra komponenter i datorn blir brända. Jag har köpt mig en ny burk nu och tänkte se om hårddiskarna från min gamla dator fortfarande fungerar. Nu är frågan kort om det finns någon risk med att sätta in "brända" hårddiskar.

Inser att detta kan vara en dum fråga men jag tror jag kostar på mig det snarare än riskerar min nya dator

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa direkt utan att vara direkt rädd, vet inte några direkta risker direkt men kan ha fel, ja hade testat om de funkat iaf

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det rätt så har ett riktiga moderna nätagg skydd mot sådant. Tror inte den guiden hjälper dig om hårddiskarna är brända. Om de fungerar så kommer du åt dem i utforskaren (ev. behöver en enhetsbeteckning tilldelas)

Permalänk
Medlem

är de trasiga på riktigt får du lämna in dem för att få tillbaka filerna, (om nu inte det bara är kretskortet som har bränt så kan man ju pröva att köpa en exakt likadan och byta)

är de bara formaterade och annat trams finns det en del program som löser biffen.
och nätaggen ska klara en trasig disk, du har inget gammalt nätagg du kan provköra dem först i då, för att verkligen vara på den säkraste sidan ^^

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag tror du kan vara rätt lugn. Har väldigt svårt att tro att något kommer gå sönder. För övrigt har nätaggregat inget att göra med nätverk. "nätverksaggregat" är något du hittat på själv