tips på nytt chassi som är svalt

Permalänk
Medlem

tips på nytt chassi som är svalt

hejsan.
satt och spelade lite witcher 2 idag o de e rätt varmt i lyan. typ 23 grader och min dator startade om sig pga värme

då jag gick in i bios o kollade så låg mb temp på strax över 60 och cpu strax över 70
har just nu nåt noname chassi som e urkasst både i ljud nivå o fläkt platser

den hårdvaran jag har är en core i7 2600k överklockad till 4ghz och en h70 kylare på de grafik är ett gtx460 men de e tänkt att de ska komma ett till snart. 3 mekaniska diskar och en dvd.

just nu har jag en fläkt i fronten som blåser in igenom diskarna och så har jag h70n uppe bak på inblås och typ nätagget uppe med den fläkten på utblås så de e urkasst men de finns inte så mycke möjligheter i detta chassit

så det jag vill ha hjälp med är ett chassi utan nätagg och fönster o sånt skit då jag har ett bra agg
det jag vill är att de ska vara svalt och tyst ( den står i sovrummet ) men de e inte prio utan en önskning för de går ju att stänga av på natten... vet att de flesta kommer rekomendera r3 nu och jag har kollat på de och de e inte så dumt men de ser ut att va dåligt me plats uppebak för h70n om man vill ha båda takfläktarna.
sen så ska de se rätt rent ut så en massa spacade former och sånt går bort me

nån som har nåt tips... kolla på bilder blir man ju tokig på, de e bättre om nån äger ett och kan säga om de e bra

Permalänk
Medlem

Obsidian 650D? Fast det har ju ett fönster :/

Permalänk
Medlem

du borde kanske kolla på corsairs nysläppta chassie som är gjort för deras kylningar...

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk

Jag får fina temps med mitt 650D kan jag säga, väldigt bra kylning imo. Men ska du ha extremt och endast tänker på kylning, kör HAF även fast de ser ut som skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

du borde kanske kolla på corsairs nysläppta chassie som är gjort för deras kylningar...

Jasså har dom det, de e ju värt att kolla upp. En följd fråga med vilka fläktar e det bäst drag i med lägst ljudnivå? Jag har 2gt 1430 varvare på h70n nu men det kanske finns bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Jag får fina temps med mitt 650D kan jag säga, väldigt bra kylning imo. Men ska du ha extremt och endast tänker på kylning, kör HAF även fast de ser ut som skit.

Ja jag och liknande chassie till utseendet är helt uträknat för de e vad jag kallar spacade lådor och de faller inte i smaken

Permalänk
Medlem

Vad heter corsairs chassi för h70? Jag hittar inget som uttalat e byggd för det

Permalänk
Medlem

Torde vara dessa det syftas på: http://www.sweclockers.com/nyhet/14052-corsair-carbide-ny-ser...
Framförallt anpassad till H100 tycker jag.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Sett att FD Arc har fått bra betyg när det kommer till temperaturer.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6900678/silverstone-fortress-ft02b

The only and it will always be there Silverstone Fortress FT02B:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

http://www.inet.se/artikel/6900678/silverstone-fortress-ft02b

The only and it will always be there Silverstone Fortress FT02B:P

va lite dyrt för ett rent chassi tycker jag.. nog för att de e säkert bra men så mycke pengar vill
jag nog inte slänga på chassit då man inte längre har samma intresse som förut utan nu står bara datorn och funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frigge:

va lite dyrt för ett rent chassi tycker jag.. nog för att de e säkert bra men så mycke pengar vill
jag nog inte slänga på chassit då man inte längre har samma intresse som förut utan nu står bara datorn och funkar

Jag köpte det för 2700kr när det var nytt:P Jag ångrar inte ett öre faktiskt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

NZXT TEMPEST 410 ELITE!!

Permalänk
Medlem

hmm finns många... svårt svårt men ett med fläktar i taket måste de då vara... nu ikväll dog datorn igen och då brände jag mig nästan på utsidan av taket på burken

Permalänk
Medlem

testa vända på h70'n så den agerar utblås, kanske höjjer processorn lite, men det ger utsug av den varma luften som värmer resten av komponenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

testa vända på h70'n så den agerar utblås, kanske höjjer processorn lite, men det ger utsug av den varma luften som värmer resten av komponenterna.

ja jag har funderat på de men kruxet e att i mitt nuvarande chassi så den enda fläkten för att ta in luft är en 90 mm fläkt i fronten som även agerar kylare åt diskarna så luften den tar in e ju redan jummen så jag tror inte de hjälper

Permalänk
Medlem

Silverstone Raven RV02-E Kyler extremt bra då det sitter 3 st stora 180mm fläktar där nere.
http://www.inet.se/artikel/6900476/silverstone-raven-rv02-e-v...

Visa signatur

~Fractal Design Define R4 Svart~ ~Vattenkylning~ ~i7 2600K 3,4GHz~ ~Radeon HD 6970~ ~Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE~ ~be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär~ ~Asus P8P67 PRO~ ~A-DATA SSD SP900 128GB 2 st raid 0~ ~Asus Xonar DX~ ~Windows 8 64-bit~ ~Logitech MX518~ ~Logitech Illuminated~ ~SteelSeries Siberia V2 Headset ~

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/sok/phantom - potencial för kylning

Själv beställt en Phantom, får den förhoppningsvis nästa vecka.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Hedersmedlem

Röstar även jag på ett Fortress 2 (FT02) samt att du vänder på fläktarna på H70:n så att fläktarna agerar utblås.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||