Ersättare för Cooler Master Hyper 212 Plus-kylare?

Permalänk
Medlem

Ersättare för Cooler Master Hyper 212 Plus-kylare?

Hej där! För ett tag sedan gav ni mig väldigt bra råd angående en speldator-kundvagn, där bl.a. processor-kylaren Cooler Master Hyper 212 Plus var inkluderad. Denna hade Inet inte i lager, men den skulle prelimenärt levereras till dem idag. Nu fick jag reda på att leveransen var försenad, och nu beräknas den komma till Inet den 23 juni, och eftersom att jag redan har väntat i över 10 dagar har jag ingen lust att vänta ännu mer! Sååå, jag undrar om det finns någon bra ersättare för den försenade cpu-kylaren? Den skall de helst ha i lager också :s
Snabba svar uppskattas supermycket.

Tack på förhand!

Edit: Nu ser jag att även RAM-minnena inte finns i lager, så jag får väl kanske helt enkelt vänta... )':

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, att vänta är nog bäst, som du säger.

Cooler Master Hyper 212+ är helt enkelt den absolut bästa i den prisklassen, och att vänta tio dagar för den är värt det, helt enkelt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som om CMH 212+ inte finns hos tillverkaren heller, betyder det här att produkten har slutat tillverkas helt och hållet? Förlåt om jag låter dum. ;P

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI 870A-G54 | AMD Phenom II x4 955 @ 3.6GHz | CM Hyper 212+ | Asus Radeon HD 6870 DCII | 4GB Corsair XMS3 | NZXT H2 | XFX Core 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagite7:

Grejen är den att jag skall få datorn monterad av Inet, så andra butiker är out of the question, tyvärr. ):

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tigras:

Grejen är den att jag skall få datorn monterad av Inet, så andra butiker är out of the question, tyvärr. ):

Hur mycket extra vill du betala?

http://www.inet.se/artikel/5321627/corsair-a50-cpu-kylare-int...
Presterar ungefär som CM212 men man kan inte montera en extra fläkt utan att ghettomodda
http://www.inet.se/artikel/5321853/zalman-cnps10x-performa
En kylare som igen är mycket lik CM212
http://www.inet.se/artikel/5321447/scythe-mugen-2-rev-b
http://www.inet.se/artikel/5321388/noctua-nh-u12p-se2
Betydligt dyrare, men du slipper byta fläktarna på denna.

Undvik dessa:
http://www.inet.se/artikel/5321392/arctic-cooling-freezer-7-p...
http://www.inet.se/artikel/5321302/arctic-cooling-freezer-xtr...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

den är helt sjukt bra så det är värt att vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag kan väl tänka mig att betala sisådär ~500kr för en cpu-kylare (men det är väl i högsta laget).
Noctua NH-U12P SE2 är väl i dyraste laget måste jag väl säga, men den eller Corsairs Cooling Hydro H50 verkar väldigt attraktiva just nu... Jag antar att luftflödet och ljudnivån är det viktigaste att tänka på när det kommer till cpu-kylare? Hur ligger Zalman CNPS10X-kylaren och Scythe Mugen-kylaren till på den avdelningen? Ser ju att Corsair A50 har bättre flöde än NH-U12P:an; A50:an ligger på 50-61 cfm medan Noctuan ligger på 31.8 cfm... :s
Om jag skulle välja H50, behöver man någonsin fylla på den med vatten? Kanske låter otroligt dumt, men har man haft en laptop hela sitt liv kan det inte hjälpas XD
Oj vad långt det blev nu...

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Hedersmedlem

Tipsar om den här:

http://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2

Har en likadan själv, i princip helt ljudlös, håller tempsen bra, relativt billig.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tigras:

Jag kan väl tänka mig att betala sisådär ~500kr för en cpu-kylare (men det är väl i högsta laget).
Noctua NH-U12P SE2 är väl i dyraste laget måste jag väl säga, men den eller Corsairs Cooling Hydro H50 verkar väldigt attraktiva just nu... Jag antar att luftflödet och ljudnivån är det viktigaste att tänka på när det kommer till cpu-kylare? Hur ligger Zalman CNPS10X-kylaren och Scythe Mugen-kylaren till på den avdelningen? Ser ju att Corsair A50 har bättre flöde än NH-U12P:an; A50:an ligger på 50-61 cfm medan Noctuan ligger på 31.8 cfm... :s
Om jag skulle välja H50, behöver man någonsin fylla på den med vatten? Kanske låter otroligt dumt, men har man haft en laptop hela sitt liv kan det inte hjälpas XD
Oj vad långt det blev nu...

H50 funkar bra för mig med två fläktar Push/Pull.
Vätskesystemet är ju slutet så det ska inte vara nått problem.
Den kyler i klass men Noctuan, Där följer det med 2 fläktar från start.
Men CoolerMastern är bäst för peng, men den tar ofta slut för den är populär.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tigras:

Jag kan väl tänka mig att betala sisådär ~500kr för en cpu-kylare (men det är väl i högsta laget).
Noctua NH-U12P SE2 är väl i dyraste laget måste jag väl säga, men den eller Corsairs Cooling Hydro H50 verkar väldigt attraktiva just nu... Jag antar att luftflödet och ljudnivån är det viktigaste att tänka på när det kommer till cpu-kylare? Hur ligger Zalman CNPS10X-kylaren och Scythe Mugen-kylaren till på den avdelningen? Ser ju att Corsair A50 har bättre flöde än NH-U12P:an; A50:an ligger på 50-61 cfm medan Noctuan ligger på 31.8 cfm... :s
Om jag skulle välja H50, behöver man någonsin fylla på den med vatten? Kanske låter otroligt dumt, men har man haft en laptop hela sitt liv kan det inte hjälpas XD
Oj vad långt det blev nu...

Glöm det med luftflödet. Nästan alla producenter ljuger. Det är bättre att läsa lite test istället.

H50 och Noctuan U12 presterar ungefär lika bra, men Noctuan är tystare. Man behöver ej att fylla på vatten på H50, den kör i ett slutet system.
Zalman och Mugen är bra, men står valet mellan Noctua, H50 och Scythe skulle jag ta Noctua utan att tveka. Zalman ligger väl lite efter , men inte mycket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Glöm det med luftflödet. Nästan alla producenter ljuger. Det är bättre att läsa lite test istället.

H50 och Noctuan U12 presterar ungefär lika bra, men Noctuan är tystare. Man behöver ej att fylla på vatten på H50, den kör i ett slutet system.
Zalman och Mugen är bra, men står valet mellan Noctua, H50 och Scythe skulle jag ta Noctua utan att tveka. Zalman ligger väl lite efter , men inte mycket.

Tack för ett utförligt och konstruktivt svar!

Skrivet av AMD_PERA:

H50 funkar bra för mig med två fläktar Push/Pull.
Vätskesystemet är ju slutet så det ska inte vara nått problem.
Den kyler i klass men Noctuan, Där följer det med 2 fläktar från start.
Men CoolerMastern är bäst för peng, men den tar ofta slut för den är populär.

Ok, så efter att ha läst din och screaming-daemons svar verkar det luta åt Noctuan.

Skrivet av Leifson:

Tipsar om den här:

http://www.inet.se/artikel/6308718/noctua-nh-u9b-se2

Har en likadan själv, i princip helt ljudlös, håller tempsen bra, relativt billig.

Ok, efter att ha läst recensionerna om den verkar den också ganska vettig, men av recensiorna att döma verkar den inte kyla lika mycket som till andra cpu-kylare, men så är den ju som sagt var relativt billig hmm, får väl tänka lite på saken!

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Medlem

Har idag e-mailat Inets kundservice och bett dem byta ut CMH212 Plus-kylaren mot en Noctua NH-U12P SE2, hoppas på svar tidigast på måndag, och förhoppningsvis monterar de klart datorn inom 10 dagar efter det. -hoppas hoppas hoppas hoppas-

Anyway, tack för all er hjälp

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||