Permalänk
Medlem

Min dator hittar inte D90:in

Som rubriken säger så hittar inte min dator kameran. Har ingen aning varför den inte hittar den.

Har provat olika kablar, en annan dator och kollat om det är usb-portarna som spökar. Datorn hittar andra enheter tex iPhonen och usb minnen men inte kameran. Det har fungerat felfritt ända tills nu och jag börjar undra om det är kameran som är kaputt.

Har windows 7 64bit om det skulle hjälpa till något. Kan tillägga att jag formaterade kortet i kameran via kamerans formatering, efter detta slutade det att fungera konstigt nog.

Vad är det som är fel? Har ni något tips?

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns olika lägen för usb anslutningen i kameran beroende på vad man vill göra med anslutningen, kolla på det i kamerans meny.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Slår du på kameran efter att du anslutit den till datorn? Annars funkar det inte. Drar jävulskt med batteri också.

Finns inga lägen för anslutningen vad jag vet, bara plugga i och få upp som masslagringsenhet.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem i min Windows 7 64bit.
Fick det att fungera igen genom att avinstallera Nikon transfer och sedan installera den senaste versionen.
http://nikonimglib.com/nktr/index_sv_eur.html

Visa signatur

kalle

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. Dock har inget fungerat. Jag kontaktade Nikon och dem trodde att det var usb:n som var sönder. Man får antagligen köpa en kortläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumzen:

Tackar för svaren. Dock har inget fungerat. Jag kontaktade Nikon och dem trodde att det var usb:n som var sönder. Man får antagligen köpa en kortläsare.

Ja men om dom nu tror att det är USB porten på kameran som är trasig, varför inte skicka in den på service då?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja men om dom nu tror att det är USB porten på kameran som är trasig, varför inte skicka in den på service då?

En kortläsare kostar lika mycket som frakten till dem. Det är iaf vad han sa till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumzen:

En kortläsare kostar lika mycket som frakten till dem. Det är iaf vad han sa till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja iof. men ibland kan det vara bra med en fungerande USB port också

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Ja iof. men ibland kan det vara bra med en fungerande USB port också

Jo, jag håller med

Skickades från m.sweclockers.com