Permalänk
Medlem
Skrivet av Doedsmaskinen:

Nja det kanske stämmer... Men det känns säkrast att köra på saker man litar på, och A-Data minnena är ju riktigt vassa vad jag vet : )

Hmm.. Många visdomsord! Men du tycker alltså att det är bättre att satsa på ex. en noctua nh-d14 istället för V10'an om det är så? Har en sådan hemma nämligen : )
Har 580 hög ljudnivå?? Kanske är lika bra att satsa på ett single 6990 till att börja med, kan ju alltid uppgradera i framtiden. Det är därför jag är lite nervös inför processor/mobo/minnes köpen... Vore ju trevligt med Sockel 2011 istället men så länge vette katten om jag vill vänta!!! Men tack för infon!

Haha okej!

Fungerar det verkligen ihop med Nvidia? Har för mig att det endas var eyefinity som stödde sån shit.. Men det vore riktigt fett!!! Har dock precis inhandlat en 27tums Smart LED som jag hade tänkt att ha som skärm

Tänkte göra det men han ovanför tyckte att det kändes ovärt att lägga såpass mycket pengar på SSD diskar som "lagringsdisk" så att säga.. Och jag förstår honom. Men får kika på detta, vore trevligt med SSD i raid!

If I told you, I'd might just have to kill you... Skämt och sido ; ) hehe. En familjemedlem lyckades förjävla bra på travet sist och valde att dela med sig av kakan, vilket jag för övrigt avgudar honom för!

Jaaaa, har fått mycket tilltycken om 2011 sockeln, och är jävligt sugen på att införskaffa mig ett helt nytt 2011 kit men det känns lite för långsiktigt.. Kanske är lika bra att köra på ett lite billigare paket nu som klarar av BF3 på hyfsade inställningar, för att sedan uppgradera när 2011 släpps : ) Menmen, vi får se! Får tacka så mycket för infon om mobot dock!

Inte ska klcoka!? Har du blivit galen!? Köper du 1366 eller kommande 2011 MÅSTE du överklocka, annars kan du lika gärna köpa nån gammal phenomII. Grafikkorten behöver du inte klocka men de kommer fortfarande bli varmt med fyra stycken på rad. HAF X är det enda chassit jag kommer på på rak arm som har plats för fyra grafikkort. Men seriöst, skaffa vattenkylning! Annars kommer den låta som ett kärnkraftverk (låter de mycket?) och ändå bli överhettad.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Hjälpsam

Känner att jag vill lägga mig i debatten. Att det finns hur mycket pengar som helst och man bara vill bränna dem för att det är kul är helt OK. Men det skär lite i hjärtat att slänga tusentals kronor på något som inte ger något över huvudet taget.

Massa med minne -> Det är skoj, men massa OC minnen är generellt svårt att få att funka. Med 24GB ram har man dessutom utrymme att leka med Virtual RamDrive, dvs man använder en del av minnet som temporär hårddisk för att få ännu snabbare laddtider på banorna (overkill men kul).

Systemem som dessa lämpar sig inte att ha hård 24/7 överklockning på, inte med max RAM, max GPU max allt. Man behöver inte gå total bananas på överklockningsvänliga saker om man inte använder dem fullt ut. Valt lite balancerade delar som ger lite utrymme att leka i alla fall. Lär vara kombinationen av hårdvara och kylning som sätter stopp innan någon enskild komponent såsom moderkort och processor eller minnen inte teoretiskt maxat ut.

Och ett par 550MB/s SSD i Raid 0 så borde den ladda/boota rimligt snabbt.

Har valt att gå TRI-SLI vägen istället för 6990 CF vägen, av den enkla anledningen ljudnivå. Har lyssnat på 6990+6970 i full belastning. Överröstade ett rum med övrigt 10-15st andra datorer som stod och snurrade. Helt otroligt vind-blås ljud i dem. Nej tack. Och valde referensdesign på grafikkorten för att bättre få ur värmen från grafikkorten ur chassit vilket annars kan vara ett problem. GTX580 referensdesignen är riktigt bra i grund.

Med Tri-SLI så skall du dessutom ha en möjlighet att utnyttja en del av den prestandan, det är helt bortkastat att köra en sådan dator på en skärm. Därav tre skärmar, som du dessutom har möjlighet att köra 3D på om du så önskar, enda riktiga syftet jag kan se med en sådan overkill-dator.

Chassit, det är bland det mest mumma som finns på marknaden i mina ögon. Och då med uppgradering för att ha SATA 6Gb/s och USB3.0 stöd som inte fanns i grundutförandet.

Helt enkelt, i mina ögon bättre placerade pengar. Lika bra eller mer prestanda till lägre ljud och möjlighet att köpa något mer kul för vinsten eller vad det nu är.

http://img26.imageshack.us/img26/315/monsterburk.jpg

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Känner killen som vann pengarna, fick hälften. Ska köpa två monster riggar nästa månad................................................. Punkt

Visa signatur

B I U

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Fluf:

Systemem som dessa lämpar sig inte att ha hård 24/7 överklockning på, inte med max RAM, max GPU max allt. Man behöver inte gå total bananas på överklockningsvänliga saker om man inte använder dem fullt ut.

Klockningsmöjligheterna med tre 580'or är i princip obefintliga oavsett, så du har helt rätt där. De drar i runda snurrar 225W från moderkortet, vilket är ungefär vad hela 8-pinskontakten förser moderkortet med. Det där systemet är dessutom uppe i en maxbelastning på runt kilowatten, så tyst blir det inte oavsett hur man försöker.

Citat:

Och ett par 550MB/s SSD i Raid 0 så borde den ladda/boota rimligt snabbt.

SSD + RAID = ingen TRIM.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Zcenicx:

Klockningsmöjligheterna med tre 580'or är i princip obefintliga oavsett, så du har helt rätt där. De drar i runda snurrar 225W från moderkortet, vilket är ungefär vad hela 8-pinskontakten förser moderkortet med. Det där systemet är dessutom uppe i en maxbelastning på runt kilowatten, så tyst blir det inte oavsett hur man försöker.

SSD + RAID = ingen TRIM.

Tyst, nej, men man behöver inte anstränga sig för att låta mer än nödvändigt.

Och SSD + RAID = TRIM

http://blog.corsair.com/?p=3468

Mer fart, mer kul och med TRIM så är det bara att tuta och köra. Lite mer pill för att köa igång det men vaddå, det är pill som det är med den riggen ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Med dom pengarna så hade jag hellre väntat på Intels nya entusiastplattform Socket 2011.

Men det är ju bara jag det

håller med. 1336 är old ju

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Fluf:

Tyst, nej, men man behöver inte anstränga sig för att låta mer än nödvändigt.

Och SSD + RAID = TRIM

http://blog.corsair.com/?p=3468

Mer fart, mer kul och med TRIM så är det bara att tuta och köra. Lite mer pill för att köa igång det men vaddå, det är pill som det är med den riggen ^^

Ur den länken:
"However, TRIM is still not supported for drives that are part of RAID array."

Vad som fixades var att TRIM inte fungerade alls om disken satt bakom en RAID-kontroller, oavsett om den var en del av en array eller inte, men det fungerar fortfarande inte om disken faktiskt körs i RAID.
Det är också bara Intel's egna RAID-kontrollerchip som klarar det vad jag vet - vilket suger en del då inte alla Intel-moderkort kör med Intel's egna chip.

Jag kör dubbla SSD'er, men får spanna dem som en utökad logisk disk i Windows.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

jag tror att du lägger för mycket pängar på något som är gammalt om ett halvår

Håller faktiskt med där. För visst får du en dator som är fet, men om ett år så har du som kastat pengarna i sjön. För du får jävligt mycket till dator för 20k. Men det är min åsikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Hade jag haft de pengarna hade jag kört med vattenkylning utan tvekan.
Plus att jag skulle väntat till LGA2011

Permalänk
Medlem

du vet att man inte kan köra SLI med 6st gpuer va? I varje gtx 590 är det dubbla.. Så ta bort ett 590

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

du vet att man inte kan köra SLI med 6st gpuer va? I varje gtx 590 är det dubbla.. Så ta bort ett 590

Vad snackar du om? Det är ju 3 580 i hans lista inte 3 590

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

du vet att man inte kan köra SLI med 6st gpuer va? I varje gtx 590 är det dubbla.. Så ta bort ett 590

Det är GTX580, men det kanske blir lite förvirrande av att det är en 3Gb-modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Det är GTX580, men det kanske blir lite förvirrande av att det är en 3Gb-modell

hahah jag måste lära mig att läsa lite noggrannare nästa gång jag lägger en "smart" kommentar xD
*facepunch*

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"