Selfheals på caster?

Permalänk
Medlem

Selfheals på caster?

Finns det nån form av selfheals under pågående strid som t.ex. mage kan använda? Melee-dps har ju t.ex. enchants med lifesteal som kan läggas på vapen. Finns det något motsvarande en mage kan göra för att generera små selfheals ibland via sina spells?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Nepp, och skulle det finnas så skulle spelet vara så sjukt obalanserat så det skulle vara sorgligt, (säger inte att det just nu är balanserat). men du har ju de gammla vanliga trixxen som mage som poly->mat, poly rvo shields mm.

Permalänk
Medlem

Sant, jag tänkte endast PvE vid min frågeställning men det stämmer. Inom PvP vore det obalanserat om den mest kraftfulla dps-klassen även hade selfheals.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Sant, jag tänkte endast PvE vid min frågeställning men det stämmer. Inom PvP vore det obalanserat om den mest kraftfulla dps-klassen även hade selfheals.

Uhm på sätt och vis har dom ju det beroende på vilken motståndare dom möter, inge roligt att kasta hots som druid när mages kommer och stjäl dem av en..

Permalänk

en DPS klass SKA inte behöva selfheals i pve .. det är därför mna har healers i raiden

även om nu fury warriors har bloodthirst så hjälper dne föga i raider

så förlita dig på din healer

Permalänk
Medlem

Nu sade du mage t.ex. men tänkte bara lägga in att du som mage i pve får förlita dig på pots, hs eller bandage om det finns någon vilo fas i en viss fight.

Eller rolla Shadow Priest och köra Vampiric Embrace

Dock ska du inte behöva det, ditt jobb i PVE är att dpsa om du behöver heala gör dina healers fel eller så gör du fel ioch med att du inte aktar dig för saker som gör ont

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Nu sade du mage t.ex. men tänkte bara lägga in att du som mage i pve får förlita dig på pots, hs eller bandage om det finns någon vilo fas i en viss fight.

Eller rolla Shadow Priest och köra Vampiric Embrace

Dock ska du inte behöva det, ditt jobb i PVE är att dpsa om du behöver heala gör dina healers fel eller så gör du fel ioch med att du inte aktar dig för saker som gör ont

Ofta brukar det vara så att folk tror att det bara är och stå och göra DPS om man är en DPS klass och tro att healern orkar hålla en uppe om man står i tex en eld. Sånt får mig att gå i taket.
Inte kul att vara healer och bli utskälld för att någon dör när denne inte fattat att man inte bara kan stå på samma plats och facerolla på en boss. "NOOOB HEALER!!"

Om det är så att du gör allt du kan för att undvika att ta skada så är det ju upp till healern att sköta resten. MEN INTE ANNARS!

Kan tillägga att jag spelade healer fast det kanske folk förstod.

Permalänk
Medlem

Fire == bääd

No Fire == guud

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Ofta brukar det vara så att folk tror att det bara är och stå och göra DPS om man är en DPS klass och tro att healern orkar hålla en uppe om man står i tex en eld. Sånt får mig att gå i taket.
Inte kul att vara healer och bli utskälld för att någon dör när denne inte fattat att man inte bara kan stå på samma plats och facerolla på en boss. "NOOOB HEALER!!"

Om det är så att du gör allt du kan för att undvika att ta skada så är det ju upp till healern att sköta resten. MEN INTE ANNARS!

Kan tillägga att jag spelade healer fast det kanske folk förstod.

Så vanligt. Alla borde veta om "Rule #1: Don't stand in shit".

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Sant vid traditionell PvE.
Men jag multiboxar fem mages i en grupp. Otroligt skoj grupp med en grym damage output som klarar dungeons väldigt bra, men man saknar lite heals ibland under strid. Så min frågeställning bottnade lite i detta.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Sant vid traditionell PvE.
Men jag multiboxar fem mages i en grupp. Otroligt skoj grupp med en grym damage output som klarar dungeons väldigt bra, men man saknar lite heals ibland under strid. Så min frågeställning bottnade lite i detta.

aaahhh sry när någon nämner PVE tänkar jag automatiskt Raids och sådant. Ja då blir det helt annorlunda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

aaahhh sry när någon nämner PVE tänkar jag automatiskt Raids och sådant. Ja då blir det helt annorlunda.

Ingen fara. Jag skrev ju inte i mitt första inlägg det gällde en otraditionell grupp.
I detta fall består gruppen av fem mages och då är det de som får aggron på sig.

En annan fråga. För mages finns inget knep för att ressa va? Det känns alltid lite gnetigt när en råkar dö och man måste gå från graveyard in i instansen igen...hehe

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Ingen fara. Jag skrev ju inte i mitt första inlägg det gällde en otraditionell grupp.
I detta fall består gruppen av fem mages och då är det de som får aggron på sig.

En annan fråga. För mages finns inget knep för att ressa va? Det känns alltid lite gnetigt när en råkar dö och man måste gå från graveyard in i instansen igen...hehe

Nej går tyvärr inte om du inte lvlar upp Engineering på en och kör med jumper cables

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Nej går tyvärr inte om du inte lvlar upp Engineering på en och kör med jumper cables

Härligt! Tack för tipset! Visste inte att de fanns.
Har alltid haft ett svalt intresse gentemot engineering, detta blir en perfekt orsak att då levla upp det på en eller två av dem.

Visa signatur

// Valiant

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Annars kan du joina en lvl 25 guild och använda dig av Mass Resurrection perken, bara 10 min CD så den borde fungera

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk

Vampiric Embrace, heal totem sen den BM hunters får (Pet crits = party heal eller gäller den bara för huntern?)