Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av mnemne:

Några frågor till Asus:

- Transformern tycks vara slut i de flesta butiker för närvarande. Kommer det nya enheter kontinuerligt eller kommer det en ny "batch" så småningom och kommer den i så fall innehålla hård/mjukvaruuppdateringar för kända problem?

- Finns det något datum på 3g-modellen?

Har läst igenom det mesta av tråden, beklagar om någon/några av frågorna redan besvarats.

Hej!
1. Nya leveranser landar kontinuerligt - men vi vet t.ex. att många av våra återförsäljare har en ganska rejäl restnotering vilket kan leda till att även nya leveranser blir slutsålda så fort de kommer in i lager.

Nya enheter av Eee Pad Transformer kommer levereras med Android Honeycomb 3.1 då vi släppt vår uppdatering redan. Fixar en hel del buggar osv jämfört med 3.0.1

4. Tyvärr inga datum ännu.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Finns det någon app som liknar airvideo? Alltså streamar från pc med live konvertering ? Finns det några problem med att lagra filer på sd kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

En fråga till Asus: I mitt nätverk hemma har jag två accesspukter eftersom en inte täcker överallt men plattan verkar inte hoppa till den med bäst täckning utan i stället för att hoppa till en annnan kanal så tappar jag all täckning och man kan inte på något sätt få det rätt. Ska det vara så? För min mobil och allt annat jag har är detta inget problem. Kanske fixas i en uppdatering? Tack!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det dyka upp billiga tillbehör på ebay! ( Äntligen ) Allt från fodral till displayskydd!

Beställde ett matt displayskydd för jag stör mig rätt mycket på att den är så himla blank i solen

http://shop.ebay.com/i.html?_kw=Asus%20transformer&_clu=2&_fc...

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Nu börjar dottern bli desperat ;-), så;

Citat:

Dock har vi problem med att få Java att fungera. Hon kör något på www.gosupermodel.com som kräver Java.

Går det att få Java att fungera på Transformern?

Snälla något tips/råd?

/Pa on Asus Eee Pad Transformer

Permalänk

ASUS, synd ni inte svarade på en så viktig fråga för mig ( och andra berörda ) där föll mitt förtroende några grader.
Har inväntat svar, men sett att ni/du svarat på andra frågor så en total bom av mina 2 inlägg vore ej troligt.
Repeterar gärna ifall någon missat, om du kör din t-bords-dock ner till 0% och låter den ligga några dagar är risken stor om inte helt trolig att du inte kan ladda ditt T-bord mer. Händer inget om du kopplar in laddaren o kör den i dygn, laddaren blir inte ens ljum, inget fel på laddaren dock ( laddningen till paddan fungerar ) andra har provat med fungerande sådana men ingen skillnad, se tidigare hänvisningar till forum och ASUS ( Belgien ) svar på detta.

Förhoppningsvis något att rätta till i mjukvaran , annars lär det bli dyrt ASUS.

Avaktar min retur av T-bord till ASUS Sverige kommenterat detta.

Stefan

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Skrivet av stefannorr:

ASUS, synd ni inte svarade på en så viktig fråga för mig ( och andra berörda ) där föll mitt förtroende några grader.
Har inväntat svar, men sett att ni/du svarat på andra frågor så en total bom av mina 2 inlägg vore ej troligt.
Repeterar gärna ifall någon missat, om du kör din t-bords-dock ner till 0% och låter den ligga några dagar är risken stor om inte helt trolig att du inte kan ladda ditt T-bord mer. Händer inget om du kopplar in laddaren o kör den i dygn, laddaren blir inte ens ljum, inget fel på laddaren dock ( laddningen till paddan fungerar ) andra har provat med fungerande sådana men ingen skillnad, se tidigare hänvisningar till forum och ASUS ( Belgien ) svar på detta.

Förhoppningsvis något att rätta till i mjukvaran , annars lär det bli dyrt ASUS.

Avaktar min retur av T-bord till ASUS Sverige kommenterat detta.

Stefan

Hej!

Ber om ursäkt ifall vi missat att svara din fråga här på forumet - ibland är det svårt att hänga med i svängarna och svara på alla frågor - dock så har vi svarat dig en gång tidigare - den 27:e Juni i denna tråd - #11131279 samt så har vi berört detta problem på vår Facebooksida.

Vi har läst om att detta problem har funnits för flera (t.ex. tråden på XDA-forum) men tyvärr inget vi upplevt på egna enheter men vi har skickat uppgifterna vidare till utvecklingsavdelningen och vårt service team.

Under kort sikt så finns nog ingen lösning på detta problem förutom en RMA - vilket vi rekommenderar att du gör.

Beklagar att vi inte återkommit med svar snabbare.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

ASUS tack för svar, ska jag göra en RMA oss er eller NetOnNet där jag köpt Eeepaden?
Tacksam för svar.

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Skrivet av stefannorr:

ASUS tack för svar, ska jag göra en RMA oss er eller NetOnNet där jag köpt Eepaden?
Tacksam för svar.

Hej!

Generellt så går du via vår svenska support för att skapa ett RMA-ärende.
Här finns en lista på våra servicenummer: http://support.asus.com/Hotlines.aspx?SLanguage=en

Du kan också självklart prova vända dig till din återförsäljare för ev. hjälp från deras sida.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till er som har haft den ett tag.. Hur fungerar MKV filer, 720p/1080p

AVI filer kodade i diversa codecs? .img/iso filer?

Frågorna kanske har varit uppe tidigare men jag har läst lite på nätet och folk verkar ha lite delde meningar ang uppspelning av dessa filformat.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Frågorna kanske har varit uppe tidigare men jag har läst lite på nätet och folk verkar ha lite delde meningar ang uppspelning av dessa filformat.

Tidigare skrev någon här på forumet inställningar till att konvertera filmer i programet handbrake och dessa funkar fin fint, det ser riktigt bra ut och flyter på bra

Dock blir det svårt att se film utan att konvertera först, fast det kommer kanske ändras i någon uppdatering eller app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseVista:

Tidigare skrev någon här på forumet inställningar till att konvertera filmer i programet handbrake och dessa funkar fin fint, det ser riktigt bra ut och flyter på bra

Dock blir det svårt att se film utan att konvertera först, fast det kommer kanske ändras i någon uppdatering eller app.

Helt värdelöst mao, inte orkar man sitta timmar på att konvertera om filmen för att sedan se dem.

Man vill bara kasta in en film i en usb och se den direkt utan tjafs.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

om man har lite tv-serie avsnitt på ca 175 mb som man brukar kunna få ner så kan man väl dra in dem i paddan utan att konvertera? .avi format

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av NisseVista:

Hej!

h264/x264 720p i .mkv-container fungerar men AC3-ljudavkodning saknas i dagsläget i Android.
Så det beror på vad för filmer/klipp det rör sig om.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

om man har lite tv-serie avsnitt på ca 175 mb som man brukar kunna få ner så kan man väl dra in dem i paddan utan att konvertera? .avi format

Yes

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Nämnt ett par gånger i tråden redan men kanske värt att nämna igen nu när det är uppe.

De två mediaspelare som fungerar bäst med kompabilitet och prestanda på market är:

VPlayer
Kan spela nästan allting, dock börjar det gå lite segt när du kommer upp i 1080p. Denna klarar dock ej AC3-ljud.

QQPlayer
Lite kasst interface för tablet, spelar också i princip allting, denna spelare klarar dessutom AC3-ljud men får ofta osyncat ljud å bild när man spelar krävande filmer.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

Fråga till ASUS Sverige:

Såg här på sweclockers att man kunde gå in på specifika sidor när man surfar och stänga av flash för snabbare surf, men hur gör man det?

Hittar inte den inställningen.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

När jag skrev det tidigare så hade jag inte provat så mycket förutom att konvertera först men det funkar allmänt bra även om man inte gör det med mkv i 720p, jag har testat ett antal tv-serier och filmer varav alla funkade mycket bra. Dock funkar inte ljud i DTS eller AC3, men det är inte så förvånande. Dessutom fick jag .avi att funka bra med någon annan spelare, tror det var rockplayer eller moboplayer.

Permalänk
Skrivet av thetias:

Fråga till ASUS Sverige:

Såg här på sweclockers att man kunde gå in på specifika sidor när man surfar och stänga av flash för snabbare surf, men hur gör man det?

Hittar inte den inställningen.

Tror inte att man kan det, däremot kan man ställa in "Aktivera plug-ins" på "På begäran" då får man en liten knapp att trycka på när man vill aktivera flash annars visas dem inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseVista:

Tror inte att man kan det, däremot kan man ställa in "Aktivera plug-ins" på "På begäran" då får man en liten knapp att trycka på när man vill aktivera flash annars visas dem inte.

Ok, ska testa det.

Permalänk
Skrivet av thetias:

Ok, ska testa det.

Hej!
Precis så - i den inbyggda webbläsaren i Android 3 så finns alternativet att aktivera plugins 'på begäran' - då kommer webbläsaren inte att ladda Flash på hemsidorna automatiskt - utan du väljer tillfället själv.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av NisseVista:

En fråga till Asus: I mitt nätverk hemma har jag två accesspukter eftersom en inte täcker överallt men plattan verkar inte hoppa till den med bäst täckning utan i stället för att hoppa till en annnan kanal så tappar jag all täckning och man kan inte på något sätt få det rätt. Ska det vara så? För min mobil och allt annat jag har är detta inget problem. Kanske fixas i en uppdatering? Tack!

Hej!
Låter som en mer komplicerad fråga - vi hör oss för internt och försöker luska fram ett svar.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk

Jag har en platta enbart, inte med docka alltså. Har också problem med urladdning av batteriet , nu två kvällar har jag lämnat plattan med ca 40% återstående laddning, dagen efter, efter jobbet, är den helt tömd. Ca 15 timmar betyder det i klocktid. Är det normalt? Bör jag använda någon app-killer eller energisparinställningar i allmänhet? Eller bör man stänga av den "på riktigt" på natten?

Permalänk
Medlem

Verkar som det blir en platta jobbar deltid och chefen kan ge mig en platta i lön då jag kan använda den på jobbet så man slipper momsen

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nån som vill tipsa om en gratis konverterare som kan konvertera
MPEG4, H.263, H.264
800 x 1280 pixels
?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!
Låter som en mer komplicerad fråga - vi hör oss för internt och försöker luska fram ett svar.

Mvh
Asus Sverige

Väldigt snällt av er, ni är absolut en förebild till alla stora märken för er support och engagemang men problemet är löst. På allt annat har wifi kanalen 13 funkat men tack vare appen wifi analyser tänkte jag att jag skulle byta kanal bara för att utesluta det och när jag bytte till kanal 10 så funkade det sen. Så tack i alla fall!

Permalänk
Skrivet av blue_swede:

Jag har en platta enbart, inte med docka alltså. Har också problem med urladdning av batteriet , nu två kvällar har jag lämnat plattan med ca 40% återstående laddning, dagen efter, efter jobbet, är den helt tömd. Ca 15 timmar betyder det i klocktid. Är det normalt? Bör jag använda någon app-killer eller energisparinställningar i allmänhet? Eller bör man stänga av den "på riktigt" på natten?

Hade samma problem först men då ändrade jag wifi inställningar till att koppla bort när skärmen är avstängd. Nu tappar jag 2% på 9 timmar. Gå till Inställningar > Wifi inställningar > Wifi bortkopplingspolicy och välj något annat än aldrig.

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan installera facebook appen? :/

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Skrivet av NisseVista:

Väldigt snällt av er, ni är absolut en förebild till alla stora märken för er support och engagemang men problemet är löst. På allt annat har wifi kanalen 13 funkat men tack vare appen wifi analyser tänkte jag att jag skulle byta kanal bara för att utesluta det och när jag bytte till kanal 10 så funkade det sen. Så tack i alla fall!

Hej!
Tack för de vänliga orden och kul att problemet löste sig!

Skrivet av Jezpur:

Vi kan inte heller installera facebook-appen nu på senare tid - misstänker att det beror på Facebooks flaggning av sin applikation (inte kompatibel med Android 3.x) - förhoppningsvis håller de på med en uppdatering - men detta är bara spekulation från vår sida.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jezpur:

Jag kan inte heller installera den, testa appen friend me på market. Den är det närmaste till en anpassad facebook app man kommer just nu