Permalänk
Medlem

För litet nätagg?

Hej, jag har en dator med följande spec:

ASUS Maximus III Formula, Socket-1156
Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750
XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5
Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9
WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA
Corsair HX 620W PSU
Cooler Master HAF 922 Midi Tower Svart

Vad jag undrar är om nätagget är i minsta laget? Borde jag investera i ett nytt? Det verkar nämligen som att bara grafikkortet drar 500W och jag har lite problem med datorn så jag funderar på om det kan ha med strömförsörjningen att göra.

Väldigt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

620W ska både räcka och bli över, grafikkortet drar som mest runt 350W under full load.
Vad är det för problem du har?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Du bör inte ha några problem.

Visa signatur

Fractal Design R5, Seasonic X-560, Asus Z97-PRO, Intel Core i7-4790K, Noctua NH-U14S, Gigabyte GTX 670, Samsung 850 EVO 500 GB + diverse TB, Corsair Vengeance Pro 2400MHz 32GB, Dell U2410 + Dell 2408WFP

Permalänk
Medlem

Okej då är det inte det som är problemet då..

Jag har problem med att vissa spel hänger sig och om det kommer igång igen så är skärmen helt vit och det försvinner bara när man startar om datorn. Trodde det kanske hade något att göra med att grafikkortet inte orkar men det är nog inte så då. Jag vet att jag har problem med att processorn är för varm så det kanske är den troligaste orsaken då? Jag vet också att processorn använder kärnorna väldigt ojämnt, en kan vara på typ 20 % och en annan på 100%, kan man göra något åt det?

Permalänk
Medlem

det är processorn som strular, byt ut kylpastan och processorfläkten och googla runt i dom spelen du spelar för att se om det finns mods för att få spelet att använda flera cores istället för att köra på en osv.

kan tipsa dig om hyper 212+ eller TX3 från cooler master, kylpasta hänger med processorfläkten glöm inte ta väck den gamla kylpastan på processorn bara!

satsa på en TX3 om du inte kan så mycket om datorer för på den slipper du lyfta ut moderkortet som kan vara ett helvete..

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket för tipset, jag ska testa detta och hoppas på det bästa