HTC Desire S eller Samsung Galaxy S?

Permalänk

HTC Desire S eller Samsung Galaxy S?

Tjena Sweclokers!

Jag ska strax införskaffa mig en ny mobil och det kommer att bli antingen HTC Desire S eller Samsung Galaxy S dock vet jag inte vilken. Vad är skillnaden? Varför borde jag ha den ena istället för den andra?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Intel dual core E7600 3,06|Nvidia 9600GT 512MB| 2x2048GB Corsair XMS 2 800Mhz|320Gb HDD|Windows 7 64 bit|MacBook 13"|

Permalänk
Medlem

HTC Sensation eller Samsung Galaxy SII är det du ska ha! Har själv en Sensation. Riktigt bra telefon, älskar hur den ligger i handen trots att skärmarna nu för tiden är sjukt stora

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

HTC Desire S har samma processor/GPU som Desire HD. Processorn i Desire S ska vara lite vassare än den som sitter iGalaxy S men då är också GPU:n i Galaxy S bättre än i Desire S. Det är ju också skillnad i skärmstorlek vilket är upp till dig att avgöra vilket som passar. Sen är skärmen en AMOLED i Galaxy S vilket också kan vara något du kan komma att gilla. Skärmen på Desire S är väldigt bra men kan bli något jobbig att ha med och göra vid starkt solljus då man inte ser väldigt mycket. Galaxys S har 8mp kamera utan LED lampa och Desire S 5mp med LED lampa. Jag har själv en Desire S och hade en k800i innan. Kan säga att det inte skiljer mycket mellan den 3.2mp optiken som sitter i k800i:n och Desire S 5mp. Tycker inte direkt kameran är något att hänga i julgranen men den fungerar. Video inspelning fungerar däremot förvånansvärt bra. Skulle kollat på Incredible S istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezghal:

Galaxys S har 8mp kamera utan LED lampa

Galaxy S har 5 mp

Visa signatur

Hej