Onoff begärs i konkurs

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppetm:

Hämta ut den, det är inget öppet köp osv osv.

jo ska göra det har inte kommit fram än den är på vägg enl support suck snabba va de inte heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

va olika priser i butik och onlinestore köpte en ips led skärm i söndags för 1590 en LG men det va innan jag visste om konkursen har inte hämtat ut den än så får se vad jag gör..

Samma här, men min har de inte ens lämnat över till posten ännu trots att jag beställde den i lördags... Snart får jag väl ringa till kundtjänsten och fråga om de ens tänker skicka mitt paket eller inte så jag kan handla en annan skärm hos något annat företag.

Fakturan måste man väl bestrida hos Klarna antar jag, för de kan väl inte veta att OnOff inte tänker leverera? De roliga var att fakturan dök upp blixtsnabbt i mailen, trodde den skulle ligga med i paketet eller skickas i brev.

Permalänk
Medlem

Får väl ställa mej i den glesa raden av de som faktiskt sörjer.

Konkurrens är livsviktigt. Mellandags rean är en sån tidpunkt.

Sen är de oxå kul att skumma igenom alla som ALDRIG någonsin skulle köpa något av onoff pga av deras höga priser usla service etc etc. De är ju ingen direkt som tvingar en att handla därifrån. Egentligen var väl inte målgruppen riktad mot sweclockers medlemmar utan till Svenssons (ja menar vill man ha en dator, går man inte till onoff, eller hur?)

Jag kanske börjar bli gammal men min första dator va från onoff - se de som en språngbräda. Dagens ungdom verkar va född med en Ipad i handen lol.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Samma här, men min har de inte ens lämnat över till posten ännu trots att jag beställde den i lördags... Snart får jag väl ringa till kundtjänsten och fråga om de ens tänker skicka mitt paket eller inte så jag kan handla en annan skärm hos något annat företag.

Fakturan måste man väl bestrida hos Klarna antar jag, för de kan väl inte veta att OnOff inte tänker leverera? De roliga var att fakturan dök upp blixtsnabbt i mailen, trodde den skulle ligga med i paketet eller skickas i brev.

Samma här med! Dock data för omkring 8k. Tyvär gjorde man misstaget att köra på direktbetalning. Beställde i lördags så inte fan kunde jag veta att de skulle kursa :/ Ringde kundtjänst i måndags och de sa att de skickat den, trots att posten inte tagit emot paketet... så man undrar ju om hon ens kollade upp paketet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

När jag bodde i Norrköping så tyckte jag att OnOff var kanon, de hade en butik mitt i centrum som man kunde gå till. Att det kostade någon hundralapp extra störde mig inte ett dyft, hellre att jag stödjer lokala aktörer. I den butiken hade de bra service och var trevliga. Köpte min laptop där bland annat.

Tyvärr så gick den sönder efter att jag hade flyttat, hade köpt sån där supergaranti så jag åkte in med den till OnOff här i Linköping.
Tog seriöst över 3 månader innan de bestämde att jag skulle få en ny. Då fick jag den bästa de hade inne (för det var allt de hade) och den var värderad 2500kr under den jag hade lämnat in.

Så jag har haft blandade erfarenheter. Gillade OnOff men nu kommer jag väl bara att handla ifrån Expert, de är väl fortfarande anslutna till coop?

Visa signatur

"Det dryga femtiotalet poliser utrustade med sablar och gevär kunde inte hindra att arbetarna efter mötet tågade vidare mot hamnen där de rev avspärrningarna runt fabriksområdet och hamnade i slagsmål med strejkbrytare och polis."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cogo:

Så jag har haft blandade erfarenheter. Gillade OnOff men nu kommer jag väl bara att handla ifrån Expert, de är väl fortfarande anslutna till coop?

Yes box! (känns lite udda att hiva fram medmera kortet dock )

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Entusiast
Skrivet av twit:

Snarare 3-400.

Det skojigaste i tråden är alla nötter som påstår att ONOFF haft högre priser än alla andra utan att faktiskt koppla att det är just prishetsen som lett till ett klimat med sämre service och hårdare garantivillkor. När samtliga aktörer i branschen går med förlust borde det vara uppenbart för konsumenterna att det måste skäras in någonstans. Jagar man alltid lägsta pris bidrar man aktivt till ett uselt företagsklimat, men dessvärre tänker alltför många inte längre än plånboken räcker.
Att PhoneHouse sedan slår på stora trumman med en kampanj där de annonserar "Laptops under inköpspris!" borde få magen att vända sig på varenda kotte med lite insikt i företagsekonomi.

Jag betalar gärna lite extra om jag vet att jag får bra service. Har gjort det flera gånger förr och kommer göra det igen. Nu är ju problemet att man alltför sällan får bra service på de stora elektronikkedjorna. Jag betalar hellre några extra hundralappar på en vara i en butik som jag vet är lätta att ha att göra med även när saker krånglar än snålar och får ett rent helvete senare. Till exempel därför jag aldrig mer kommer sätta min fot i en butik som tillhör någon av de stora telefonbolagen.
Sen är det ju så att mer och mer elektronik säljs över internet för rätt mycket sådant är lätt att sälja på detta sätt eftersom man ofta inte har ett behov av att se varan först. Finns undantag som möss och tangentbord men det spelar ju ingen roll om man tittat på ett grafikkort, ett kameraobjektiv eller en matberedare. Det är nog sådant vi börjar se effekten av också. Det är ju mycket dyrare att ha butikskedjor än att bara sälja på distans så i takt med att internetbutikerna växer måste ju rimligtvis några fysiska butiker stryka med.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om man nu ska våga sig på en analys så är den att man måste nog ha sett marknaden ur ett längre perspektiv. OnOff, SIBA, Expert i viss mån var de första så kallade stormarknaderna och där präglades hela upplevelsen av bra priser, sämre service och sämre kunnande bland personal.
Det som hände nu på senare år var att man var tvungen att nischa sig mer i o m att flera aktörer ville in på marknaden, nu kan jag inte svara för hur det är på de andra kedjorna, men inom onoff så arbetade man för att höja servicenivån och då fokuserade man inte så mycket på priserna.
Men som allt förändringsarbete tar det tid och därför upplevde man kanske dålig service - höga priser, men man bytte verkstäder för att få bukt med långa servicetider och man produktutbildade personalen i större utsträckning.
Nu jobbar jag i en mindre stad och där så tycker jag inte att vi är på något sett är sämre än våra lokala mindre konkurrenter i kunnande och servicenivå.
Jag tror att det är svårt för en större kedja att i dagens läge inrikta sig på bättre service och marginelt högre priser, det finns helt enkelt inte underlag för det, då största delen av alla människor ändå kollar vad det är billigast.
Det är endast 65-70år och över som bryr sig om bra service, dom yngre vill ju ha toppenservice och kanonkunnig personal samtidigt som det inte får kosta något - en ekvation som inte går ihop.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vact:

Nej, argumentera gärna emot mig men ta och argumentera emot det jag skriver istället för att hitta på något jag aldrig skrivit. I princip alla webbutiker klarar aldeles utmärkt av att bygga enga system som både är billigare och bättre.

Ska alla affärer ska bygga egna datorer och bara sälja datorerna man byggt själv? Ska alla affärer som säljer bilar också bygga bilarna själva? Eller vad är det du vill komma fram till? Det är upp till acer/hp mm. att sälja datorerna rena utan massa förinstallerat skit.

Skrivet av Vact:

Har aldrig påstått det och inget tvingar onoff(och andra) att sälja skit bara att de har möjlighet till det. Vi skulle aldrig acceptera det om det var frågan om bilar, vitvaror, kläder som inte klarade vad de utlovats klara. Men när det gäller datorer är det tydligen helt fritt fram att ljuga för kunden vad produkten kan och inte kan.

Jag tror att helt vanliga inte märker nån skillnad alls på en hembyggd dator och en man köper färdig. Jag känner folk som har köpt en dator på elgiganten som inte har något att klaga på. Men det är för att dom inte ställer dom krav som du verkar ställa. Sen kan det vara så att du är inte lika noga när du köper tex. en diskmaskin som när du köper en dator. Du köper nog en diskmaskin som funkar och ställer inga högre krav än så . Lika väl finns det dom som köper en dator som funkar och förväntar sig inget mer. Man har olika instressen och du kan väll ändå inte förvänta dig att alla ska bygga en dator själv?

Skrivet av Vact:

Det får finnas hur många fysiska butiker som helst, det har inget med saken att göra. Jag ogillar bara butiker som har som affärside att lura kunder oavsett produkter eller plats.

Om det skulle vara så illa som du beskriver det så skulle affärerna inte få finnas kvar. Det är klart att dom vill sälja så mycket som möjligt. Dom har inte affärerna till välgörenhet direkt. Så är branschen idag och i princip alla affärer gör samma sak för att sälja så mycket som möjligt. Och Onoff är inget undantag. Jag skulle säga att bilsäljare är mycket värre än vad säljare på en elektronikbutik är.

Skrivet av Vact:

Hela mitt förra inlägg förklarade ju faktiskt att de skadar mig (och alla andra)

Kan du helt seriöst förklara för mig att det skadar dig personligen att onoff och elgiganten finns? Om du inte gillar affärerna så har ju ingen direkt tvingat dig att handla där. Du måste för fan driva med mig när du skriver att det skadar dig personligen att elgiganten finns.

Skrivet av Vact:

En hel del köper datorer för spel också och de kommer hem totalt lurade av kedjorna med datorer som inte kan köra några nya spel.

Det beror så klart på vilka krav man har när man köper en dator. Lägger man ned typ 10 000 så måste man ha något eget ansvar och kanske kolla upp vad som finns i datorn innan man köper den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mac80:

Så det du påstår är att alla som jobbar inom ONOFF fifflar och bedrar, dags och mogna till lite för f*n.

Blir så eländigt trött på dessa kommentarer, här kommer förmodligen 900 personer inkluderat jag själv stå utan jobb, och så får man höra denna smörja. Och de flesta som slänger sig med "tuffa" kommentarer är med all säkerhet inte en dag över 18år, vilket innebär att ni troligtvis inte behöver försörja familj etc.

Kul att så många som spenderar tid här inne bär på en sån härlig människosyn att man önskar så många människor detta.

Tyvärr så är de flesta arbetare inom dessa kedjor kompletta idioter som får en 2h snabbkurs i att sälja allt å gärna de som kostar mer för samma resultat.
Önskar ingen människa att få sparken, MEN dessa skitföretag kan ruttna så långt in i .....
Och jag är inte nå 18år

Skrivet av leka:

Jobbar själv på Expert, hade varit kaos om man plötsligt blir uppsagd, vad händer med mina räkningar som jag har ?:(

Bara se till att hålla sig jour med omvärlden så att du säljer saker som folk faktiskt behöver.

Skrivet av Vact:

Nej, argumentera gärna emot mig men ta och argumentera emot det jag skriver istället för att hitta på något jag aldrig skrivit. I princip alla webbutiker klarar aldeles utmärkt av att bygga enga system som både är billigare och bättre.

Har aldrig påstått det och inget tvingar onoff(och andra) att sälja skit bara att de har möjlighet till det. Vi skulle aldrig acceptera det om det var frågan om bilar, vitvaror, kläder som inte klarade vad de utlovats klara. Men när det gäller datorer är det tydligen helt fritt fram att ljuga för kunden vad produkten kan och inte kan.

Det får finnas hur många fysiska butiker som helst, det har inget med saken att göra. Jag ogillar bara butiker som har som affärside att lura kunder oavsett produkter eller plats.

Hela mitt förra inlägg förklarade ju faktiskt att de skadar mig (och alla andra)

En hel del köper datorer för spel också och de kommer hem totalt lurade av kedjorna med datorer som inte kan köra några nya spel.

Finns många webbutiker som säljer skit i sina färdiga system å.
Finns skit på fordonsmarknaden/kläder/vitvaror osv. Lär dig fakta. (jag vet å ids inte förklara skillnad mellan enkel söm å dubbel söm, galvad plåt å oxiderad plåt, vätske kyld pump å luft kyld pump å MYCKET mer.)
Helt sant, en butik som säljer skit gör att företag som är seriösa tappar inkomst å därmed inte kan hålla lägre priser.
Oja Gt210 å Gt220 var det många som vart lurade å köpa.

Skrivet av Q-Class:

Jag får väl sälla mig till dem som sörjer över att de anställda får gå men även instämma i kritiken som många ger vissa av elektronikladorna.

Har en liten exempelhistoria som kanske kan ge någon tips om hur man ser till att kunder kanske kommer tillbaka..

Köpte mig en ny mobiltelefon och efter några veckor märkte jag att jag ville ha en extra usb-microusb kabel att alltid ha vid datorn. Inga problem tänkte jag då jag i ett halvår läst i div. tidningar att microusb skall bli/är den nya standarden... så det finns nog nere på OnOff.
Först blev jag tvungen att övertyga personen i butiken om att det inte var en miniusb jag skulle ha (fick visa på en telefon i butiken att micro var en mindre kontakt...) nä, någon kabel fanns inte och inga planer på att ta hem någon heller trots att jag påpekade att telefoner som de hade sålt en längre tid hade kontakten och att det är standard nuförtiden. Nähe.. Elgiganten hade ingen heller (blev ett liknande förfarande här också), samma hos expert.
Efter någon dag hade jag ärende till en stad med Kjell o Co, inga problem här.... De hade kablar hemma och sålde massor av dem...nä, inte konstigt heller, har man bara lite koll på vad som händer i branchen och är lite måna om sina kunder går det nog att tjäna pengar om man tänker till lite

Ett litet exempel men tyvärr är det ofta såhär tycker jag..

Bra historia/bevis om att hålla sig jour med bransch är A å O!

Skrivet av snozan:

Får väl ställa mej i den glesa raden av de som faktiskt sörjer.

Konkurrens är livsviktigt. Mellandags rean är en sån tidpunkt.

Sen är de oxå kul att skumma igenom alla som ALDRIG någonsin skulle köpa något av onoff pga av deras höga priser usla service etc etc. De är ju ingen direkt som tvingar en att handla därifrån. Egentligen var väl inte målgruppen riktad mot sweclockers medlemmar utan till Svenssons (ja menar vill man ha en dator, går man inte till onoff, eller hur?)

Jag kanske börjar bli gammal men min första dator va från onoff - se de som en språngbräda. Dagens ungdom verkar va född med en Ipad i handen lol.

Mellandagsrea där 90% av företag höjer sina ordinarie priser? Vi lever idag å inte för 10år sen.
Jag har handlat en del saker från OnOff/Elgiganten/Expert m.fl
Kablar, Rakapparat, Fritös å även nå dator relaterat.
Kablage ligger 10-500% över ordinarie priser samt tillgång till de jag söker är väldigt begränsat ibland (får springa mellan olika butiker)
Rakapparaten var en impuls köp å ogillades skarpt då jag kollade pris, 350kr extra för å köpa den i en butik?
Dator relaterat... vem jag än har frågat har man utklassat, å nästan alla försöker ljuga så dom tror sig själva.

Skrivet av mac80:

Om man nu ska våga sig på en analys så är den att man måste nog ha sett marknaden ur ett längre perspektiv. OnOff, SIBA, Expert i viss mån var de första så kallade stormarknaderna och där präglades hela upplevelsen av bra priser, sämre service och sämre kunnande bland personal.
Det som hände nu på senare år var att man var tvungen att nischa sig mer i o m att flera aktörer ville in på marknaden, nu kan jag inte svara för hur det är på de andra kedjorna, men inom onoff så arbetade man för att höja servicenivån och då fokuserade man inte så mycket på priserna.
Men som allt förändringsarbete tar det tid och därför upplevde man kanske dålig service - höga priser, men man bytte verkstäder för att få bukt med långa servicetider och man produktutbildade personalen i större utsträckning.
Nu jobbar jag i en mindre stad och där så tycker jag inte att vi är på något sett är sämre än våra lokala mindre konkurrenter i kunnande och servicenivå.
Jag tror att det är svårt för en större kedja att i dagens läge inrikta sig på bättre service och marginelt högre priser, det finns helt enkelt inte underlag för det, då största delen av alla människor ändå kollar vad det är billigast.
Det är endast 65-70år och över som bryr sig om bra service, dom yngre vill ju ha toppenservice och kanonkunnig personal samtidigt som det inte får kosta något - en ekvation som inte går ihop.

"präglades hela upplevelsen av bra priser, sämre service och sämre kunnande bland personal"
Start av bransch var väl ändå service, sen att de kostade lite extra då gjorde inget för folk visste inte vars man kunde handla billigare.
"inom onoff så arbetade man för att höja servicenivån och då fokuserade man inte så mycket på priserna"
Dessa företag har alltid haft avsevärt högre priser, att säga att dagens "service minded" ska vara deras fall är skitsnack.
"Det är endast 65-70år och över som bryr sig om bra service, dom yngre vill ju ha toppenservice och kanonkunnig personal samtidigt som det inte får kosta något - en ekvation som inte går ihop."
Låter mer som att du är en av alla dessa anställda som inte ville se in i framtiden utan stod kvar där som anställd med lön på att sälja till okunnigt folk.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Skrivet av anton.hj:

Samma här med! Dock data för omkring 8k. Tyvär gjorde man misstaget att köra på direktbetalning. Beställde i lördags så inte fan kunde jag veta att de skulle kursa :/ Ringde kundtjänst i måndags och de sa att de skickat den, trots att posten inte tagit emot paketet... så man undrar ju om hon ens kollade upp paketet...

Samma här. Beställde en laptop i söndags, har fått mail från Off att den skickades igår men posten hittar inget paket. Nåja, kan ju vara lite glapp i systemet så jag ropar inte varg än (har iaf inte fått fakturan heller så det är iaf lugnt).

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Samma här. Beställde en laptop i söndags, har fått mail från Off att den skickades igår men posten hittar inget paket. Nåja, kan ju vara lite glapp i systemet så jag ropar inte varg än (har iaf inte fått fakturan heller så det är iaf lugnt).

Står det att Elektronisk Förhandsinformation är mottagen? det gör det för mig och så har det stått i tre dar...:/

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Står det att Elektronisk Förhandsinformation är mottagen? det gör det för mig och så har det stått i tre dar...:/

Nope, står bara "Din sökning gav inga träffar"... kul

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

"Att PhoneHouse sedan slår på stora trumman med en kampanj där de annonserar "Laptops under inköpspris!" borde få magen att vända sig på varenda kotte med lite insikt i företagsekonomi."

"Laptops under inköpspris!" Hoppas inte någon trodde på den mer 1/100 sekund.
Ok Låt mig förklara: Laptop XYZ1 kommer ut och kostar 4000:- att köpa in för nisses lilla datorbutik. Han lägger på 1000:- och gnäller över dålig förtjänst. 10 månader senare bestämmer telia/tele2/telenor för att göra en kampanj. Man går till tilverkaren och förhandlar fram ett pris på 1500:-. Man bakar ihop den med ett bundet mobilabonemang och skickar över den till phonehouse för 2000:-. Phonehouse lägger på 1500:- och säljer paketet för 3500:-. Och skriver i reklamen att man säljer den 500:- under inköpspris! Du kan fm hitta den i en nätbutik numera för 3700:-, pga att inköpspriset har sjunkit till 3000:- för små affärer och 2500:- för nätbutiker.

Och det bästa är att du som kund kommer att totalt få betala 5000:- med abonemangskostnad för phonehouse`s "Laptops under inköpspris!" .

Dessa typer av "extremt billiga" kör även onoff/siba/elgiganten mm med!
Jag känner sympati med dem som jobbar på onoff MEN inte för företaget eller ägarna !

Hoppas nu på en bra rea där jag som kund plötsligt har blivat vinnare.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Skit också! OnOff här i stan var riktigt bra. Trevlig personal och mycket god service. Priserna vet jag väl inte, men de är ju nästan alltid höga hos alla butikskedjor, så inte var de värre än någon annan.

Jajja. Expert och Elgiganten är väl glada nu. Synd att de har så inkompetent personal.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jajja. Expert och Elgiganten är väl glada nu. Synd att de har så inkompetent personal.

Det beror helt på vart man bor.

Elgiganten här i stan har helt okej personal tycker jag

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Det beror helt på vart man bor.

Elgiganten här i stan har helt okej personal tycker jag

Jo, jag menade här lokalt. Borde varit tydligare.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jo, jag menade här lokalt. Borde varit tydligare.

Japp

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Tyvärr så är de flesta arbetare inom dessa kedjor kompletta idioter som får en 2h snabbkurs i att sälja allt å gärna de som kostar mer för samma resultat.
Önskar ingen människa att få sparken, MEN dessa skitföretag kan ruttna så långt in i .....
Och jag är inte nå 18år

Ok om du vill att jag ska svara på detta som en fråga så nej det är ingen 2h snabbkurs utan det mesta finns brån början i form av intresse för det man säljer, sen har man alltid fortlöpande pruduktinfo när det släpps nya prylar. Allt handlar om hur mkt tid man är villigt att lägga ner på sitt jobb.
Det är t o m så att man ibland kan komma till problemet att man går lite för djupt kunskapsmässigt, har hänt att man ibland har fått en liten vink av både kunder och kolleger att man ska förenkla själva säljprocessen.

Skrivet av Bloopy:

"präglades hela upplevelsen av bra priser, sämre service och sämre kunnande bland personal"
Start av bransch var väl ändå service, sen att de kostade lite extra då gjorde inget för folk visste inte vars man kunde handla billigare.
"inom onoff så arbetade man för att höja servicenivån och då fokuserade man inte så mycket på priserna"
Dessa företag har alltid haft avsevärt högre priser, att säga att dagens "service minded" ska vara deras fall är skitsnack.
"Det är endast 65-70år och över som bryr sig om bra service, dom yngre vill ju ha toppenservice och kanonkunnig personal samtidigt som det inte får kosta något - en ekvation som inte går ihop."
Låter mer som att du är en av alla dessa anställda som inte ville se in i framtiden utan stod kvar där som anställd med lön på att sälja till okunnigt folk.

Detta är ju skrivet över många år, vilket du kanske inte förstod.
Och faktumet att service i form av bra rutiner vid reklamation, duktig personal och fräscha lokaler med inbjudande utseende kostar pengar går inte komma i från bara för att det är 2011.
Det kostade pengar 2001 och gör fortfarande 2011 så det förstår jag inte alls.
Man kan aldrig jämföra fysiska butiker med e-handel i detta avseende. Kommer inom en 10-15 år behövas fysiska butiker, dock vet jag inte i vilken omfattning.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Dom kör ju allefall 25% på alla saker just nu kanske skulle dit och handla lite filmer för dom kostar lika mycket i alla butiker allefall.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Hjälp vi garanti

NetOnNet hjälper tidigare OnOff kunder som får problem med sina varor.

NetOnNet Info

Visa signatur

Grafik Gigabyte GeForce GTX 460 OC CPU Intel i7 2600K CPU Kylning Noctua NH-D14 RAM Kingston ValueRAM DDR3 4x4GB DDR3 1333MHz Moderkort Asus P8P67 Deluxe SSD Intel X25-M G2 80GB PSU Corsair CMPSU-1200AX 1200W Chassi Corsair Graphite 600T Svart Skärm Dell UltraSharp U2711 27" Tangentbord/Mus Logitech Logitech Cordless Desktop Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronngren:

NetOnNet hjälper tidigare OnOff kunder som får problem med sina varor.

NetOnNet Info

Även Siba kan hjälpa till vid garantiproblem, dock ej reklamationsärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mac80:

Så det du påstår är att alla som jobbar inom ONOFF fifflar och bedrar, dags och mogna till lite för f*n.

Blir så eländigt trött på dessa kommentarer, här kommer förmodligen 900 personer inkluderat jag själv stå utan jobb, och så får man höra denna smörja. Och de flesta som slänger sig med "tuffa" kommentarer är med all säkerhet inte en dag över 18år, vilket innebär att ni troligtvis inte behöver försörja familj etc.

Kul att så många som spenderar tid här inne bär på en sån härlig människosyn att man önskar så många människor detta.

Vart står det att jag sade att alla fifflar? Tänker inte gå in så mycket på enskilda personer inom Onoff men t.ex så hade ONOFF som praxis att fiffla med pc/tvspels releaser och släppa spelen 1-3dagar innan officiell release enbart för att sälja en massa extra innan andra butiker kunde konkurrera. Andra vanliga metoder var att de anställda gömde de bästa produkterna på lagret vid stora reor.

Jag förstår att det suger att bli uppsagd men jag tänker inte gråta en endaste tår för ONOFF som kedja

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Det svänger fort i branschen.;)

Nya uppgifter angående OnOff's konkurs: http://www.e24.se/business/konsumentvaror/handfull-spekulante...[E24]-[2924512]-[artikelpuff]-[Aftonbladet]-[]-[Ettan]

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lungre:

Nope, står bara "Din sökning gav inga träffar"... kul

har samma sak ringde on off igår sa då att posten inte ville hämta paket förens de visste att onoff kunde betala för sig. Det hade löst sig sa hon då och alla paket skulle börja gå iväg igår under dagen mitt kollie fungerar fortfarande inte idag heller suck. Pengar är i alla fall redan draget då jag betala med kort suck...

Permalänk
Medlem

Det låter ju faktiskt inte helt orimligt att det är så. På postens sida när man söker på paketet står det ju "Typ av försändelse: MyPack" och den tjänsten är att posten kommer ut till företaget och hämtar paket som ska skickas..

Och är posten inte säkra på att få betalt för den tjänsten är det väl klart att de inte vill riskera att inte få betalt för det jobbet. Och resten av fraktavgiften som vi konsumenter betalar går ju genom OnOff också, så de pengarna kanske inte heller kommer fram hela vägen till posten?

Någon som vet vart OnOff har sitt webshop-lager så man kan åka dit och hämta paketet själv om det inte är allt för långt borta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Det låter ju faktiskt inte helt orimligt att det är så. På postens sida när man söker på paketet står det ju "Typ av försändelse: MyPack" och den tjänsten är att posten kommer ut till företaget och hämtar paket som ska skickas..

Och är posten inte säkra på att få betalt för den tjänsten är det väl klart att de inte vill riskera att inte få betalt för det jobbet. Och resten av fraktavgiften som vi konsumenter betalar går ju genom OnOff också, så de pengarna kanske inte heller kommer fram hela vägen till posten?

Någon som vet vart OnOff har sitt webshop-lager så man kan åka dit och hämta paketet själv om det inte
är allt för långt borta?

jag vet att butiken i eskilstuna hade en sådan skärm kanske ska åka ditt och hämta en hehe. de som va roligt att de tog 1590 på nätet men 2195 i butikm för samma vara därför jag togd en på onlinestore suck..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

jag vet att butiken i eskilstuna hade en sådan skärm kanske ska åka ditt och hämta en hehe. de som va roligt att de tog 1590 på nätet men 2195 i butikm för samma vara därför jag togd en på onlinestore suck..

Det är en sådan LG 23" IPS för 1590:- som jag också väntar på...

Permalänk

Klarna Faktura

Skrivet av lungre:

Hej!

Om ni har funderingar kring hur det blir med er Klarna Faktura/Delbetalning så får ni gärna vända er till vår kundservice; 08 120 120 10 eller info@klarna.com.
Självklart ska man inte betala för varor som man inte har fått! Det är 14 dagars kredittid på fakturan, så om ni vet med er att förfallodatumet börjar närma sig och ni fortfarande inte har fått era varor så släng iväg ett mejl eller ring så pausar vi fakturan!

Mvh Sara, Klarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zkronk:

Det är en sådan LG 23" IPS för 1590:- som jag också väntar på...

juppz bra pris tänkte jag när jag såg det kanske skulle åkt till net on net och betalat 1990 istället. men men vi får hoppas den kommer snart