För nätagg-vetare för en kluven byggare

Permalänk
Medlem

För nätagg-vetare för en kluven byggare

Det är så jag har en fråga gällande nätagg för MB och Grafikkort.

Jag har sedan haft litet chassi där alla sladdar kom i plats, men uppgraderade till fulltower, var tvungen och inhandla förlängningskablar, men efter knipsat och donat så gick det inte som planerat, PCI-E förlängaren ville inte alls bli förlängd, men fungerade bra med 8 pin förlängaren som är till CPUn och 8pinnarn för CPUn fick gå till PCI-E 8 portarn på grafikkortet.

Min fråga, spelar det någon roll om jag har bytt plats på PCI-E 8 pin mot solid 8 pin block? Både lär väl ge samma kräm ?

Tack på förhand.

Permalänk
Vive la liberté!
Permalänk
Medlem

edit time!

Min tanke går så här. Kablarna gör ju inget än att leda ström som det är kopplat inuti nätaggregatet.

Jag menar, det är inte så att kablarna i kontakterna är "jordade" utan snarare uttaget till nätagget som är "bestämmt" . Därför kändes det mer valid att koppla in en 8 pins PCI-E mot 12voltarn som ska gå till CPUn.

Det är inte så jag kopplar in EATX12V in i grafikkortet, utan den drar jag vidare till vanliga uttaget på moderkortet.
Dvs 6+2 = 8 pin menat för PCI-E är kopplad i EATX uttaget men går till CPUn

Dvs 8 pin kabeln som är menat för EATX går till grafikkortet från PCI-E uttaget på nätagget.

Förstår ni hur jag menar?

Permalänk
Vive la liberté!

Jaha, då förstod jag fel. Kolla bara så att förlängningssladdarna inte är korskopplade eller något annat konstigt. Alltså att sladden som går till pin 1 i uttaget även går till pin 1 i kontakten och att varje sladd bara går till ett kontaktstift så borde det fungera utan problem.

Permalänk
Medlem

tack återigen för snabba svaret Apanx. Fungerar bra som jag tänkte mig.