Permalänk

Mikrofon Problem Win 7

Hallå alla glada Sweclockers.
Jag har ett headset från Kjell Plexgear för att använda till Skype samtal.
Jag får det inte att fungera på min stationära dator men på laptopen fungerar det klockrent.
Jag har kollat igenom många forum där folk har haft samma problem och testat allt vad som sägs med att installera om drivrutiner uppdatera drivisar mm.
Nu har jag Kört helt fast och är nära att visa datorn hur långt ner det är till marken ifrån min balkong.
Någon som har något bra förslag vad det kan vara.
Hoppas på hjälp.

The Joker

Permalänk

Högerklicka på volymikonen längst ner i högra hörnet och välj Playback Devices (inte säker på vad det heter på Svenska). Högerklicka på enheten som du har valt för att spela upp ljud, välj Properties, gå in under fliken Levels och se till så du har Microphone, Line In, Front Mic osv. aktiverade. Gå även in under Recording Devices, under fliken Levels och se till så du har det aktiverat. Du kan även gå in under fliken Advanced för de båda och se till så du har sätt sample rate och bit depth för ditt ljudkort.

Vet inte om detta är en direkt lösning på ditt problem, men det har hjälpt mig vissa gånger med diverse mikrofonproblem att göra på det här sättet. Hoppas det löser sig.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk

har gjort det.Olika valen jag har är i bockade för mikrofon och ljud ut så jag antar att den känner av mikrofonen när man går in på recording så blinkar ljud stapeln till lite men inte mer en så

Permalänk
Medlem

hej ursäkta ifall jag bryter mig in på tråden men jag har typ samma problem men min mick finns inte under recording! (i win7)

Kanske lite kortfattat men ursäkta ifall jag typ "bryter mig in" på tråden säg åt mig om jaga ska sticka ^^

Permalänk
Skrivet av Thoruzz:

hej ursäkta ifall jag bryter mig in på tråden men jag har typ samma problem men min mick finns inte under recording! (i win7)

Kanske lite kortfattat men ursäkta ifall jag typ "bryter mig in" på tråden säg åt mig om jaga ska sticka ^^

Ingen fara jag löste mitt problem med ett litet usb ljudkort ifrån kjell konstigt dock att man ska behöva dra till med sådant för att få det att funka