Swifty bannad från WoW?

Permalänk
Medlem

Swifty bannad från WoW?

http://www.youtube.com/watch?v=J-DFfBUA6vM

Jag spelar inte WoW, men jag gillar Swifty. Han är grym i PvP och det var hans videos som fick mig att börja lira med en Razer Naga (grym mus för övrigt)
Ni som lirar WoW bör väl veta vem han är.

Permalänk

hahaha jo. Roligt är de men han lär inte vara bannad för evigt. Vänta och se

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Inaktiv

Allvarlig BS imo, älskar hans vid's och han verkar vara en grym person irl. Tänkte renew subscription efter jag såg allt livestreamande osv och efter 7 day trial men efter det här blir det nog inge mer wow innan jag slutar för evigt ( GW2 / BF3 <3)

Permalänk
Medlem

En kompis följer honom en hel del och sa precis det här. Min gissning är dock att den där bannen försvinner illa kvickt med tanke på hur många som tittar på hans videos(reklam) och vilket gnäll det blir på alla dessa.

Permalänk
Medlem

Tycker detta ser ut som dåligt skådespeleri, är dock inte alls insatt i wow osv längre, vill bara kommentera vad jag tycker om klippet. ^^

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Hoppas de inte tar bort hans ban pga att han är känd eller något sånt dumt, varför ska han särbehandlas? Hoppas det är sant och att det är prem-ban.

Att krasha server medvetet, och förstöra för andra som spelar, meh. Bort med sånt folk.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hoppas de inte tar bort hans ban pga att han är känd eller något sånt dumt, varför ska han särbehandlas? Hoppas det är sant och att det är prem-ban.

Det är säkert flera tusen som spelar wow tack vare den hära Swifty, så varför skulle dom inte ta bort hans ban, det är bara Blizzard som förlorar på det (ett par miljoner står på spel, dessutom nu som blizzard har tappat nära 300 000 spelare om jag inte minns rätt)

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Hoppas de inte tar bort hans ban pga att han är känd eller något sånt dumt, varför ska han särbehandlas? Hoppas det är sant och att det är prem-ban.

Att krasha server medvetet, och förstöra för andra som spelar, meh. Bort med sånt folk.

Han säger själv i videon att det inte är meningen att krasha den. Varför skulle han göra de när han raidar och pvpar. Bara korkat. Tycker du borde titta på den igen...

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jävla idioter Blizzard är. Swifty är ju en legend inom WoW och så bannar dom honom bara för att han gör spelet mer populärt. Det är ju Blizzards fel att de har servrar som inte klarar av trycket.

För övrigt är det endast 3h suspension på att krascha en server.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att skratta i början när han talar om att han är bannad.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Niklas62:

Kan inte låta bli att skratta i början när han talar om att han är bannad.

Väldigt moget, Swifty är en av världens kändaste World of Warcraft spelare. Blizzard bannar killen för att han gjorde ett misstag, precis som alla andra kan göra. Som ovanstående säger så är det Blizzards fel att serverarna inte klarar av det som dem borde göra. Förhoppningsvis så försvinner bannen inom kort. Swifty har förövrigt gjort spelet känt igenom sin Youtube kanal, vilket ger + åt Blizzard. Nej.. Får hålla tummarna för Swifty, mycket trevlig kille förövrigt.

Mvh. Patrik

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Han är grym i PvP

Haha, good one! Värdelös, snarare.

Skrivet av Lyrisius:

och det var hans videos som fick mig att börja lira med en Razer Naga (grym mus för övrigt)

Igen, good one! Absolut sämsta mus jag någonsin provat. Med stor marginal. Jag hade den en vecka, bara för att se ifall att man lärde sig älska den. Eh. Nej.

Swifty är lika uppskattad som han är överskattad. Han är inte i närheten av att vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklas62:

Kan inte låta bli att skratta i början när han talar om att han är bannad.

Gillar hans smile

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Natthumor woho! xD

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Hahaha fyfan va ägd
Hans ansiktsutryck när han läser vad GM säger är priceless!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

För övrigt är det endast 3h suspension på att krascha en server.

I GM-konversationen stod det något i stil med "your account will be permanently close"

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det är kaos just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Haha, good one! Värdelös, snarare.
Igen, good one! Absolut sämsta mus jag någonsin provat. Med stor marginal. Jag hade den en vecka, bara för att se ifall att man lärde sig älska den. Eh. Nej.

Swifty är lika uppskattad som han är överskattad. Han är inte i närheten av att vara bra.

Haha vad trevlig du var.
Musen är lika värdelös som att din hand skulle vara värdelös. Det finns en mening till att det finns ett hav av olika sorters möss, men det visste du redan så sluta komma här och sprid det vanliga internethatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

I GM-konversationen stod det något i stil med "your account will be permanently close"

Har ingen betydelse vad han skrev, du blir bara bannad i 3 timmar om du råkar krascha en server.

Skrivet av tetrisgoat:

Haha, good one! Värdelös, snarare.
Igen, good one! Absolut sämsta mus jag någonsin provat. Med stor marginal. Jag hade den en vecka, bara för att se ifall att man lärde sig älska den. Eh. Nej.

Swifty är lika uppskattad som han är överskattad. Han är inte i närheten av att vara bra.

Du vet inte vad du pratar om lilla gubben.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

så sluta komma här och sprid det vanliga internethatet.

Antyder du att jag hatar? Att jag uppfattar en sak som dålig betyder inte att jag ogillar det.
Det jag sade var att jag inte älskar Razer Naga och att det är min uppfattning att det är en dålig mus. Var får du hatet ifrån? Det känns snarare som att du försöker lägga ord i min mun.

Jag ogillar Lady Gaga, både som artist och som person. Det betyder inte att jag inte kan erkänna att hon är väldigt bra på det hon gör - trots att jag inte tycker om hennes musik kan hon ändå i mina ögon vara bra.
Att "inte älska" betyder inte att jag hatar den, det skulle lika gärna kunna vara neutrum, vilket det faktiskt är i det här fallet. Jag ingentingar Razer Naga, men det är min åsikt att det är en dåligt konstruerad mus med onödig och överflödig design och - precis som du möjligtvis antyder - passar min hand dåligt.
Med dåligt konstruerad menar jag både design och byggkvalitet.

Hur kommer du fram till huruvida jag är trevlig eller inte? Jag tyckte att det var humor att någon kan uppfatta Swifty som "grym i pvp", något som han är väldigt långt ifrån att vara.

Det förändrar inte faktumet att vissa människor har stor glädje i det han gör och att han ger god press till World of Warcraft. Jag misunnar inte människorna som uppskattar hans videor att tycka om dem, eller honom i det han gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Antyder du att jag hatar? Att jag uppfattar en sak som dålig betyder inte att jag ogillar det.
Det jag sade var att jag inte älskar Razer Naga och att det är min uppfattning att det är en dålig mus. Var får du hatet ifrån? Det känns snarare som att du försöker lägga ord i min mun.

Jag ogillar Lady Gaga, både som artist och som person. Det betyder inte att jag inte kan erkänna att hon är väldigt bra på det hon gör - trots att jag inte tycker om hennes musik kan hon ändå i mina ögon vara bra.
Att "inte älska" betyder inte att jag hatar den, det skulle lika gärna kunna vara neutrum, vilket det faktiskt är i det här fallet. Jag ingentingar Razer Naga, men det är min åsikt att det är en dåligt konstruerad mus med onödig och överflödig design och - precis som du möjligtvis antyder - passar min hand dåligt.
Med dåligt konstruerad menar jag både design och byggkvalitet.

Hur kommer du fram till huruvida jag är trevlig eller inte? Jag tyckte att det var humor att någon kan uppfatta Swifty som "grym i pvp", något som han är väldigt långt ifrån att vara.

Det förändrar inte faktumet att vissa människor har stor glädje i det han gör och att han ger god press till World of Warcraft. Jag misunnar inte människorna som uppskattar hans videor att tycka om dem, eller honom i det han gör.

Ingen här bry sig om att du har MVG i svensk meningslös argumentation han är unbannad nu

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Inaktiv

Video update: "I have been unbanned!!!", om ingen sagt det redan.

Permalänk

Är äcklad av Blizzard att de unbannade honom, har bryter dagligen mot reglerna i spelet, t.ex. han ger ut gratis varor från WoW vilket är emot reglerna, och han fick servrarna krashade flera gånger, han förtjänar en perma-ban så enkelt är det, folk har blivit perma-bannade för mycket mindre, men självklart blir han särbehandlad eftersom han har en armé av pre-pubertala 12-åriga pojkar som går igenom hans Youtube filmer dygnet runt och tror att de blir lika bra på honom att spela om de köper en Razer Naga pro gaming mouse extreme.
Suck...

Permalänk
Medlem

konstig ban kanske men jag måste fråga varför vill man se swifty?

han har inte ens varit gladiator 1 gång på dom 6 åren han har spelat (och pvp är väl det enda han gör?) fattar inte varför man se han duellera vilket betyder 0

sjukt att han har så många fans måste jag säga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Han säger själv i videon att det inte är meningen att krasha den.

Ojdå bara råkade, det var inte med flit. jasså han säger det, tror du inte han ljuger då?

Skrivet av ericsundell2:

Varför skulle han göra de när han raidar och pvpar. Bara korkat. Tycker du borde titta på den igen...

För han tycker det är roligare att förstöra för alla och tror han ska komma undan med det

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saven:

konstig ban kanske men jag måste fråga varför vill man se swifty?

han har inte ens varit gladiator 1 gång på dom 6 åren han har spelat (och pvp är väl det enda han gör?) fattar inte varför man se han duellera vilket betyder 0

sjukt att han har så många fans måste jag säga...

Jag tror att han har många fans pågrund av att han ger ut gratis gear och gör roliga videos helt enkelt. Själv tycker jag också att det som är mest roligt med WoW är just PVP. PvE har aldrig varit roligt för mig, bara långtråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Antyder du att jag hatar? Att jag uppfattar en sak som dålig betyder inte att jag ogillar det.
Det jag sade var att jag inte älskar Razer Naga och att det är min uppfattning att det är en dålig mus. Var får du hatet ifrån? Det känns snarare som att du försöker lägga ord i min mun.

Jag ogillar Lady Gaga, både som artist och som person. Det betyder inte att jag inte kan erkänna att hon är väldigt bra på det hon gör - trots att jag inte tycker om hennes musik kan hon ändå i mina ögon vara bra.
Att "inte älska" betyder inte att jag hatar den, det skulle lika gärna kunna vara neutrum, vilket det faktiskt är i det här fallet. Jag ingentingar Razer Naga, men det är min åsikt att det är en dåligt konstruerad mus med onödig och överflödig design och - precis som du möjligtvis antyder - passar min hand dåligt.
Med dåligt konstruerad menar jag både design och byggkvalitet.

Hur kommer du fram till huruvida jag är trevlig eller inte? Jag tyckte att det var humor att någon kan uppfatta Swifty som "grym i pvp", något som han är väldigt långt ifrån att vara.

Det förändrar inte faktumet att vissa människor har stor glädje i det han gör och att han ger god press till World of Warcraft. Jag misunnar inte människorna som uppskattar hans videor att tycka om dem, eller honom i det han gör.

Hur orkar du skriva så mycket om så lite.

Permalänk

Med tanke på vad han har gjort för Blizz och WOW så är denna unbanned inte så konstig. Servern blev galen efter de och om han gjorde de med mening eller inte vet inte vi men de tror jag inte.

Angående det där med Razer Naga så fick han mig att köpa en och det är de bästa köpet jag gjort någonsin till min dator. Använder den i LOL och WOW, Sc2 och alla FPS spel. Helt underbart med många knappar och jag har spelat på 2000-2,2k rating i ganska många seasons. Den underlättar sjukt mycket om man har massa macros etc.

+1

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Alla regler ska gälla alla utan undantag, så då borde alla få en unban om han får det.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Ahhh lite internet dramatik skadar inte så det finns nånting att läsa om sent på natten när SWEC är (var) nere.
Vem bryr sig så länge inget utav det här drabbar en själv eller ens egen upplevelse i spelet. Dock lite töntigt att folk får för sig att börja spamma och sänka servrar på grund av en viss person blir bannad.

Även dom kommer att växa upp med tiden dock.