Hiper Type-R II 680watts, kommer den klara 560ti sli?

Permalänk
Medlem

Hiper Type-R II 680watts, kommer den klara 560ti sli?

Kommer mitt nätaggregat klara av att driva ytterliggare ett 560ti så jag kan köra sli?
Har med exakt samma komponenter tidigare kört med två st 9800gtx+, men antar att 560ti drar mer?

Cpu: Amd phenom x4 925 i 3.5ghz
moderkort: ASUS M4N98TD EVO
Minnen: 4GB i 1.7volt
Grafikkort: Asus gtx560ti
nätaggregat: http://www.hipergroup.com/products.php?lv=4&cate=1&type=25&pi...

förövrigt har ja ingen dvd läsare inkopplad, och kör med två st mekaniska diskar 7200rpm.

Permalänk
Medlem

Hört om många Hiper agg som smällt och dragit med sig ett antal datorer i graven. Köp ett nytt nätagg om du ska köpa ett till 560ti

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Hört om många Hiper agg som smällt och dragit med sig ett antal datorer i graven. Köp ett nytt nätagg om du ska köpa ett till 560ti

Jo men det är vad jag förstått Hipers förra version? som bara hette Type-R?

Permalänk
Medlem

Jupp, köp ett annat agg om du inte vill att ALLA dina saker i datorn ska gå sönder. Du riskerar mycket redan nu men i sli så är det nog kört i allt från samma dag du pluggar in kortet till 3 månader
Köp ett märkesagg så vet du att det fungerar istället, då kan du sova gott om nätterna.

Permalänk
Medlem

Kan ni hänvisa till någon länk eller något som visar att type-r mk II också har stora problem som den tidigare type-r, överlag av tester jag läst så får det ett bra betyg! Och det har fungerat klockrent med mina 9800gtx+ kort i sli.

Permalänk
Medlem

Mitt tips är http://www.inet.se/artikel/6900281/xfx-xxx-edition-750w

Relativt billig och så är den ju modulär med vilket är värt alla dagar i veckan

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Kan ni hänvisa till någon länk eller något som visar att type-r mk II också har stora problem som den tidigare type-r, överlag av tester jag läst så får det ett bra betyg! Och det har fungerat klockrent med mina 9800gtx+ kort i sli.

Om du inte hittar några dåliga recensioner eller "historier" om agget du har så ska du kunna köra på, beroende på hur gammalt ditt agg är så ska 680w klara av 2x ti SLI.

Fast om ditt nätagg drar med sig din burk så är det dock osannolikt att du får ersättning för delarna, om du inte har någon utomstående försäkring som täcker liknande. Det är nog därför folk rekommenderar annat agg.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Kan ni hänvisa till någon länk eller något som visar att type-r mk II också har stora problem som den tidigare type-r, överlag av tester jag läst så får det ett bra betyg! Och det har fungerat klockrent med mina 9800gtx+ kort i sli.

Efter en snabb sökning på google så hitta jag detta. http://www.tweaknews.net/reviews/hiper_type_r_680_watt_power_supply/index6.php
Ingen aning om vad det är för sida men den låg som nr 2 på google.
Iaf kanske ditt nätagg inte nödvändigtvis går sönder helt random utan belastning men jag skulle iaf tänka efter en gång extra innan jag körde sli på det.

Kan tillägga att jag blev imponerad av agget först när jag läste artikeln men när jag var på sista sidan så, not so much.

Allt handlar om hur mycket du tycker att det gör OM hela din dator skulle gå sönder. Har du inget värdefullt på hårddisken och ändå funderar på att bygga ett nytt system (samt givetvis skrota din gamla dator på ett effektfullt vis) så är det bara att köra. Du bör dock veta att folk som kör sli/cf tänker efter ganska noga ang nätagg, särskillt sli då det drar betydligt mer ström än cf.

Permalänk
Medlem

den artikel som länkades ovan var ju inte toksmickrande, och även om nätagget håller, så är det förhållandevis lite pengar jämfört med allt annat i lådan, om du nu har grafikkort för närmare 4k, så känns det ju inte så farligt att lägga på 7-800 för ett ordentligt nätagg.

men vissa gillar att ha lite spänning i tillvaron och visst kan det klara sig, men för adrenalinkicken så är det nog bättre att du spelar poker, drar ut och åker skateboard eller raggar på tok för snygga tjejer

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com