Permalänk
Medlem

Nybyggd dator vill inte installera OS?!!

Hej där, nu sitter jag här äntligen lyckats få igång min dator efter mycket slit, endast för att strula till det med installation av OS.

Startade datorn, kom in i bios EZ mode och valde boot från CD. Windows installationen kommer igång men stannar eftersom ''CD/DVD installationen fattas.
Startar om datorn och testar igen, ändrar några inställningar och får tillslut installationen att börja. Men den avbryts sedan på ''Expanderar Windows filer'' med felmeddelandet ''Det gick inte att installera de begärda filerna. Kontrollera att alla filer som behövs för installationen är tillgängliga, och starta därefter om installationen''

Så här sitter jag just nu desperat som fasen och ber nu er om hjälp.

EDIT: Något nämnvärt kan vara att när jag kommer fram till sidan där jag ska välja på vilken hårddisk OS ska installeras på så finns det 2 st att välja mellan trots att jag bara har en hårddisk. En är Disk 0 ''Inte allokerat utrymme'' 100mb,
Sen är det min hårddisk ''Partition 1 931,4 GB, ledigt 930,8 : TYP: System.

Mitt system är SweClockers sommardator, budgetvarianten alltså:

Intel Core i5 2500K
Asus P8P67 Pro B3
Corsair Vengeance 8 GB
Geforce 560 Ti
WD Black WD1002FAEX 1 TB
Fractal Design Core 3000
FSP Aurum 500 W

Permalänk
Avstängd

Det kan vara dina RAM-minnen som det strular med.
Kolla dom .

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Inaktiv

De där 100MB ska du låta vara. Välj den stora partitionen. När jag ser din signatur så har du endast en 1TB hårddisk, medan du skriver info att det är en 2TB disk. Se också till att du kopplar inte in på Marvellkontrollern.

Permalänk
Medlem

Försökte en femte gång med att starta om och testa installera igen och denna gång funkade det!! Skriver i denna stund från min nya dator medans jag håller på och installera drivrutiner osv. Tackar för hjälpen! Tråd kan låsas/tas bort.