LG V300 integrerar FPR-IPS-panel och Intel Sandy Bridge i allt-i-ett-dator

Permalänk
Melding Plague

LG V300 integrerar FPR-IPS-panel och Intel Sandy Bridge i allt-i-ett-dator

Koreanska LG Electronics släpper en ny allt-i-ett-dator som ska ta sig an Apple Imac med bland annat IPS-panel, steroeskopisk 3D och Intel Sandy Bridge innanför skalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

iLG?

EDIT: Skulle gärna se denna till ett billigt pris för att konkurrera med liknande mac-setups. Vore intressant om innehållet blir likvärdigt/bättre till (mycket) lägre pris än Mac.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

vill ha

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

*fniss* Till och med mus och tangentbord liknar ju de från Apple

Men på pappret verkar det ju definitivt bli lite utav en konkurrent till iMacen, även om någon som spanat in en iMac förmodligen inte kommer välja den här datorn istället, om den inte är bra mycket billigare.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Första allt-i-ett-datorn jag tycker är snygg bortsett från imac. Men det beror nog en del på att den är ganska lik. Lite plastig kanske. Men konkurrens är bara nyttigt!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Nu kanske folk börjar fatta att Apple's maskiner inte är några magiska lådor bara för att dom har frukt på sig.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Om två veckor.... "Apple stämmer LG..."

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Hahaha! Nu när det äntligen kommer en vettig utmanare till iMac (face it, det har inte funnits någon annan bra allt-i-ett-dator, alla andra har haft skräpiga TN-paneler, plastskal och Atom-processorer) så är det en ren och skär kopia

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Lätt att apple kommer försöka stämma LG..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Varför pekskärm?

Permalänk
Medlem

Ser ut som en budget kopia på en imac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Varför pekskärm?

För vissa har fått för sig att 3D och pekskärm är jättehäftigt.

Båda begreppen inom datorvärlden ska klättra ner till helvetet igen!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

3D är sjukt nice, mer 3D!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Bästa försöket hittills, men nej, skulle inte ens tänka tanken.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Hahaha! Nu när det äntligen kommer en vettig utmanare till iMac (face it, det har inte funnits någon annan bra allt-i-ett-dator, alla andra har haft skräpiga TN-paneler, plastskal och Atom-processorer) så är det en ren och skär kopia

Vadå aldrig funnits någon bra, var det någe fel på Compaq presarion eller?

http://youtu.be/U4nyKtujMqo

Permalänk
Medlem

Men vafan, pekskärm på en PC, vad ska det vara bra för? Okej på telefoner och surfplattor men stationära datorer? Nej tack. Jag skulle ifall inte vilja klydda på min skärm och få massa fingeravtryck o skit, dessutom är det ju helt fel vinkel ergonomiskt sett. Mycket behagligare med mus och tangentbord. Sen 3D på det också... Nä, orkar inte såga det också.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Satt och kollade specifikationerna. Såg hyffsade ut tills jag kom till grafikkortet. DDR3 i ett grafikkort gör att man lika gärna dumpa datorn på tippen direkt. Snacka om slöseri med gpus när man trycker in skitminne.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

jasså ...

Skrivet av Sovereign:

Hahaha! Nu när det äntligen kommer en vettig utmanare till iMac (face it, det har inte funnits någon annan bra allt-i-ett-dator, alla andra har haft skräpiga TN-paneler, plastskal och Atom-processorer) så är det en ren och skär kopia

det finns andra än atom ..kolla lite

Permalänk

Pekskärm på en vanlig dator känns bara onödigt och jobbit, skärmen blir bara fettig och ful, 3D känns också överskattat och inget jag gillar hoppas att 3d-panelen och touchfilmen inte påverkar bildkvaliteten för den som vill använda den som en vanlig dator. Verkar dock vara sämre speccad än instegs iMacen och även fulare så den får nog ligga en bit under 9895:- om jag ens skulle överväga att köpa den då även den max speccade versionen av denna får pisk av instegs iMacen på flera fronter och vara överlägsen även för de som bara vill köra Windows på den. Men runt 6-7000kr kan den nog vara intressant för många. Skulle vilja se något som kan utmana 27" iMacarna då det är de ända iMacarna jag skulle kunna tänka mig, med motsvarande panel då den bara den är värd ca 7000kr, att du då för 15000kr kan få en hyfsat kraftfull dator inbyggd i den med Quad Core Sandybrigde tycker jag är ett vinnande koncept.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Blir snart fysiskt sjuk om jag ser fler produkter med märkningen 3D. Det har då aldrig medfört något annat än irritation och huvudvärk i min vardag. Pekskärmen skulle dom också gärna kasta åt skogen vad nu den skulle ha för funktion på en stationär dator.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

aha ..you love it

Skrivet av Chris_Kadaver:

Satt och kollade specifikationerna. Såg hyffsade ut tills jag kom till grafikkortet. DDR3 i ett grafikkort gör att man lika gärna dumpa datorn på tippen direkt. Snacka om slöseri med gpus när man trycker in skitminne.

det är ingen speldator eller hur? ..du märker ingen skillnad ändå

Permalänk

Kul med nya burkar, men jag funderar bara vad man skall ha den till? Pekskärm på en stationär dator är som tidigare påpekats ganska värdelöst, taskig arbetsställning och flott på skärmen (om man nu inte använder stylus). 3D är ju lite kul, men vad använder 3D förutom spel, och grafikkortet är ju inte det hetaste för det?
Som väggmonterad infotainmentskärm på mässor eller liknande, kanske den skulle funka.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av s2weden:

det finns andra än atom ..kolla lite

Ja, men de få som finns passar fortfarande in på det andra jag sa, dvs plastskal och skräpiga TN-paneler. Kollar man på prisjakt verkar det bara vara iMac som uppfyller kriterierna metallchassi, ordentlig CPU och IPS-panel. Även om det finns andra som har enstaka saker av dessa, så är det bara iMac som har samtliga.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Om två veckor.... "Apple stämmer LG..."

HAHA, Aaaa första jag tänkte xD

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem

Pekskärm kanske inte är så kul för oss. men för barn! Tror denna dator inte är tänkt för att överklocka. Nog mer tänkt att barnfamiljer skall köpa denna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Tittar man på speccarna verkar den ju finnas i en konfiguration utan varken sig 3D eller pekskärm... så där blev den plötsligt mer intressant.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk

Pekskärmen kanske LG valde med win 8 i tankarna (om inte minnet sviker så skulle det bli det väldigt "tabletaktigt").

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått meningen med pekskärmen i denna form av datorkonfiguration, det blir bara en massa fulla märken överallt på skärmen. Apples Magic Trackpad är en hundra gånger bättre lösning.

Hoppas det kommer en konfiguration utan pekskärm och 3D, samt med bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Hahaha! Nu när det äntligen kommer en vettig utmanare till iMac (face it, det har inte funnits någon annan bra allt-i-ett-dator, alla andra har haft skräpiga TN-paneler, plastskal och Atom-processorer) så är det en ren och skär kopia

Nej då, en kompis till mig hade en allt i ett dator med CRT skärm och 486 processor.

Skrivet av Hotfuzz08:

Men vafan, pekskärm på en PC, vad ska det vara bra för? Okej på telefoner och surfplattor men stationära datorer? Nej tack. Jag skulle ifall inte vilja klydda på min skärm och få massa fingeravtryck o skit, dessutom är det ju helt fel vinkel ergonomiskt sett. Mycket behagligare med mus och tangentbord. Sen 3D på det också... Nä, orkar inte såga det också.

Ända sen jag skulle Comma och Cånka och Rädda Lert så har jag drömt om pekskärm. Typ trycka på en trupp med ett finger för att välja, trycka med ett finger för vart de ska åka och trycka med två fingrar på vad de ska tokmörda!!!11111

Snart kanske den drömmen kan bli verklighet.

Permalänk
Avstängd

IPS-panelen med 3d funktion som en vanlig skärm = geif.