Permalänk
Medlem

SVTPlay hackar!

Hejsan gott folk!

Har precis införskaffat mig en HTPC, en ASUS EEE 1501P. Är förövrigt jättenöjd med den, klarar av att spela upp 1080p på XBMC och YouTube utan några större problem.

Det enda problemet jag har är att spela upp klipp på SVTPlay, alla klipp hackar oavsett vilken kvalite jag väljer. Det jag har gjort är aktivera maskinacceleration i inställningarna på flash, provat olika nvida drivrutiner, olika webbläsare osv. Spelar ingen roll hur jag än gör, det hackar ändå.

Några förslag på hur jag ska kunna lösa detta?

Permalänk

Kör du senaste version av Flash?... Kolla smågrejor som moderkortsbios etc. om det finns nyare.

Visa signatur
Permalänk

Peter var före :=)

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Kör du senaste version av Flash?... Kolla smågrejor som moderkortsbios etc. om det finns nyare.

Provat 10.3 och 11.0 beta, båda strular lika mycket. BIOS har jag inte uppdaterat så jag testar göra det nu på en gång, återkommer med resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan242:

Peter var före :=)

Har bra uppkoppling, 14 mbit ner 2 upp senast jag kollade, klippen buffrar inget.

Permalänk
Medlem

Gjorde tyvärr ingen skillnad Peter.

Det jag kom fram till nu dock är att det inte hackar så länge jag inte tar upp klippet på helskärm.

Permalänk
Skrivet av nofear2k:

Gjorde tyvärr ingen skillnad Peter.

Det jag kom fram till nu dock är att det inte hackar så länge jag inte tar upp klippet på helskärm.

Låter ju som att SVTPLAY då tuggar för mycket CPU för att Atom-processorn ska orka med. "Kraschk"... (bet i det sura äpplet)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Låter ju som att SVTPLAY då tuggar för mycket CPU för att Atom-processorn ska orka med. "Kraschk"... (bet i det sura äpplet)...

Låter troligt, trodde dock att den skulle palla med det.

Permalänk
Medlem

Provade byta drivrutin, nu är det ombytta roller. SVTPlay fungerar ok (inte helt hundra) medans alla youtube klipp hackar.

Permalänk
Medlem

Testa att köra SVTPlay i XBMC, jag kör det där med min ASRock 330 och de flyter bra. Kanske fungerar bättre där än en browsern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skijeppe:

Testa att köra SVTPlay i XBMC, jag kör det där med min ASRock 330 och de flyter bra. Kanske fungerar bättre där än en browsern.

Fungerar bättre, men inte helt hundra!

Blir galen, funderar på att lägga in Ubuntu istället, kan ju knappast bli sämre eller?

Permalänk
Medlem

Det är inte Atomens fel egentligen, problemet ligger i att OP har en ION2-maskin som kommunicerar med processorn över en x1-PCIe-buss. ION1 har en x16-buss.

Citat:

The original ION platform was a chipset and integrated graphics solution in a single package that stemmed off the Atom CPU. For a bunch of licensing reasons, NVIDIA wasn’t allowed to build a similar chipset for the new Pine Trail Atom platform and thus had to come up with another solution. The next-generation ION (ION-2) now branches off Intel’s Pine Trail chipset, typically via a single PCIe 1.0 lane offering only 250MB/s of bandwidth to/from the chipset.

When you play back a GPU accelerated Flash video stream using Flash 10.1 on a Next Generation ION system the frames are sent to the GPU for decoding but then sent back to the CPU for compositing and finally copied back to the GPU’s frame buffer for display. In the Next Generation ION this happens over the meager PCIe 1.0 x1 interface.

There is an obvious solution: do the entire process on the GPU itself, thus avoiding the copying back and forth over the PCIe x1 connection. NVIDIA told me this was possible, but it required a driver update. I now have that driver update: version 257.29.

The driver isn’t publicly available, although NVIDIA is shooting to have a public beta on June 28th with a WHQL release sometime in July (2010).

Gjorde lite tillägg i texten, markerat med kursiv stil.
http://www.anandtech.com/Show/Index/3765

Den där drivrutinen verkar ha runnit ut i sanden (?) men försök hitta den. Kanske kan vara lönt att mejla Nvidia, klaga och fråga om de kan skicka den till dig eller någon annan drivrutin som inkluderar den funktionaliteten.