Permalänk
Medlem

Vattenkyla sin heta dator.

Köpte ett EK-KIT H30 Supreme 360 Cu igår, tog HELA dagen att fixa allt (nybörjare).

Att få in en 360 radiator i ett Corsair 800D va inte så lätt som jag trodde att det skulle va! men det gick till slut!

Core i7 930 @ 4400ghz.
Zotac 580 @ 940mhz/1880/2100
Cosair Dominator 6gb 1600mhz (Ett gick sönder så har bara två ( Nej inte utav montering utan det va nått annat )
Asus Rampage II Extreme.
Corsair 1KW Powersupply.
Schyte Fancontroller.
Corsair 800D

Vattenkyla sin heta dator.

Permalänk
Medlem

Det är alltid roligt med lite vattenkylning

Måste bara anmärka på en sak.

Varför i hela fridens namn lägger du dina komponenter på sängen / din stickade tröja? Inte hört talas om ESD(Electrostatic Discharge / Elektrostatiskt urladdning)? Varför jag undrar är för att du kan göra stora skador på samtliga datorkomponenter om du har otur. I mina yngre dagar byggde jag ihop min dator på en heltäckningsmatta, vilket resulterade i väldigt skumma blåskärmar, och till slut ett dött moderkort.

Skadan behöver inte visa sig direkt, utan kan börja strula efter ett halvår. Mitt råd är att alltid jobba på en elektrostatisk fri yta. Själv monterar jag allt på mitt köksbord som är av trä(ekfaner) samt att jag har antistatarmband kopplat till min högerarm för att minimera urladdningar.

Det gäller dig extra mycket då du med största sannolikhet brutit garantin på allt du vattenkyler. Grafikkortet är ett faktum.

Vill inte skrämma upp dig, men om du vill slippa obehagliga överraskningar så använd ESD-armband i fortsättningen, och jobba inte i sängen.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Har gjort så i många år, inget har hänt

Men ifall du ska klaga på hur jag gör osv så kan du gå nån annan stans

Permalänk
Medlem

Varför va det svårt att montera 360 radden?

//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

För att alla tre fläktar va tvungna att sitta på först. men kom på ett litet knep sen, tejpa fast dom i radiatorn på sidan så dom sitter och inte rör sig hela tiden

Permalänk

Uh, fläkten längst fram verkar sitta åt fel håll

EDIT: Vänta nu.. Du använder radiatorn som insug...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Uh, fläkten längst fram verkar sitta åt fel håll

EDIT: Vänta nu.. Du använder radiatorn som insug...?

6x Genlte Typhoon 1850rpm. i PnP

Vet att två fläktar satt fel där, fixade det direkt efter

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

6x Genlte Typhoon 1850rpm. i PnP

Vet att två fläktar satt fel där, fixade det direkt efter

Ojj, måste missat det ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Hela datorn, jag som väntade mig vattenkylda hårddiskar, PSU, nord och sydbrygga, rubbet.. x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om du angivit temperaturerna!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Hela datorn, jag som väntade mig vattenkylda hårddiskar, PSU, nord och sydbrygga, rubbet.. x)

Står "Heta" Dator

Skrivet av Kvickstick:

Hade varit trevligt om du angivit temperaturerna!

Får ca 73c i prime95 med den som ger mest värme. och ca 62 i spel osv.

Med gpu, ca 50-60 i spel, 65-70 i Furmark

Permalänk
Avstängd

Also het hmm ja inye direkt o helt vatenkyld ne inte direkt u kan spana in mitt galeri o ge spyddig lomentar om du vill men jag låvar dig den e helt vattenkyld. Alla komponenter pluss lite till. Låvar du blir inte besviken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

kolla in mina annonser på kylnig har finna vattenkylnigs prylar till salu