Permalänk
Tele2
Skrivet av iXam:

Detta kan man ju läsa på två sätt. Antingen att CH inte trafikshapar torrenttrafik ALLS eller att dom gör det hela tiden

Hej,

Förstår precis vad du menar. För att förtydliga så begränsar inte Com Hem torrenttrafik överhuvudtaget, oavsett tid på dygnet eller dag i månaden (eller månad på året)

Med vänliga hälsningar
Johan Åström
Kundservice

Permalänk
Avstängd

Jag toppar min comhem 100/10 anslutning och mer därtill med torrents i princip närsomhelst så jag tror inte de begränsar torrents på något sätt. Tydligen (enligt teknikern som var hemma hos mig senast) så beror hastigheten man får ut väldigt mycket på modemet, har man tur och får ett bra modem kan man komma bra mycket högre än vad man betalar för. Enligt honom hade de haft ett modem som kom upp i 170 på en 100 lina.

Permalänk
Medlem

Ja, det skulle väl kunna vara modemet som säger ifrån vid många samtidiga anslutningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Ja, det skulle väl kunna vara modemet som säger ifrån vid många samtidiga anslutningar?

Inte alls omöjligt men lätt att kolla genom att ställa ner antalet connections i torrentclienten. Sedan får man ju hålla koll så inte andra program och datorer har massvis med portar öppna oxo bakom modemet. Finns ju numera massor med program som uppför sig liknande torrentklienter med massiva portöppningar.

Snajk: man kan som du säger vid optimala förhållanden få mer än vad man betalar för hos comhem men 170 på 100mbit låter snarare som missvisande bbkollenresultat vilket uppstår med vissa webläsare/brandväggar/antivirusprogram. Sett folk få 250+mbit med 100mbittjänsten i bbkollen men mätte man via ftp osv var det strax över 100. Tveksam att den "overhead" comhem lämnar är på mer än 10-20mbit på 100mbittjänsten. Anledningen till overheaden är troligen för att även folk med lite off signal ska få en hyffsad tjänst...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Byt ac/dc adaptern vanligt fel på alla modem/routrar när trafiken blir konstig och man får dra ur kabeln för att ska funka igen så är det adaptern som håller på att dö/ orka ge ut den ström som router/modemet behöver.

Jag har exakt samma problem,
kan man köpa en ny på Clas Ohlson och liknande, eller ringer man in och får en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttek:

Sitter med Netgear CG3100 och mitt internet dör titt som tätt under dagarna. Drar jag ur kabeln ur modemet i ~20 sekunder och sätter i kabeln igen så hoppar internet igång, men åker ner igen efter några fåtal timmar. Modemet tog jag från morsan, då hon inte längre har comhem. Modemet var likadant hos henne, om jag inte missminner mig. Vad kan det vara för fel?

I loggen för modemet kan man också läsa en massa "Illegal TCP header" var och varannan dag. Vad betyder dessa?

Har exakt samma problem. Men vet ingen lösning. Verkar inte finnas någon som vet vad det är för fel, för det fixas aldrig.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GeForce GTX 580 | 8GB DDR3 1866MHz

Permalänk
Medlem

Har för mig att uppladdnings hastigheten är som max 120 mbit med nuvarande teknik Euro-DOCSIS 3.0. Maximalt i nedladdning är 200 mbit vilket redan finns. Borde väll inte vara allt för svårt att uppgradera stationerna eller hur det nu fungerar med kabel. Vet hur det fungerar med gamla koppar trådarna aka ADSL. Skiter i nerladdning nu, vill ha högre uppladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Har för mig att uppladdnings hastigheten är som max 120 mbit med nuvarande teknik Euro-DOCSIS 3.0. Maximalt i nedladdning är 200 mbit vilket redan finns. Borde väll inte vara allt för svårt att uppgradera stationerna eller hur det nu fungerar med kabel. Vet hur det fungerar med gamla koppar trådarna aka ADSL. Skiter i nerladdning nu, vill ha högre uppladdning.

Njae, 3.0 har ingen begränsning på uppladdningskanaler, och hastigheten är ca 31 mbit/s per kanal och då CG3100 har 4 kanaler så blir det ca 122 mbit/s.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Finns ingen fördefinerad max-download eller upload på docsis 3.0, det är modemets kanalmax, val av centralenheter på huvudcentralerna och plats i nätet frekvensmässigt som bestämmer vad man max kan få ut. Tele2 kör redan med 250mbit download via samma teknik. Kika docsis 3.0 på den engelska wikisidan, den svenska lämnar endel att önska.

Tro mig, det är inte lätt. Till viss del på grund av kabelnätens varierande kvalitee runtom i landet och att nätet "delas" av alla i området. På adsl har man åtminstonde en egen tåt till dslamen och stör alltså normalt sett ingen annan. Nätet måste alltså fungera bra, det måste finnas fysisk frekvensplats, huvudcentralerna ska ha enheter och deras mjukvara ska stödja upstreambonding och samma gäller för modemen. Sedan är det inga hemmaroutrar vi pratar om på comhems centraler. Kostar säkert några miljoner per ort. Då måste comhem räkna med att ta hem investeringen oxo. Om vi säger att 5% av deras kunder på en ogiven ort vill ha högre upload än 10mbit räcker det nog inte för att gå + närmaste 10åren om man inte räknar in så svåra faktorer som bra reklam, goodwill osv. Men som sagt, det kommer såklart. Inget snack om saken men jag skulle inte hålla andan.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,

Förstår precis vad du menar. För att förtydliga så begränsar inte Com Hem torrenttrafik överhuvudtaget, oavsett tid på dygnet eller dag i månaden (eller månad på året)

Med vänliga hälsningar
Johan Åström
Kundservice

Skitsnack i min mening! Jag är oerhört besviken på Comhem. Kom inte och säg att ni INTE stryper trafiken när ni gör det! Allt är frid o fröjd ett par dagar, laddar ner full hastighet typ 12mbit/sec då jag har 100/10 o sen vips, maxar 500kb/sec tills jag ringer o klagar, varje gång jag har klagat så har det tagit några minuter så är min fulla hastighet tillbaks! Senast var nu för 2 dagar sen, efter att min hastighet på torrents va ca 500 kb/sec och tp testet visade 112/11 så fick det vara nog. Jag ringde och frågade vad problemet va då sa han "det finns inget problem" då sa jag jo, eftersom jag laddar ner i max 500kb, då började han förklara att han inte kan anmäla det som något fel för att mitt tp test visar max och i deras mening finns det inga fel, då sa jag jag BETALAR för att ladda ner fort och det är det jag vill ha, så förklarade jag igen att jag laddar ner segt fast jag har max i tp test och att det har varit så i ett par dagar, jag laddade ner medan jag pratade med supporten då sa han vänta några minuter, kan du det, visst sa jag, stängde av min ner laddning så kom han tillbaks till luren sa att jag ska ladda ner från ubuntus hemsida, VIPS så va min FULLA jävla hastighets tillbaks... jag säger bara ALDRIG mer comhem, ni är blodsugande sniglar som tar betalat och inte levererar, stryper trafiken, presenterar på eran hemsida fint att ni har HASTIGHETS GARANTI när allt i själva verket är bullshit. Jag hade inte vart så arg om detta hänt 1 eller 2 gånger, men då detta upprepats massvis med gånger och VARJE gång har det ENDAST löst sig genom att ringa dit så att dom tar bort spärren... har nu fått framtidens bredband installerat hemma hos mig så nu blir det bye bye comhem, får 100/100 fiber samt halva priset och inga konstiga strypningar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmilE89:

Skitsnack i min mening! Jag är oerhört besviken på Comhem. Kom inte och säg att ni INTE stryper trafiken när ni gör det! Allt är frid o fröjd ett par dagar, laddar ner full hastighet typ 12mbit/sec då jag har 100/10 o sen vips, maxar 500kb/sec tills jag ringer o klagar, varje gång jag har klagat så har det tagit några minuter så är min fulla hastighet tillbaks! Senast var nu för 2 dagar sen, efter att min hastighet på torrents va ca 500 kb/sec och tp testet visade 112/11 så fick det vara nog. Jag ringde och frågade vad problemet va då sa han "det finns inget problem" då sa jag jo, eftersom jag laddar ner i max 500kb, då började han förklara att han inte kan anmäla det som något fel för att mitt tp test visar max och i deras mening finns det inga fel, då sa jag jag BETALAR för att ladda ner fort och det är det jag vill ha, så förklarade jag igen att jag laddar ner segt fast jag har max i tp test och att det har varit så i ett par dagar, jag laddade ner medan jag pratade med supporten då sa han vänta några minuter, kan du det, visst sa jag, stängde av min ner laddning så kom han tillbaks till luren sa att jag ska ladda ner från ubuntus hemsida, VIPS så va min FULLA jävla hastighets tillbaks... jag säger bara ALDRIG mer comhem, ni är blodsugande sniglar som tar betalat och inte levererar, stryper trafiken, presenterar på eran hemsida fint att ni har HASTIGHETS GARANTI när allt i själva verket är bullshit. Jag hade inte vart så arg om detta hänt 1 eller 2 gånger, men då detta upprepats massvis med gånger och VARJE gång har det ENDAST löst sig genom att ringa dit så att dom tar bort spärren... har nu fått framtidens bredband installerat hemma hos mig så nu blir det bye bye comhem, får 100/100 fiber samt halva priset och inga konstiga strypningar!

Låter som de gör något med ditt modem om det du skriver ens är korrekt. comhem's support har inte tillgång till att göra mycket annat. Du registrerade dig ju nyss också så känns mer som att du ville sprida lite galla helt enkelt. Vet inte vad comhem skulle tjäna på att trottla trafik och de har ju själv gått ut och sagt att så inte är fallet. Blir otroligt mycke värre om det senare skulle komma fram att så endå var fallet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmilE89:

Är du hög, dum eller troll?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Tele2

Vi begränsar inte Torrents

Skrivet av SmilE89:

Hej,

När det kommer till Torrents så måste vi återigen poängtera att vi inte stryper den formen av trafik. Om vi av någon anledning skulle strypa trafiken så skulle vi inte gå ut med ett svar att vi inte gör det eftersom att vi då i ett senare skede, som Phunky beskriver, skulle ligga mindre bra till om information om att vi stryper den skulle läka ut.

Com Hem tillämpar heller inga spärrar som kan tas bort av Kundservice. Om det inte rör sig om virusspridning, men ett brev skickas i sådana fall ut för att informera om en händelse och vilken åtgärd vi vidtagit.

Com Hem stödjer inte kopiering av upphovsrättsskyddat material, men återigen så begränsar vi heller inte Torrents i vårt nät.

Torrenttrafik är inte en garanti för att ta ut maximal kapacitet av sin egen bredbandsanslutning och anledningar presenteras i exempelvis följande artikel:

http://computer.howstuffworks.com/bittorrent.htm

Med vänliga hälsningar
Johan Åström
Kundservice

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett problem gällande mitt bredband från Comhem som jag haft i snart två månader.
Har först upplevt de som avbrott men nu börjar jag misstänka felet bland komponenterna.

Under senaste 2 månaderna har jag upplevt att våra 3 datorer som är uppkopplade till modemet trådlöst samt med kabel bara blivit frånkopplade ifrån nätet. modemet lyser att det är online och wireless/kabel anslutningen lyser konstant.

efter ca 30sec är man tillbaka online igen och alla datorer kan prata med varandra.

Ringde supporten och fick förklarat detta, han såg inget märkvärdigt där ifrån men sa att en ny kabel har introducerats och denna bör du iallafall ha.
Visst tänkte jag, fick hem den nu och monterade den. Återstår att se om de fungerar bättre.

Men skulle det visa sig att det fortsätter uppstå, då är det högst troligt modemet som ger upp?
Vad finns det för ersättningsalternativ till ett sådan modem?

Hittar inget sådant modem med den typ av gängad coax ingång, vet ej om de är rätt ord för den anslutniungen men ni förstår säkerligen vad jag menar.
Modemet heter: Scientific Atlanta gjort av Cisco om inte jag har fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barroz:

Jag har haft ett problem gällande mitt bredband från Comhem som jag haft i snart två månader.
Har först upplevt de som avbrott men nu börjar jag misstänka felet bland komponenterna.

Under senaste 2 månaderna har jag upplevt att våra 3 datorer som är uppkopplade till modemet trådlöst samt med kabel bara blivit frånkopplade ifrån nätet. modemet lyser att det är online och wireless/kabel anslutningen lyser konstant.

efter ca 30sec är man tillbaka online igen och alla datorer kan prata med varandra.

Ringde supporten och fick förklarat detta, han såg inget märkvärdigt där ifrån men sa att en ny kabel har introducerats och denna bör du iallafall ha.
Visst tänkte jag, fick hem den nu och monterade den. Återstår att se om de fungerar bättre.

Men skulle det visa sig att det fortsätter uppstå, då är det högst troligt modemet som ger upp?
Vad finns det för ersättningsalternativ till ett sådan modem?

Hittar inget sådant modem med den typ av gängad coax ingång, vet ej om de är rätt ord för den anslutniungen men ni förstår säkerligen vad jag menar.
Modemet heter: Scientific Atlanta gjort av Cisco om inte jag har fel?

Oavsett om modemet lyser korrekt eller ej vid nedkoppling bör du testa Factoryresetta modemet genom att hålla in ett stift eller utvecklat gem i resetthålet bakpå modemet i 10 sekunder. Speciellt om det är ett EPC2425modem du har men det skadar inte oavsett modell. Om det sedan fortsätter kan felet ligga i nätet eller i själva modemet eller dess strömadapter. Om du är säker på att modemet inte "blinkar fel" då problemet uppstår så kan vi åtminstonde normalt sett utesluta fel i nätet men testa endå en Factoryresett. Om det sedan är modemet som är felande kan man normalt sett inte köpa comhem's modem i butik utan abonnemang. Då fungerar blocket helt utmärkt: http://www.blocket.se/ Hittar genast flera av deras senaste modell Netgear 3100 till försäljning som stödjer 200/10. Sedan är jag rätt säker på att comhem kan ge dig en fair deal om du binder om ditt nuvarande abonnemang om nu garantin på 2år gått ut på ditt nuvarande modem.

På comhems hemsida kan man se vilka modem man bör leta efter om blocket blir ditt alternativ: http://www.comhem.se/comhem/kundservice/artiklar/guider-och-m...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att byta från Telia ADSL till comhem 100/10 men har en dum fråga som jag skulle vilja ha svar på först:
Kan man koppla kabelmodemet till vilket Comhemuttag som helst (har två st i lägenheten)?

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bm:

Är lite sugen på att byta från Telia ADSL till comhem 100/10 men har en dum fråga som jag skulle vilja ha svar på först:
Kan man koppla kabelmodemet till vilket Comhemuttag som helst (har två st i lägenheten)?

Normalt sett, fungerar inte det ena som du vill använda men det ser ut att vara ett orginaluttag och inget föregående ägare dragit själv (i så fall oftast utanpåliggande dragning) så är det bara för comhem att komma dit och fixa. Gratis då förståss.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar!!

Det ser ut att vara originaluttag båda två även om dom inte har några comhem-loggor på sig. Den ena har dock en "pigg" som sticker ut ur översta uttaget, är det skyddshylsan?

Visa signatur

END OF THREAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bm:

Tack för snabbt svar!!

Det ser ut att vara originaluttag båda två även om dom inte har några comhem-loggor på sig. Den ena har dock en "pigg" som sticker ut ur översta uttaget, är det skyddshylsan?

Ja det låter som en skyddshylsa som man bara skruvar lös för att kunna gänga dit koaxkabeln till modemet. Man kan sätta hylsan i uttaget man inte använder, det kan minimera problem för dig och grannar om du har mycket som kan stråla in i ett tomt jack hemma. Tex babymonitor nära uttag osv.

Nä comhemlogga är VÄLDIGT sällsynt på uttagen faktiskt, dessutom kan det förvirra den boende om fastighetsägaren av nån anledning byter kabeloperatör senare... Då byter man inte alltid uttag utan switchar bara kabel i området.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Avstängd

Hej. Jag märkte idag när jag lånade några filmer från nätet att min hastighet var begränsad (ner och inte upp). Jag har 100/10 kabel hos er, och när jag uppmätte mitt internet (med all annan trafik avslagen på mitt nätverk) så fick jag detta resultat:

Detta är alltså under era garanterade hastigheter på download (uploaden är 10, höll på att skicka en sak på msn)
Ska jag ringa och klaga? Vad hjälper det, er support brukar ju trots allt vara av ingen nytta i de flesta fallen?
Tips och råd vore bra.

Permalänk
Medlem

Jag var då den lyckligt lottade som skulle få ComHems fiberlan istället för de goda välbeprövade stadsnätet. Jag har haft problemen från allra första början. Inget tvkort, dålig support, bredbands hastigheter som är usla, packetloss och allt annat som jag inte trodde kunde uppstå med ett helt nybyggt fiberhus. Har gjort flertalet felanmälningar utan någon som helst framgång. Jag är så oerhört trött på alla dessa problem och kräver kontakt via mejl / telefon med en riktig tekniker.

Hastigheter vid tester:
95Mbit/s download för de allra mesta vilket jag är nöjd med men vid upload så går allt åt pipsvängen. Jag får ut allt emellan 10-60 Mbit/s upload vilket är fruktansvärt dåligt när jag betalar för 100/100 tjänst.

Är värdena ovan standarden för ert nya fibernät?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Hej. Jag märkte idag när jag lånade några filmer från nätet att min hastighet var begränsad (ner och inte upp). Jag har 100/10 kabel hos er, och när jag uppmätte mitt internet (med all annan trafik avslagen på mitt nätverk) så fick jag detta resultat:

http://imgdrop.se/UPL/1312504284qwv.jpg

Detta är alltså under era garanterade hastigheter på download (uploaden är 10, höll på att skicka en sak på msn)
Ska jag ringa och klaga? Vad hjälper det, er support brukar ju trots allt vara av ingen nytta i de flesta fallen?
Tips och råd vore bra.

Kan ju vara en belastning i nätet kanske, bör dock bara vara vissa tider på dygnet när det är fler abbonenter som nyttjar bandbredd. Eller ett signafel.. Om du kollar under "Connections" på modemets webbsida så ser du signalvärden. Har du fortfarande strul så kan du ju posta dessa. Kan ju även vara NAT-funktionen som ballar ur i modemet också.. Prova inaktivera SiP-firewallen/Upnp för att gå runt problemet, i det läget så bör hastigheten bli bra efter en omstart av modemet också.

Är det ett konstant fel fortfarande, som inte försvinner efter att du startat om modemet etc.. Så bör du ringa, för då är det eventuellt signalrelaterat.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

http://imgdrop.se/UPL/1312504284qwv.jpg

Tips och råd vore bra.

Är det konstant liknande värden (testa under någon dag) så testa med kabel och inte trådlöst där det såklart inte finns nån garanti på vad man får och utan tex AVG och Avast antivirus som gång efter annan visat sig ge dessa värden. AVG har något PCtunerprogram man kan testa också. Gäller det flera datorer? Om det kommer och går kan du inte göra mycket annat än att ringa och felanmäla.

kARZ: Nu är jag inte 100% insatt i deras fiberlan men det finns ju inte SÅ många felpunkter som i ett koaxnät. Där comhem dragit sitt fiberlan har väl alla i huset samma leverantör så fråga om nån granne har samma fel. Är det vanliga rj45-uttag i lägenheten eller är det en mediabox/konverter? Om inte grannar har samma fel så finns det ju bara porten i switchen i källaren, kabeln från källaren till ditt uttag/konverter, uttag/konverter eller din utrustning som kan fela egentligen. Med info om grannarna avgränsar ju felområdet rätt rejält. Jag antar att du testat annan dator utan egen router osv? Det är ju i den ändan man bör börja leta fel speciellt i ett fiber eller lan-nät.

"Jag är så oerhört trött på alla dessa problem och kräver kontakt via mejl / telefon med en riktig tekniker." comhem har gång efter annan skrivit att de inte svarar på individuella ärenden på detta forum. Ta kontakt med dem på deras twitter eller liknande.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Oavsett om modemet lyser korrekt eller ej vid nedkoppling bör du testa Factoryresetta modemet genom att hålla in ett stift eller utvecklat gem i resetthålet bakpå modemet i 10 sekunder. Speciellt om det är ett EPC2425modem du har men det skadar inte oavsett modell. Om det sedan fortsätter kan felet ligga i nätet eller i själva modemet eller dess strömadapter. Om du är säker på att modemet inte "blinkar fel" då problemet uppstår så kan vi åtminstonde normalt sett utesluta fel i nätet men testa endå en Factoryresett. Om det sedan är modemet som är felande kan man normalt sett inte köpa comhem's modem i butik utan abonnemang. Då fungerar blocket helt utmärkt: http://www.blocket.se/ Hittar genast flera av deras senaste modell Netgear 3100 till försäljning som stödjer 200/10. Sedan är jag rätt säker på att comhem kan ge dig en fair deal om du binder om ditt nuvarande abonnemang om nu garantin på 2år gått ut på ditt nuvarande modem.

På comhems hemsida kan man se vilka modem man bör leta efter om blocket blir ditt alternativ: http://www.comhem.se/comhem/kundservice/artiklar/guider-och-m...

Tackar tusen gånger för sådant trevligt svar! Uppskattas!

Jag upplever fortfarande avbrott och alla enheter kopplas bort, jag skall göra en fabriksåterställning på modemet och se vad som händer!

Min tanke var att eventuellt uppgradera, men jag har ju redan en rätt bra deal nu, har ju 25/1 nu hos comhem för bara 299:-
Men de är en utväg iallafall!

Tack igen!

Permalänk
Medlem

Efter ca två "smekmånader" med Comhem 50-100Mbit, där det fungerat över förväntan, börjar det nu bli "segt". Nu på morgonen gick det nästan inte att ladda vissa sidor, t ex Bredbandskollen. När jag väl kom dit låg dock nedladdning på ca 94 Mbit (trådlöst), ungefär vad jag brukar få. Det hjälper dock inte om jag måste sitta en minut för att överhuvudtaget få kontakt med en websida...

Permalänk
Skrivet av ThomasW:

Efter ca två "smekmånader" med Comhem 50-100Mbit, där det fungerat över förväntan, börjar det nu bli "segt". Nu på morgonen gick det nästan inte att ladda vissa sidor, t ex Bredbandskollen. När jag väl kom dit låg dock nedladdning på ca 94 Mbit (trådlöst), ungefär vad jag brukar få. Det hjälper dock inte om jag måste sitta en minut för att överhuvudtaget få kontakt med en websida...

Jag ser ingen frågeställning i ditt inlägg och vet inte om du undrar om andra upplever samma problem i Uppsala eller om du enbart undrar vad man kan göra för att åtgärda det.

Då du trots allt får bra värden på Tptest så kan du ju alltid testa att fabriksåterställa modemet och därefter återaktivera det trådlösa. Har du möjlighet så kan du även testa med en annan dator för att utesluta att felet inte sitter där.

Permalänk
Medlem

Uttryckte mig otydligt, var väl mest ute efter för o höra om någon annan upplever samma problem. Jag stängde av/kopplade på modemet, och då verkade som att det gick bättre. Dock kan vissa sidor vara ordentligt tröga, vill man surfa snabbt på nätet så känns det irriterande. Att ladda ner stora filer går dock för det mesta rejält fort. Men, det går ju inte snabbare än den långsammaste länken i kedjan. Jag kör modemet bryggat till en Airport Express, går snabbare trådlöst på det sättet.

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att använda torrents just nu, vad är det som händer? Inte rört datorn, nätverket och helt plötsligt så ligger hastigheten på 5kb/s?? På dessa torrents vanligtvis ligger jag på 8000kb/s minst.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

...På dessa torrents vanligtvis ligger jag på 8000kb/s minst.

Vilka då? (Så vi andra kan testa dom)

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeDuke:

Vilka då? (Så vi andra kan testa dom)

Inte alla som kan använda dom då det är privat trackers

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"