Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som inte haft något fungerande internet sen början av juni?

Ringt och fel anmäler att mitt internet inte fungerar och de säger att en tekniker ska kolla på det...

Får noll information om vad som händer, ringer dom igen efter två dagar och får svaret att en tekniker ska kolla på det om en vecka, men kommer få ett sms när det fungerar

Veckan kommer och går väntar 2 dagar till och ringer upp dem igen, får svaret att de kollar på det hela och det ska funka snart...

Väntar 2 dagar till och ringer upp dom igen, nu får man svaret att det är fel på kommunicationen mellan servern och mitt modem. Det kommer ta några veckor/månader att fixa, man tycker att de borde ha meddelat mig detta

Försöker att reklamera allt nu och det funkar enbart via email= jag lär aldrig få svar...

Suck aldrig vart med om ett företag som bryr sig så lite om att informera sina kunder....

Fick ju gå och köpa mig ett 3g modem idag för att kunna surfa lite grann iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har Comhems kabelmodem Netgear CG3100, och gick in i "gateway" för att blockera vissa sidor/domäner, samt även vissa nyckelord. Tyvärr verkar det inte fungera; de blockerade sidorna kommer igenom ändå. Någon som vet exakt hur man skall göra ? (Behöver det för att stoppa Boxee mediaspelare updates).

edit: Comhems bredband, jag kör 50-100 Mbit, har fungerat riktigt bra sedan jag fick det i slutet på maj. Har kvar Telia ADSL också men använder det bara för att skicka mail, då Telias email inte går att skicka via Comhem, däremot att ta emot.

Permalänk

Du ska alltid maila via din leverantörs utgående e-postserver. Du kan alltså skicka mail via din Teliaadress via din Com Hem-uppkoppling om du ändrar så att utgående e-postserver är mailout.comhem.se i din e-postklient.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasW:

Jag har Comhems kabelmodem Netgear CG3100, och gick in i "gateway" för att blockera vissa sidor/domäner, samt även vissa nyckelord. Tyvärr verkar det inte fungera; de blockerade sidorna kommer igenom ändå. Någon som vet exakt hur man skall göra ? (Behöver det för att stoppa Boxee mediaspelare updates).

edit: Comhems bredband, jag kör 50-100 Mbit, har fungerat riktigt bra sedan jag fick det i slutet på maj. Har kvar Telia ADSL också men använder det bara för att skicka mail, då Telias email inte går att skicka via Comhem, däremot att ta emot.

Med de keywords jag provat har det fungerat iaf.. Så har inte direkt några tips.

Du kan visst skicka mail via Comhem's nät.. Det enda du behöver göra är att ställa in Comhems SMTP i din mailklient: mailout.comhem.se / port 25. Detta då Telias smtp också går via port25 troligen.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Medlem

Filuren o berreh: Tack för tipset, hade provat att använda mailout.comhem.se förut, men hade då förbockat "SMTP-servern kräver verifiering" vilket troligen ställde till det. Bockade nu av den, o se det funkade !

Permalänk

Hej.

Ja har länge kört 25/10 och det har fungerat hur bra som helst, trådlöst och ja har fått ut 26/11 när ja kört tester på www.tptest.se

Nu har ja bytt till XXL 100/10 och fått nytt modem med inbyggt router cg3100 eller va det heter.

Har tidigare kört något jättegammalt comhem modem och min d-link DIR 635 när det fungerade bra.

Nu tappar ja uppkopplingen titt som tätt, ja får bara ut 9/10 när ja kör tptest, kör ja dock med kabel blir det 95/10.

SÅ här dåligt ska det ju inte va med trådlöst, är det något man kan göra?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Tele2
Skrivet av Cyberfrog:

Hej.

Ja har länge kört 25/10 och det har fungerat hur bra som helst, trådlöst och ja har fått ut 26/11 när ja kört tester på www.tptest.se

Nu har ja bytt till XXL 100/10 och fått nytt modem med inbyggt router cg3100 eller va det heter.

Har tidigare kört något jättegammalt comhem modem och min d-link DIR 635 när det fungerade bra.

Nu tappar ja uppkopplingen titt som tätt, ja får bara ut 9/10 när ja kör tptest, kör ja dock med kabel blir det 95/10.

SÅ här dåligt ska det ju inte va med trådlöst, är det något man kan göra?

Hej,

Man kan göra en rad inställningar i modemet som påverkar hastigheten trådlöst. Det är svårt att generellt säga vad som är fel. Det kan även vara gamla drivrutiner till nätverkskortet som måste uppdateras.

Då vi inte kan ge support via forum utan bara ge generella svar så hänvisar vi dig vidare till bredbandsupport på telefonnummer, 0771-55 00 00.

Med vänlig hälsning
Carina Nolte
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberfrog:

Hej.

Ja har länge kört 25/10 och det har fungerat hur bra som helst, trådlöst och ja har fått ut 26/11 när ja kört tester på www.tptest.se

Nu har ja bytt till XXL 100/10 och fått nytt modem med inbyggt router cg3100 eller va det heter.

Har tidigare kört något jättegammalt comhem modem och min d-link DIR 635 när det fungerade bra.

Nu tappar ja uppkopplingen titt som tätt, ja får bara ut 9/10 när ja kör tptest, kör ja dock med kabel blir det 95/10.

SÅ här dåligt ska det ju inte va med trådlöst, är det något man kan göra?

Trådlöst teknik är inte att lita på.. Allra helst 2.4GHz vilket är det som körs på Comhems modem men troligen din gamla router också. Att det blir sämre stabilitet när man byter hårddvara kan bero på tusen olika saker.. Är modemet placerat i närheten av där din gamla router stod eller är det ett annat rum nu?

Finns massa tips i denna tråd redan. Men det du bör konrtollera först är att du kör WPA2/AES som kryptering. Ändra sedan Bandwidth till 40MHz, sedan kan du fibbla med Sideband: Upper/Lower med de olika kanalerna 1-13 för att se vilket som ger bäst resultat. Går att använda tex InSSIDer för att se vilka kanaler dinna grannars accesspunkter använder.. Dock finns det mycket annat som också använder sig av 2.4GHzbandet, tex microvågsugnar och gud vet allt. Modemet administreras via http://192.168.0.1 och under "Wireless settings" hittar du allt.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Medlem

Finns det någon information alls om när ComHem kan tänkas lansera sin högre upload som de säger att de planerar att göra?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hej, nu svarar jag kanske på fel tråd, men det gäller CG3100.
Jag beställde 50-100 mbit för några år sedan och fick detta modem.
Jag gjorde emellanåt mätningar med tptest och hamnade på runt 40mbit, och runt 96 mbit med fast lina.
Ingenting att klaga på, egentligen.
För några veckor sedan förlorade jag uppkopplingen emellanåt.
För att ta reda på om det var modemet eller den trådlösa enheten som fallerade kopplade jag min ena dator trådlöst och den andra till fast lina.
Det visade sig att båda kopplade ned sig samtidigt, dvs det var fel på hela modemet.
Jag ringde Comhem som skickade mitt ärende till "analysavdelningen" för att verkligen utesluta att problemet inte berodde på något annat än modemet.
Jag ringde Comhem efter några dagar och dom skickade mig ett nytt modem som jag har installerat nu.
Det är fortfarande samma modell CG3100 med den här har en mattare och inte lika glansig yta. Det är en modernare version, helt enkelt.
Nu när jag kopplar upp mig når jag hela dryga 80 mbit, TRÅDLÖST, vilket är fantastiskt bra! Det är dubbelt så bra som tidigare.
Slutsatsen är att det verkligen var problem med det förra modemet och att det i princip har underpresterat under hela sin livstid tills den plötsligt brakade ihop.
Mjukvaruuppdateringar räcker inte, modemet måste bytas ut mot en modernare variant.
vh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumineux:

Hej, nu svarar jag kanske på fel tråd, men det gäller CG3100.
Jag beställde 50-100 mbit för några år sedan och fick detta modem.
Jag gjorde emellanåt mätningar med tptest och hamnade på runt 40mbit, och runt 96 mbit med fast lina.
Ingenting att klaga på, egentligen.
För några veckor sedan förlorade jag uppkopplingen emellanåt.
För att ta reda på om det var modemet eller den trådlösa enheten som fallerade kopplade jag min ena dator trådlöst och den andra till fast lina.
Det visade sig att båda kopplade ned sig samtidigt, dvs det var fel på hela modemet.
Jag ringde Comhem som skickade mitt ärende till "analysavdelningen" för att verkligen utesluta att problemet inte berodde på något annat än modemet.
Jag ringde Comhem efter några dagar och dom skickade mig ett nytt modem som jag har installerat nu.
Det är fortfarande samma modell CG3100 med den här har en mattare och inte lika glansig yta. Det är en modernare version, helt enkelt.
Nu när jag kopplar upp mig når jag hela dryga 80 mbit, TRÅDLÖST, vilket är fantastiskt bra! Det är dubbelt så bra som tidigare.
Slutsatsen är att det verkligen var problem med det förra modemet och att det i princip har underpresterat under hela sin livstid tills den plötsligt brakade ihop.
Mjukvaruuppdateringar räcker inte, modemet måste bytas ut mot en modernare variant.
vh

Nja det stämmer inte. Modellen du hade först är exakt samma, det enda som skiljer är att den är designad för bättre kylning. Att du fick bättre trådlöst hastighet kan ju ha med inställningar att göra om du inte vet säkert att du körde factoryinställningarna på ditt föregående modem (och om du gör det nu).

Kan ju dock bli individuella fel på modemet (som med vilket modem som helst egentligen) vilket resulterar i att dom behöver bytas, som i ditt fall. Kan ha varit WiFi-chippet som var defekt/dåligt i ditt gamla modem, men är fortfarande ingen skillnad på dessa modeller förutom "designen" vad jag vet.

Skönt att det löste sig iaf

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Tele2
Skrivet av Derox:

Finns det någon information alls om när ComHem kan tänkas lansera sin högre upload som de säger att de planerar att göra?

Hej,

Frågan har tidigare kommit upp i den här tråden (inlägg #6345).

Vi vill självklart kunna erbjuda högre uppströmshastighet till våra kunder i framtiden. Vi tittar just nu på tekniska lösningar för högre uppströmshastigheter. Vi har idag ingen färdig tidsplan som vi kan kommunicera.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av berreh:

Nja det stämmer inte. Modellen du hade först är exakt samma, det enda som skiljer är att den är designad för bättre kylning. Att du fick bättre trådlöst hastighet kan ju ha med inställningar att göra om du inte vet säkert att du körde factoryinställningarna på ditt föregående modem (och om du gör det nu).

Kan ju dock bli individuella fel på modemet (som med vilket modem som helst egentligen) vilket resulterar i att dom behöver bytas, som i ditt fall. Kan ha varit WiFi-chippet som var defekt/dåligt i ditt gamla modem, men är fortfarande ingen skillnad på dessa modeller förutom "designen" vad jag vet.

Skönt att det löste sig iaf

Ok, tack för info. När jag talade med supporten laborerade vi med kanalerna i "wireless settings" med det gamla modemet och då lyckades jag får upp hastigheten något, men inte markant. Nu med identiska inställningar med det nya är den trådlösa hastigheten nära det dubbla (ca 80mbit), medan hastigheten med fast lina är samma (som även tidigare var bra, knappt 100mbit). Eftersom jag i tidigare inlägg läst om många som just har haft problem med routerdelen (även efter mjukvaruuppdateringar) drog jag, antagligen, förhastat slutsatsen, att det var fel på den gamla modellen. Så antagligen hade jag bara ett måndagsexemplar av den "gamla" modellen, antagligen pga av ett defekt wifi chip. Nu är det i alla fall löst.

Permalänk
Medlem

Hej

Har som många andra problem med svarstider på kvällstid när jag kör ex ping mot sunet.se (själva problemet är i quakelive eller counterstrike)

Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=18ms TTL=59
Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=76ms TTL=59
Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=483ms TTL=59

Via kundtjänst får jag det vanliga koppla bort din utrustning (som är en Juniper SRX210 med gigabite interface kostar runt 10 000:- ) kör endast med din pc och starta om modemet.
När jag då fick ca samma dåliga värden testade dom att pinga mitt och grannarnas modem där comhem fick dåliga svarstider mot modemen.
Fick då löfte om eventuellt byte av "basutrustning" i källaren eller mätning i lägenheten. Skulle få uppdateringar hur mitt case fortlöpte via mail och sms detta va 3 månader sen har inte hört nått och jag har fortfarande problemet ibland.

Är det någon som har fått liknade löften?

Hur många publika adresser får man om man kör NAT off i comhems modem/router? med tjänsten XXL 100/10

Någon som vet vad comhem kör för utrustning i "källaren" som kopplingspunkt från ex lägenhetshusen?

//H

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeFFee:

Hej

Har som många andra problem med svarstider på kvällstid när jag kör ex ping mot sunet.se (själva problemet är i quakelive eller counterstrike)

Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=18ms TTL=59
Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=12ms TTL=59
Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=76ms TTL=59
Reply from 109.105.111.14: bytes=32 time=483ms TTL=59

Via kundtjänst får jag det vanliga koppla bort din utrustning (som är en Juniper SRX210 med gigabite interface kostar runt 10 000:- ) kör endast med din pc och starta om modemet.
När jag då fick ca samma dåliga värden testade dom att pinga mitt och grannarnas modem där comhem fick dåliga svarstider mot modemen.
Fick då löfte om eventuellt byte av "basutrustning" i källaren eller mätning i lägenheten. Skulle få uppdateringar hur mitt case fortlöpte via mail och sms detta va 3 månader sen har inte hört nått och jag har fortfarande problemet ibland.

Är det någon som har fått liknade löften?

Hur många publika adresser får man om man kör NAT off i comhems modem/router? med tjänsten XXL 100/10

Någon som vet vad comhem kör för utrustning i "källaren" som kopplingspunkt från ex lägenhetshusen?

//H

Man får 4 ip-adresser på 24/1 och uppåt. I källaren sitter normalt sett bara förstärkare som sällan eller aldrig orsakar enbart pingproblem. Har man nerkopplingar kan det bero på denna. Det är ganska ovanligt med pingproblem hos comhem och i 99% av fallen då det är problem är det kapaciteten i nätet som är för dålig. Det kan ta flera månader att korrigera sådana saker i ett kabelnät om man har otur. Kanske behövs mer fiber till deras nod i området. Du märker inte att du har instabil upload i bbkollen också då pingen strular? Oftast kapacitetsbrist i just upstream som orsakar pingproblem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Tele2

Hej,
Ett kort litet meddelande till de som är testpiloter för vår 200 Mbit/s-tjänst sedan början av året:
Vi hoppas att saker och ting rullar på som det ska, vi fortsätter att rulla ut tjänster till fler och fler kunder. Ni som var med tidigt och testade fick tjänsten under sex månader, det vill säga fram till och med sista juli, utan extra kostnad mot att vi fick lite feedback från er.
Vi fick in en hel del bra grejer från er och som ännu ett tack för hjälpen låter vi 200 Mbit/s-tjänsten ligga kvar med samma pris året ut. Om det finns någon hos er som av någon anledning vill bli nedgraderad till XXL 100 och 100 Mbit/s istället, så hör av er till ola.eriksson (a) comhem.com så kikar vi på det.

Fortsatt trevlig sommar!

Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Man får 4 ip-adresser på 24/1 och uppåt. I källaren sitter normalt sett bara förstärkare som sällan eller aldrig orsakar enbart pingproblem. Har man nerkopplingar kan det bero på denna. Det är ganska ovanligt med pingproblem hos comhem och i 99% av fallen då det är problem är det kapaciteten i nätet som är för dålig. Det kan ta flera månader att korrigera sådana saker i ett kabelnät om man har otur. Kanske behövs mer fiber till deras nod i området. Du märker inte att du har instabil upload i bbkollen också då pingen strular? Oftast kapacitetsbrist i just upstream som orsakar pingproblem.

Okej så förstärkaren skickar bara vidare via kabelnätet(coaxial?) till någon central som omvandlar till fiber.
Precis jag upplever också dåliga upstream hastigher ibland. Känns ju som problem borde vara överbelastning i kabelnätet som är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeFFee:

Okej så förstärkaren skickar bara vidare via kabelnätet(coaxial?) till någon central som omvandlar till fiber.
Precis jag upplever också dåliga upstream hastigher ibland. Känns ju som problem borde vara överbelastning i kabelnätet som är problemet.

Ja i princip. Finns mer att läsa om hur det fungerar längre bak i tråden och om du googlar på docsis som i princip alla cable leverantörer använder för internet. Räcker iofs att bara läsa om kabeltv dvb-c för att förstå hur nätet är byggt lokalt.

Jo låter i så fall som kapacitetproblem. Kan dessvärre ta ett tag att fixa. Annars kan du ju gå runt till alla grannar och be dem sluta seeda warez

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Ja i princip. Finns mer att läsa om hur det fungerar längre bak i tråden och om du googlar på docsis som i princip alla cable leverantörer använder för internet. Räcker iofs att bara läsa om kabeltv dvb-c för att förstå hur nätet är byggt lokalt.

Jo låter i så fall som kapacitetproblem. Kan dessvärre ta ett tag att fixa. Annars kan du ju gå runt till alla grannar och be dem sluta seeda warez

Hehe Tack för bra svar

Permalänk
Medlem

börjar bli sjukt irriterad på den låga torrentfarten nu. Vart såhär till och från i veckor nu. FIXA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,
Ett kort litet meddelande till de som är testpiloter för vår 200 Mbit/s-tjänst sedan början av året:
Vi hoppas att saker och ting rullar på som det ska, vi fortsätter att rulla ut tjänster till fler och fler kunder. Ni som var med tidigt och testade fick tjänsten under sex månader, det vill säga fram till och med sista juli, utan extra kostnad mot att vi fick lite feedback från er.
Vi fick in en hel del bra grejer från er och som ännu ett tack för hjälpen låter vi 200 Mbit/s-tjänsten ligga kvar med samma pris året ut. Om det finns någon hos er som av någon anledning vill bli nedgraderad till XXL 100 och 100 Mbit/s istället, så hör av er till ola.eriksson (a) comhem.com så kikar vi på det.

Fortsatt trevlig sommar!

Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Det tackar vi för

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,
Ett kort litet meddelande till de som är testpiloter för vår 200 Mbit/s-tjänst sedan början av året:
Vi hoppas att saker och ting rullar på som det ska, vi fortsätter att rulla ut tjänster till fler och fler kunder. Ni som var med tidigt och testade fick tjänsten under sex månader, det vill säga fram till och med sista juli, utan extra kostnad mot att vi fick lite feedback från er.
Vi fick in en hel del bra grejer från er och som ännu ett tack för hjälpen låter vi 200 Mbit/s-tjänsten ligga kvar med samma pris året ut. Om det finns någon hos er som av någon anledning vill bli nedgraderad till XXL 100 och 100 Mbit/s istället, så hör av er till ola.eriksson (a) comhem.com så kikar vi på det.

Fortsatt trevlig sommar!

Ola Eriksson
ansvarig sociala medier
Com Hem

Ujuj.
Man tackar.
Fungerat felfritt sedan jag bytte till en frisk kabel.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Har även jag problem med torrenthastigheten. Får 98/9.4 i tptest och nerladdning via ftp/webbläsaren fungerar som det ska. När jag laddar ner via piratebay kommer jag aldrig över 100/kbs, utan anonine vnp dvs.

Sätter jag på anonine kommer jag upp i 2mbit/s vilket e maxhastigheten för anonine(för mig ialf), detta betyder att jag torskar ca 8 mbit/s i hastighet.

Kommer comhem att göra något åt saken eller ska man leva med pissdåliga hastigheter?

Jag köpte 100mbit ENDAST för att ladda ner...

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

börjar bli sjukt irriterad på den låga torrentfarten nu. Vart såhär till och från i veckor nu. FIXA!

Dethär var det mest intetsägande inlägget på 5 år. Vad har DU felsökt på din sida och vart bor du? Om det nu är något problem så kanske de som jobbar på comhem kan ringa in ett eventuellt fel med hjälp av ort och stadsdel? Eftersom det är mellan 10-20 som har comhem och aktivit skriver i tråden och inte alla säger samma sak så är det ju tveksamt ett allmännt problem och då kanske de behöver hjälp med att inringa detta om det helt enkelt inte är i kundutrustningen...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Dethär var det mest intetsägande inlägget på 5 år. Vad har DU felsökt på din sida och vart bor du? Om det nu är något problem så kanske de som jobbar på comhem kan ringa in ett eventuellt fel med hjälp av ort och stadsdel? Eftersom det är mellan 10-20 som har comhem och aktivit skriver i tråden och inte alla säger samma sak så är det ju tveksamt ett allmännt problem och då kanske de behöver hjälp med att inringa detta om det helt enkelt inte är i kundutrustningen...

Det verkar mer och mer uppenbart att dom stryper p2p trafik i göteborg till och från.

På måndag kan det vara full fart, snigelfart på tisdag och onsdag sen full fart igen på torsdag och bara torrent trafiken är påverkad oavsett dator eller klient.

Kan inte minnas att jag sett nån utanför göteborg med problemet.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lagomt tråkigt det här.

Mitt internet stängs ned till och från och modemet bara blinkar. De 3 första lamporna bara blinkar nonstop och när jag väl startar om det så fungerar det bra igen. Detta inträffar till och från och tja, ibland kan det vara med 10minuters intervall. Har varit såhär i 1 år nu sedan jag flyttat in. Börjar bli galet jobbigt nu. Har även testat med nytt modem. Vad fan kan det vara för fel?

Edit:
Bör även tilläggas att det händer att internet bara stängs ned några minuter och min åtkomst till routern går ner till och från också. Utan att den blinkar konstigt. Det blir likadant på andra apparater också som använder internet. Så verkar inte enbart vara relaterat till blinkningarna.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GeForce GTX 580 | 8GB DDR3 1866MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Dethär var det mest intetsägande inlägget på 5 år. Vad har DU felsökt på din sida och vart bor du? Om det nu är något problem så kanske de som jobbar på comhem kan ringa in ett eventuellt fel med hjälp av ort och stadsdel? Eftersom det är mellan 10-20 som har comhem och aktivit skriver i tråden och inte alla säger samma sak så är det ju tveksamt ett allmännt problem och då kanske de behöver hjälp med att inringa detta om det helt enkelt inte är i kundutrustningen...

Jag har testat med min laptop hos 4 olika vänner som alla bor inom 2-3km från mig. Provade även hos två andra vänner som inte har comhem (en telia och en banhof) och hos dom funkade det perfekt.

Jag har ringt in flera gånger och samtliga gånger blir man behandlad som man försöker sätta gaffeln i routern eller så läser någon rakt av ifrån ett papper. EN gång har jag lyckats prata med en "nivå 2" person men han ville inte svara på några frågor.

Så du kanske kan förstå att man blir lite less efter vad som i två år fungerat perfekt helt plötsligt inte gör det, men inget har ändrats enligt leverantör.

Permalänk
Medlem

Testa vad ni får för resultat
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

Här är mitt
bredband.comhem.se - 83.251.xxx.xx):
Is your upload traffic rate limited?

There is no indication that your ISP rate limits your uploads.
Is your download traffic rate limited?

Your ISP appears to rate limit your downloads.
However, some of the measurements were affected by noise, which limits Glasnost ability to detect rate limiting.

Details:

* Your ISP appears to rate limit your BitTorrent downloads. In our tests, downloads using control flows achieved up to 58 Kbps while downloads using BitTorrent achieved up to 354 Kbps.

* There is no indication that your ISP rate limits downloads on port 6881 or 39743. In our tests, downloads on port 6881 achieved up to 57 Kbps while downloads on port 39743 achieved up to 58 Kbps.

Permalänk
Medlem

Testade ett par gånger, siffrorna varierade något men inte anmärkningsvärt

Results for your host (c83-254-82-220.bredband.comhem.se - 83.254.**.***):
Is your upload traffic rate limited?

Your ISP appears to rate limit your uploads.

Details:
Your ISP appears to rate limit your BitTorrent uploads. In our tests, uploads using control flows achieved up to 124 Kbps while uploads using BitTorrent achieved up to 86 Kbps.

There is no indication that your ISP rate limits uploads on port 6881 or 36854. In our tests, uploads on port 6881 achieved up to 124 Kbps while uploads on port 36854 achieved up to 124 Kbps.

Is your download traffic rate limited?

Your ISP appears to rate limit your downloads.

Details:
Your ISP appears to rate limit your BitTorrent downloads. In our tests, downloads using control flows achieved up to 61 Kbps while downloads using BitTorrent achieved up to 260 Kbps.

There is no indication that your ISP rate limits downloads on port 6881 or 36854. In our tests, downloads on port 6881 achieved up to 61 Kbps while downloads on port 36854 achieved up to 54 Kbps.

Permalänk
Medlem

Haft problem med DNS servern större delen av natten men så gick jag in i routern och slog på Use a Dynamic DNS Service och vips så fungerade nätet igen, har haft detta problemet flera dagar i sträck nu att det dör helt random. Kan det vara comhems dns server som strular?

Verkar i alla fall som att nätet blev snabbare nu med Use a Dynamic DNS Service påslaget. Vad gör det för något?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"