Spotify presentkort "universella"?

Permalänk
Medlem

Spotify presentkort "universella"?

Jag ser ingen anledning till att en presentkortskod som är köpt för dollar inte ska gå att använda på mitt konto som är "skapat" och används i Sverige?

Citat:

Spotify Premium codes can only be redeemed by recipients in Finland, France, Netherlands, Norway, Spain, Sweden, United Kingdom and United States.

12 months 1 188 kr = 99:- månaden
12 months $119.88 = (enligt forex) 800:- ~= 67:- i månaden

M.a.o så finns det alltså nästan 400:- att spara årligen genom att göra sitt köp i dollar?

Permalänk
Medlem

Japp, superorättvist! Och jag är 99% säker på att du kan använda presentkortskoder köpta för dollar i Sverige.

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Medlem

Funkar det? Isåfall kommer jag garanterat handla i dollar$ i framtiden

Permalänk
Medlem

Finns någon skatt i Europa på internet handel, därför det är dyrare här än i usa

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Kan ingen göra det för laget för att se om det fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Funkar det? Isåfall kommer jag garanterat handla i dollar$ i framtiden

Ja, det kommer nog jag också nu efter Spotifys U.S-launch ;P

Skrivet av Zcorc:

Finns någon skatt i Europa på internet handel, därför det är dyrare här än i usa

Jaha, men ändå väldigt orättvist. De borde höja priserna så att de motsvarar euro/sek-priset.

Skrivet av Racemouse:

Kan ingen göra det för laget för att se om det fungerar?

Jag gör det gärna nästan månad, när mitt nuvarande Premium går ut. ;P

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk
Medlem

Tänkte testa att köpa 1 månad för 10 dollar, inga pengar att bråka över om det inte fungerar.
Problemet var dock att dom lyckades flagga mitt "paypal"-konto som "non-us"...

Får se om jag orkar göra ett nytt konto via deras US-sida, men misstänker att det kan bli strul ändå då jag enbart har betalkort från svenska utgivare...

Dammit! Nu har man ju fått detta "på huvet" då man vet att det finns 400:- att spara, mest som en principsak, gillar generellt inte att betala "överpris" för saker...

Permalänk
Medlem

En amerikan måste kunna köpa ett års spotify och sedan "gifta" bort så ger man bara han pengarna

Permalänk

Då behöver man en "amerikan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Då behöver man en "amerikan".

Lätt fixat

Permalänk
Medlem

Tänkte testa nu med mitt svenska visa, men när jag skulle slå in kort numret så upptäcker jag att sidan är ju inte krypterad! INTE en chans att jag slänger upp mitt kort nummer på icke krypterad site! VA FAN ALLTSÅ!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Då behöver man en "amerikan".

Skrivet av turbi:

Lätt fixat

Mycket lätt fixat, indeed

Jag lägger in bevakning på den här tråden för att se hur det urartar sig.
Just nu har jag inte haft spotify premium då jag har fått tag på musik på andra sätt än streaming.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Tänkte testa nu med mitt svenska visa, men när jag skulle slå in kort numret så upptäcker jag att sidan är ju inte krypterad! INTE en chans att jag slänger upp mitt kort nummer på icke krypterad site! VA FAN ALLTSÅ!!!

e-kort kanske? Då är kortuppgifterna värdelösa ju.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.