Uppgradering från Cooler Master Elite 331?

Permalänk
Medlem

Uppgradering från Cooler Master Elite 331?

Tjena!

Har haft lite värmeproblem med min dator som lösts av att jag öppnat sidan på chassit och kört med den av, vilket inte är att föredra. Jag har städat chassit nyligen och problemet försvann en kort tid innan det kom tillbaks. Min hypotes är alltså att jag behöver införskaffa ett nytt chassi, men jag kan ha fel - Finns det någon som vet ifall Cooler Master Elite 331 inte är lämpligt, och isåfall, vad man borde byta till? Har ett Gigabyte 1366 moderkort och Nvidia GTX460 (ska bli 2 st. inom kort).

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Har du en fläkt monterad på sidan av chassiet? Det kommer du absolut att behöva för SLI, och det är ju aldrig fel att ha en där redan nu.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Nej, inte som inte kom med chassiet när jag köpte det

Permalänk
Hedersmedlem

Att köpa till en sådan kan ju då vara ett smart första steg. Den kommer att behövas när du kör SLI senare i vilket fall.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tack! Har du någon rekommendation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grotte:

Tack! Har du någon rekommendation?

Finns flera bra 120 mm, stör du dig på ljud väljer du Nexus RS och kör den i 12V, annars väljer du exempelvis Scythe Slipstream M.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jag har ett CoolerMaster 310. Jag ska köpa ett Fractal Design Arc till hösten. Det chassit är nog bra till SLI.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc