Hur föra över filer till en hårddisk kopplad till mediabox?

Permalänk
Medlem

Hur föra över filer till en hårddisk kopplad till mediabox?

Hej!

Jag köpte nyss en TViX HD N1. Jag strömmar/streamar från min dator till mediaboxen trådlöst (om några månader med kabel), men jag vill också kunna se på filmer utan att datorn behöver vara igång. Dessutom uppstår det något slags I/O-fel när jag streamar trådlöst, vilket jag har hört skall elimineras om man för över filmerna till en hårddisk eller streamar via sladd.

Problemet är att jag inte vet hur jag kan, från datorn, föra över data (till exempel en film) till en hårddisk som är kopplad till mediaboxens USB-kontakt?

Finns det andra tillvägagångssätt än ovanstående lösning?

Tack!

Permalänk
Avstängd

Din dator -> usb-kabel -> extern hårddisk
sen får du flytta disken
Tvixen -> usb-kabel -> extern hårddisk
nu kan du kolla på filmerna du lagt över...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Din dator -> usb-kabel -> extern hårddisk
sen får du flytta disken
Tvixen -> usb-kabel -> extern hårddisk
nu kan du kolla på filmerna du lagt över...

Jag vill kunna föra över data från datorn till hårddisken som är kopplad till TViX:en utan att fysiskt behövs flytta på något som en extern hårddisk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FasEtt:

Jag vill kunna föra över data från datorn till hårddisken som är kopplad till TViX:en utan att fysiskt behövs flytta på något som en extern hårddisk.

Då får du köpa en ethernet hårddisk, t ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=752501
Med den behöver inte hdd'n vara kopplad till varken eller, du kan ha ethernet till både mediaspelaren och datorn.