Dator för efekter,Animeringar och 3D föremål

Permalänk
Medlem

Dator för efekter,Animeringar och 3D föremål

.

Permalänk
Medlem

Snabbt bygge från Dell, en Dell XPS 17.
Ursäkta röran nedan, men det bör gå att få ett hum. 8GB RAM är dock max.
Pris: 9512 kr + moms + frakt, så runt 12500 + frakt.

Komponenter
FÄRGVAL Silver anodiserad aluminum skal redigera
PROCESSOR Andra generationens processor i serien Intel® Core™ i7-2620M, 2,70 GHZ. Upp till 3,40 GHz med Turbo Boost. redigera
OPERATIVSYSTEM Äkta Windows® 7 Home Premium 64 Bit - svenska redigera
SYSTEM RECOVERY Återställningsmedia för operativsystemet Windows® ingår inte redigera
MICROSOFT-PROGRAMVARA Microsoft® Office Starter 2010 omfattar Word och Excel med begränsad funktionalitet och reklam. Inget PowerPoint eller Outlook. redigera
SERVICE OCH SUPPORT 1Yr Next Day Hardware Support redigera
OLYCKSSKADESKYDD No Accidental Damage Protection redigera
SÄKERHETSPROGRAM McAfee® Security Centre - 15 månaders skydd redigera
SÄKERHETSKOPIERING ONLINE Säkerhetskopiering med DataSafe Online, 2GB – 1-årslicens redigera
LCD-SKÄRM 17.3 FHD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera redigera
GRAFIKKORT 1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafik kort redigera
MINNE 8 192 MB 1 333 MHz DDR3 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2 x 4 096] redigera
HÅRDDISK 1 TB dubbel hårddiskenhet, SATA (2 x 500 GB - 7 200 v/min) redigera
OPTISK(A) ENHET(ER) DVD+/-RW (DVD, CD read and write) redigera
PRIMÄRT BATTERI 9-cells primärt litiumjonbatteri, 90 wattimmar redigera
TRÅDLÖS ANSLUTNING Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) redigera
TV-MOTTAGARE OCH FJÄRRKONTROLL TvTuner är ej inkluderad redigera
Tillbehör
BÄRVÄSKOR No Carrying Case redigera
INTEGRERAT BREDBAND Mobilt bredbånd er ikke inkluderet redigera
Ingår också i systemet
Gedis Bundle Reference N08X7M05
Order Information XPS L702x Order - Sweden
Leveransdokument Swedish Documentation
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Dell System Media Kit XPS L702x Resource DVD
Power Supply 130W AC Adaptor
Kablar European 250V Power Cord
Tangentbord Inbyggt tangentbord med stöd för flera språk, Norden
Service 1 års begränsad garanti - hämta/lämna-service

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Kanske denna, om du kan tänka dig en skärm med 17,3 tum: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=944605. i7 Quadcore + Geforce GTX 560M, så den ska nog prestera rätt bra, har dock inte hittat några recensioner.

Enligt prisjakt verkar det som den har två lediga minneslots så att man kan lägga till så att den har 16gb senare.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Hittade den här --> http://pc-konsulten.se/contents/sv/p43.html den värkar rätt bra dock blir priset 14,100.00 om jag väljer det jag ska ha "tex 16 gb ram" sen är dne inte så snygg

Jag har en sån och jag är mycket nöjd. Har skrivit ett recension på den förut här på forumet. Om du kollar där har jag tagit ett par bilder. Personligen tycker jag att den ser betydligt bättre ut än diverse speldatorer på marknaden som tenderar att vara rätt spaceade, bokstavligt talat. Smaken är väl som baken antar jag

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem
Skrivet av RatCat:

Jag har en sån och jag är mycket nöjd. Har skrivit ett recension på den förut här på forumet. Om du kollar där har jag tagit ett par bilder. Personligen tycker jag att den ser betydligt bättre ut än diverse speldatorer på marknaden som tenderar att vara rätt spaceade, bokstavligt talat. Smaken är väl som baken antar jag

För min del i alla fall spelar det ingen roll om det är en "speldator" eller inte, X-768:an hade man kunnat sälja som speldator också. Kan dock hålla med om att den ser mer professionell ut än den jag länkade men för redigeringssyfte hade jag hellre valt en laptop med nvidia kort då flertalet av adobes produkter numera använder sig av cuda.

Visa signatur

| Phenom II X3 720BE 2,8GHz (upplåst till X4 20) @ 3.6GHz | Corsair HX850W | Crosshair IV Formula | 8GB Kingston HyperX Blue | 2st 5970 Crossfire | Intel 120GB SSD | Silverstone Fortress 2 | H80 |