Hur styra HTPC bäst med android?

Permalänk
Medlem

Hur styra HTPC bäst med android?

Till musik använder jag Winamp + app med min Galaxy S2 och det funkar klockrent..

Jag vet inte hur jag ska göra med filmdelen dock.. Jag kör allt från hårddisken. Då jag sitter bänkad framför projektorn behöver jag inte se bilden i telefonen.

Vilket program + app funkar bäst till Windows 7 och Android?

Permalänk

Jag kör med XBMC och XBMC remote for Android.
Mer perfektion kan då jag inte tänka mig.

Du behöver dock inte skapa ett perfekt filmbibliotek för att använda XBMC, fungerar lika bra att bara leta upp filerna med dess filhanterare.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

kolla in unified remote, den har en massa olika "fjärrkontroller"
http://www.unifiedremote.com/

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

wuze pocket cloud? jag gillart men de e den enda jag testat :3

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Jag kör med XBMC och XBMC remote for Android.
Mer perfektion kan då jag inte tänka mig.

Du behöver dock inte skapa ett perfekt filmbibliotek för att använda XBMC, fungerar lika bra att bara leta upp filerna med dess filhanterare.

Kikade ett klipp på tuben och de ser jäkligt bra ut. Ska prova Hoppas XBMC funkar lika bra som VLC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

De där behöver jag ändå! Skitsmidigt om man behöver sätta igång en download eller hämta ett dokument

Tack allihopa

Permalänk
Medlem

Jag kör med Remote droid (använd telefonen som touchpad + tangentbord) och xbmc remote.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Jag kör med Remote droid (använd telefonen som touchpad + tangentbord) och xbmc remote.

Tack för tipset, verkar väldigt smidigt.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).