Permalänk
Avstängd

MSI GT780R?

Är den värd att köpa för att spela de nyaste spelen och kommer den att hålla i 5år framåt?

http://www.webhallen.com/hardvara/136662-msi_gt780r-233ne-cor...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Varför skulle du välja den sistnämnda? du kan få en g74sx för det priset. och den har iallafall 560M.

På frågan om du kommer kunna lira nya spel i 5 år på den. Så är svaret ganska garanterat nej.

Skulle råda dig att köpa en stationär istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweetZoid:

Är den värd att köpa för att spela de nyaste spelen och kommer den att hålla i 5år framåt?

http://www.webhallen.com/hardvara/136662-msi_gt780r-233ne-cor...

5år, nej.. Även om du köper dyraste som finns tror jag inte du klarar dig 5år tyvärr

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Vi säger att jag ska spela Battlefield 3 på den. Den kommer väl kunna att spela det i 5år?

Permalänk
Medlem

Är för tidigt att svara på det. Behöver det färdigtställda spelet + drivrutiner för det.
Testade alphan på min laptop. och fick inte riktigt godkänt av mig iallafall.
Men som sagt. Behöver åtminstone betan av BF3 så man kanske kan leka mer med inställningar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Är för tidigt att svara på det. Behöver det färdigtställda spelet + drivrutiner för det.
Testade alphan på min laptop. och fick inte riktigt godkänt av mig iallafall.
Men som sagt. Behöver åtminstone betan av BF3 så man kanske kan leka mer med inställningar osv.

Vad har du för laptop?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

G74SX, hade ~30 fps på low (full hd dock)
Men tror att man hade många onödiga inställningar igång osv.
Man kunde bara ändra mellan
Low,medium,high. fanns inga avancerade inställningar.
Är ganska övertygad om att man kommer få bättre resultat sen.
Men man lär inte spela på high/ultra iaf.

Permalänk
Skrivet av adfi:

G74SX, hade ~30 fps på low (full hd dock)
Men tror att man hade många onödiga inställningar igång osv.
Man kunde bara ändra mellan
Low,medium,high. fanns inga avancerade inställningar.
Är ganska övertygad om att man kommer få bättre resultat sen.
Men man lär inte spela på high/ultra iaf.

Du har ju massor av inställningar för grafikkortet också, som du kan "leka" med. Det är bara att plocka upp grafikkortsmenyn och testa sig fram. ;-D

För ATI Radeon-kort finns CCC=Catalyst Control Center och GeForce kort har motsvarande installations meny. Sen kan man inte räkna med att kunna ha alla settings på high, very high och ultra high mfl. De flesta av dagen "gaming" Laptops dvs stor-producerande märken, klarar inte av det för att det blir problem med storleken och kylningen.

Ska man ha en motsvarande en vanlig stationär dator, dvs en för ca: 10.000 kr och lite till. Då får man vända sig till småtillverkare av Gaming Laptops, så som tex Deviltech, Clevo och PC-Konsulten mfl.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Varför ska man leka med det? väntar tills man kan stänga av HBAO osv. Största FPS boven, + AA.