Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Annars klarar man väl sig förmodligen löjligt bra med 570 sli

Mm, dock har jag redan köpt mitt 580 senaste månadserbjudantet för 3.3 ^^

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Mm, dock har jag redan köpt mitt 580 senaste månadserbjudantet för 3.3 ^^

Då kan du ju vara jävligt nöjd ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Då kan du ju vara jävligt nöjd ändå.

Jadå, det är jag fattas dock bara lite komponenter innan jag kan testa kortet och datorn förövrigt ^^

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Hehe. Ja det går men kan eventuellt bli lite tight http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/14

Ett AX750 gör 580SLI utan problem. Det där är från väggen, där AX750 kunde göra över 1000w om jag inte minns fel(Inget som håller i längden givetvis). Sitter själv på ett AX750 och är lite sugen på SLI, dock sitter jag på ett 3gb 580 och är inte så sugen på att betala 4800kr för ett till, när jag fick mitt nuvarande för 3100(Tack CDON!)

Permalänk

Helt ok erbjudanden tyckte jag, lite synd att vissa klagar.
Blev en Intel ssd till mig
Opps skall givetvis vara ett tack till CDON för fina erbjudanden med.

Glömde tacka CDON
Visa signatur

People with guns don't understand. That's why they get guns. Too many. misunderstandings.

Permalänk
Medlem

Blev en 2TB för 533kr! Riktigt bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Ironin med erbjudandet för EARS-disken: När man skriver in rabattkoden hamnar den under fri-frakt-gränsen och hoppar upp i pris igen. Inte billigare med rabatten trots allt.

Inte billigare?
Klart det är.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Inte billigare?
Klart det är.

Jag använde först bara den mindre rabattkoden och då blev det samma pris. Med den större rabattkoden blir det lite billigare, men frakten som läggs till tar fortfarande bort en del av rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Jag använde först bara den mindre rabattkoden och då blev det samma pris. Med den större rabattkoden blir det lite billigare, men fraktensom läggs till tar fortfarande bort en del av rabatten.

Men priset är 105kr billigare än exempelvis inet och du vill ändå inte betala fjuttiga 29kr i frakt.
Beställ då nåt mer så du slipper dom tiorna eller köp från inet så får du fraktfritt.

Marginalerna på hårdvara är inte så höga som en del tycks tro.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Men priset är 105kr billigare än exempelvis inet och du vill ändå inte betala fjuttiga 29kr i frakt.
Beställ då nåt mer så du slipper dom tiorna eller köp från inet så får du fraktfritt.

Marginalerna på hårdvara är inte så höga som en del tycks tro.

Jag köpte den ändå till det lägre priset och jag klagar inte. Jag bara anmärkte på ironin att de som vill köpa vissa grejer med den lägre rabatten betalar lika mycket ändå pga frakten.

Permalänk
Medlem

Varför gäller inte 5% rabatten på externa hårddiskar? De ligger ju under kategorin komponenter och ni säger att det är 5% på alla komponenter. Tänkte precis beställa några nu bara för att slippa betala avgift till copyswede men utan de 5% blir det billigare hos andra butiker.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt grymma erbjudanden. Ett Asus GTX 580 för 3355kr är inte fy skam Hade slagit till direkt om jag inte köpte en helt ny dator för 2 veckor sen. Hade man vetat om detta erbjudandet så hade jag väntat med grafikkortet. Aja, keep up the good work

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MolenXs:

Vågar man beställa en vanlig hårddisk nu? Kan de packa den ordenligt på lagret så man inte får den i ett tunt kuvert längre?

Nej, beställde en i somras, kom i kuvert och var självklart DOA.
Sen är återbetalning inte någotsmidigt då de använder klarna (även om man köpte med kort).
Och klarna vill ha fullständiga personuppgifter via vanligt mejl. Nej tack!
Sista hårdvaruköpet här tyväärr, för bra priser har ni! Me njag betalar hellre en tia till och får en bra packad och framförallt hel vara

Bara lite konstruktiv kritik sådär

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Min hårddisk är skickad som ett varubrev så jag återkommer med hur den är förpackad. Borde få den i brevlådan idag. Hoppas verkligen att det är ordentligt med kartong runt den och inte något vadderat kuvert.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hallonglass:

Grafikkort vann alltså omröstningen, men trots det finns inga högpresterande AMD-kort - alls?

Tyvärr handlar det om lagerhållningen hos oss och distarna, ingen hade varit mer glad än mig om vi hade tillgång till alla grafikkort hela tiden.

Skrivet av muSashi:

Ingen av dom SSD:arna jag var ute efter kom som specialerbjudande, jaja vi får hoppas på bättre tur nästa månad!

Håll tummarna!

Skrivet av Gorham:

Välkommna! Fortsätt med era grymma rea-driver ( som ni just avslutat ) så kommer nog jag allafall att köpa min nya BF3-maskin hos er.

Keep your eyes open!

Skrivet av icelaw:

Om CDON inte gör en NetonNet och låter sig bli köpta och sen dumpar majoriteten av sin marknad för att idioterna som köpt företaget inte gillar det, så kan jag tänka mig att köpa från CDON.
Redan köpt tidigare, dock bara spel och sånt, men det minns jag var bra frakttider och priser.

Det är nog ingen risk.

Skrivet av edasvangen:

Hade planer på att köpa Asus VG236HE nu till veckan men ser nu att den ej finns inne längre, har ni någon aning om när det kommer in flera?

Det skickades ett par stycken till oss i fredags, så vi borde ha de idag eller alternativt imorgon.

Skrivet av Hallonglass:

Tror att många (i alla fall inte jag) inte klagar på varken de gamla priserna eller rabatten, båda är grymma, utan snarare urvalet av produkter. Grafikkort vann omröstningen, och SSD/HDD kom tvåa. Då tycker man ju att det självklart borde finnas fler grafikkort än SSD/HDD:er. Det finns två grafikkort, och tre respektive en SSD/HDD. Logiskt? Dessutom saknas det som sagt AMD-kort i det övre prestandasegmentet (=6900-serien), något som självklart borde finnas, speciellt eftersom GTX580 fanns med i förra erbjudandet, om jag inte missminner mig.

Tyvärr handlar det om lagerhållningen hos oss och distarna, ingen hade varit mer glad än mig om vi hade tillgång till alla grafikkort hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Trazer:

Varför gäller inte 5% rabatten på externa hårddiskar? De ligger ju under kategorin komponenter och ni säger att det är 5% på alla komponenter. Tänkte precis beställa några nu bara för att slippa betala avgift till copyswede men utan de 5% blir det billigare hos andra butiker.

Vi måste begränsa någonstans känner vi, och då blev det att renodlade komponenter är det ni vill ha, men är det så att någon är billigare än oss på något så tar vi gärna en titt på det och ser vad vi kan göra, du kan PM:a mig vilken disk du är intresserad utav.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Laggboxx:

Nej, beställde en i somras, kom i kuvert och var självklart DOA.
Sen är återbetalning inte någotsmidigt då de använder klarna (även om man köpte med kort).
Och klarna vill ha fullständiga personuppgifter via vanligt mejl. Nej tack!
Sista hårdvaruköpet här tyväärr, för bra priser har ni! Me njag betalar hellre en tia till och får en bra packad och framförallt hel vara

Bara lite konstruktiv kritik sådär

Det "problemet" är fixat och ska inte få förekomma längre.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Måste lämna beröm till CDON.COM. Ni är faktiskt en av de butiker som FAKTISKT håller låga priser när det är kampanj. Jag var skeptiskt i början, men måste faktiskt säga ni har lyckats väl. Hatten av för er.

Permalänk
Medlem

Ni borde införa så 5% rabatten även gäller på interna DVD-spelare till datorn.

Sen undrar jag om ni har några planer på att ta in Crucial m4 2.5" 128GB?

Och om CDON verkligen eftersträvar att vara billigast så borde ni sänka priset på OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB en smula.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Mitt nätagg skickades iväg tidigt imorse - så nog fungerar leveranserna som de ska!

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att min hårddisk som skickades med varubrev var ordentligt packad i en kartong med skumgummi runt om. Klart godkänt!

Permalänk
Skrivet av altair4:

Tänkte bara säga att min hårddisk som skickades med varubrev var ordentligt packad i en kartong med skumgummi runt om. Klart godkänt!

Var det en 00MVWB0?

Permalänk
Medlem

OCZ ZX Series 850W Power Supply kommer ni ta hem denna ?

Permalänk

Har just fått upp ögonen för hur ruskigt billiga CDON är. Tummen upp, har beställt ett GTX 580!

Skrivet av CDON.COM:

Vi har valt att ha det så, är det så att ni vill kunna köpa fler saker ur VIP erbjudandet så kan vi kika på det tills nästa gång.

Mvh Edin

Ja, tack. Jag har en hel dator att köpa, hade varit väldigt trevligt om jag kunde ha plockat fler produkter ur ert VIP-erbjudande. När sker nästa VIP-erbjudande, på ett ungefär?

Och när får ni in fler Define R3or?

--

Skrivet av Isty:

Tror inte de kommer rea ut en i5-2500k till exempel, den säljer ju som smör i solsken oavsett

Gammalt citat men haha, "säljer ju som smör i solsken"? Vem fan köper smör som har legat i solen?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Gammalt citat men haha, "säljer ju som smör i solsken"? Vem fan köper smör som har legat i solen?

Läs det som försvinner från butikshyllorna lika snabbt som smör i solen istället så blir det mer logiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi måste begränsa någonstans känner vi, och då blev det att renodlade komponenter är det ni vill ha, men är det så att någon är billigare än oss på något så tar vi gärna en titt på det och ser vad vi kan göra, du kan PM:a mig vilken disk du är intresserad utav.

Mvh Edin

Tänkte nästan att det var så Ingen fara, jag kommer handla disken hos er ändå för att se om det går smidigt denna gången. Nu har jag dock upptäckt att den disken jag vill köpa tagit slut. Inte bara svart, utan alla färger är slut och det är väldigt synd att det inte går att beställa ändå utan bara bevaka. I mitt fall så spelar det ingen roll om disken kommer om 2 dagar eller 2 veckor, bara jag lägger beställningen innan 1 sep (du vet varför).

Disken det gäller är http://cdon.se/hemelektronik/extern-2.5_western_digital_my_pa... och jag är intresserad av vilken färg som helst egentligen. Vet du om ni hinner få in några under dagen eller imorgon?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

CDON har gjort de igen,, denna gången är de tillochmed problem att få fram en retursedel för mitt trasiga grafikkort.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Inaktiv

Har ni någon aning om när XFX 550W Core Edition dyker upp i lager? Beställde denna förra veckan men om det dröjer alltför länge kanske det är bättre att ta någon annan.