Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Men nu blir väldigt besviken när det var väldigt starkt hintat att Define R3 skulle ingå, och en SSD verkade ju given med tanke på pollen.

Förutsätter iskallt att det kommer ett bra erbjudande på den ganska snart, med tanke på hur det låtit i tråden...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av widL:

Många av våra medlemmar är vid det här laget vana vid erbjudanden på produkter med väldigt begränsat lagersaldo - det viktiga är att ni fixar så att varan inte går att beställa när varan tar slut. Komplett.se har haft denna typ av erbjudanden flera gånger, och det brukar bli väldigt populärt, och sällan något tjafs, det är helt enkelt först till kvar som gäller.

Det är så vi kommer att göra, men man vill också naturligtvis att så många som möjligt får chansen.

Skrivet av MolenXs:

Vågar man beställa en vanlig hårddisk nu? Kan de packa den ordenligt på lagret så man inte får den i ett tunt kuvert längre?

Det problemet finns som tur är inte längre. Alla diskar packas nu när de kommer till lagret snarare än vid beställning då man kanske blir
stressad och fattar fel beslut gällande packning.

Skrivet av MystiX:

Kliar lite i fingrarna. Dock har jag köpt SSD på erbjudande, 580 Phantom på erbjudande och AX750 när ni hade nån % rabatt, så det får väl kanske bli en WD Green-disk då till min kommande htpc. Synd att man bara kunde köpa en.

Vi har valt att ha det så, är det så att ni vill kunna köpa fler saker ur VIP erbjudandet så kan vi kika på det tills nästa gång.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

x

Permalänk

Hej en fråga om ett eventuellt köp finns den här i lager just nu ? http://cdon.se/hemelektronik/ocz_technology_vertex_2_sata_ii_...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av jaqob:

Förutsätter iskallt att det kommer ett bra erbjudande på den ganska snart, med tanke på hur det låtit i tråden...

SSD-disk finns, just R3 är svårt att göra ett erbjudande på då vi inte har den på lager just nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jonas, det står ju leveranstid 1-3 arbetsdagar, då finns den ju i lager eftersom du kan klicka köpknappen. Annars blir det ju en boka-knapp

Permalänk

Grafikkort vann alltså omröstningen, men trots det finns inga högpresterande AMD-kort - alls?

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Erbjudandet ser jag att många utav er har sett.
Länken är som vanligt http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/.
Efter era påtryckningar så har jag lyckats ta fram två erbjudande på två SSD-diskar, tyvärr är inte tillgängligheten så stor, så det gäller att passa på,
jag tror att ni kommer tycka om det.

Mvh Edin

Ingen av dom SSD:arna jag var ute efter kom som specialerbjudande, jaja vi får hoppas på bättre tur nästa månad!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

corsairdisken kostar 1550 på komplett plus att den inte var så bra i sweclockers ssd-test så jag tror att jag står över...

Ingen av SSDerna i erbjudandet va speciellt bra om man går efter Sweclockers egna test.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla gnäll. Kudos till CDON.com som verkligen försöker blidka småbarnen, trots att det förmodligen inte blir särskilt lukrativt i slutändan.

5% rabatt på hela sortimentet är redan det otroligt generöst, särskilt eftersom man redan innan rabatten kan stoltsera med riktigt bra priser.

Permalänk
Medlem

Jo tack cdon för ett Asus P8Z68-V PRO moderkort för 1290 pengar.............. sitter som smäck i bygget

Permalänk
Medlem

Välkommna! Fortsätt med era grymma rea-driver ( som ni just avslutat ) så kommer nog jag allafall att köpa min nya BF3-maskin hos er.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Om CDON inte gör en NetonNet och låter sig bli köpta och sen dumpar majoriteten av sin marknad för att idioterna som köpt företaget inte gillar det, så kan jag tänka mig att köpa från CDON.

Redan köpt tidigare, dock bara spel och sånt, men det minns jag var bra frakttider och priser.

Permalänk

Hade planer på att köpa Asus VG236HE nu till veckan men ser nu att den ej finns inne längre, har ni någon aning om när det kommer in flera?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Vågar man sig på sandforce 3 disken? Eller är det lika bra att avvakta? För intels 160gigare är väl sara 2, och det känns lite tråkigt att satsa på, eller?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre910:

corsairdisken kostar 1550 på komplett plus att den inte var så bra i sweclockers ssd-test så jag tror att jag står över...

Och den kostar 1351.5kr på cdon.
Your point?

Komiskt att folk gnäller som fan.

Tycker deras erbjudande är skitbra. Dom väljer ut ett visst antal produkter, välj en med 15% rabatt.
Är det någon jädra 50% rea? nej. Men det är ändå billigast i sverige och eftersom dom har mer än 1 produkt så är chansen stor att där kommer något man planerat att köpa ett tag kanske.

Bra jobbat CDON.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Your point?

Tycker deras erbjudande är skitbra. Dom väljer ut ett visst antal produkter, välj en med 15% rabatt.
Är det någon jädra 50% rea? nej. Men det är ändå billigast i sverige och eftersom dom har mer än 1 produkt så är chansen stor att där kommer något man planerat att köpa ett tag kanske.

Bra jobbat CDON.

Håller med! trevliga erbjudanden, men som vanligt kommer en massa folk och gnäller, mest för att just den varan de vill ha ej finns med, riktigt omoget..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Är det någon jädra 50% rea? nej.

Tror att många (i alla fall inte jag) inte klagar på varken de gamla priserna eller rabatten, båda är grymma, utan snarare urvalet av produkter. Grafikkort vann omröstningen, och SSD/HDD kom tvåa. Då tycker man ju att det självklart borde finnas fler grafikkort än SSD/HDD:er. Det finns två grafikkort, och tre respektive en SSD/HDD. Logiskt? Dessutom saknas det som sagt AMD-kort i det övre prestandasegmentet (=6900-serien), något som självklart borde finnas, speciellt eftersom GTX580 fanns med i förra erbjudandet, om jag inte missminner mig.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Your point?

Bra jobbat CDON.

Priset låg på 1790 tidigare idag, när han skrev det. Men sen så sänkte cdon priset lite för att matcha konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Välkommna! Fortsätt med era grymma rea-driver ( som ni just avslutat ) så kommer nog jag allafall att köpa min nya BF3-maskin hos er.

Håller med. Har redan köpt grafikkort och nätaggregat från dem. Får hoppas det fortsätter så :). Good Job!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Kan ni garantera att disken är den på bilden, WD20EARS-00MVWB0, och inte de jämförelsevis värdelösa WD20EARS-00S8B1 eller WD20EARS-00J2GB0?
Ni har haft lite problem med att ange rätt förut så jag tänkte att jag skulle vilja ha det skriftligt denna gång.

Permalänk
Medlem

1116 kr inkl faktura och frakt för AX750 är inte fy skam!
Tack, CDON!!!

Permalänk

Ironin med erbjudandet för EARS-disken: När man skriver in rabattkoden hamnar den under fri-frakt-gränsen och hoppar upp i pris igen. Inte billigare med rabatten trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Your point?

Bra jobbat CDON.

När jag skrev mitt inlägg så kostade den 1790, vilket blir 1520 med rabattkoden vilket vid tillfället inte var särskilt imponerande, något som dock är imponerande är att de faktiskt lade till erbjudanden på 3 stycken SSD efter lite tryck från denna tråd. Jag kritiserar inte CDON, men jag tycker personligen inte att det är värt att köpa just den disken då den endast var 30;- billigare än på komplett plus att den i sweclockers test inte presterade något vidare jämfört med andra diskar.

Och tack vare allt "gnäll" i denna tråd så lade faktsikt CDON till 3 st SSD-erbjudanden. Och efter "gnället" om att corsairdisken kostade 1790 vs kompletts 1520 så sänkte de priset på corsair till 1590.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

1116 kr inkl faktura och frakt för AX750 är inte fy skam!
Tack, CDON!!!

Wooord! Hade planerat AX850 men det här var för bra för att motstå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Wooord! Hade planerat AX850 men det här var för bra för att motstå!

Jag är så sjukt tveksam hur jag ska göra.. Hade också planer på ett ax850 för att kunna driva dubbla 580s. Men det här erbjudandet gör ju situationen svårare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Jag är så sjukt tveksam hur jag ska göra.. Hade också planer på ett ax850 för att kunna driva dubbla 580s. Men det här erbjudandet gör ju situationen svårare

Hehe. Ja det går men kan eventuellt bli lite tight http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-580-sli-review/14

Permalänk
Medlem

Hoppas CDON:s representanter kan gallra ut den konstruktiva kritiken från gnället från P12:orna.

Vi har fått en förklaring. Oavsett om man ser det som en förklaring eller dålig ursäkt så har de uppmärksammat de problem som uppstått och arbetar för att reda till det.

Kan bara säga: Keep up the good work. Rom byggdes inte på en dag. Och våga titta på konkurrenter/förebilder.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Mm, antar att jag får lov att avvakta ett tag till.. bara några veckor kvar till jag beställer resten av komponenterna. Hittills har jag bara köpt när det varit några erbjudanden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawN:

Mm, antar att jag får lov att avvakta ett tag till.. bara några veckor kvar till jag beställer resten av komponenterna. Hittills har jag bara köpt när det varit några erbjudanden

Annars klarar man väl sig förmodligen löjligt bra med 570 sli