Permalänk
Testpilot
Skrivet av xeno95:

5% koden?

Precis
Inte väldens största rabatt kanske men med den blev CDON billigast av alla butiker på Prisjakt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Här är din försändelse:
8 sep kl 17:51
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

det har gått nästan 1 dygn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Precis
Inte väldens största rabatt kanske men med den blev CDON billigast av alla butiker på Prisjakt.

dem ligger ju även på billigast utan rabattkoden vilket är väldigt starkt jobbat

Permalänk
Avstängd

Jag beställde mitt paket igår(torsdag) vid cirka 10 tiden på morgonen, allt jag beställde fanns i lager och hade en leveranstid på 1-3 dagar, kollar mot kvällen om paketet skickats, men det hade det inte, kontaktade CDON som sa att paketet skulle skickas idag, paketet skickades inte idag så jag kontaktade dem nyss då säger dem att det skickas på måndag istället. Då får jag nog paketet på antingen tisdag eller onsdag. Ni håller ju inte alls vad ni lovar med 1-3 dagar leverarans såg att det var andra som också blivit drabbade av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Jag beställde mitt paket igår(torsdag) vid cirka 10 tiden på morgonen, allt jag beställde fanns i lager och hade en leveranstid på 1-3 dagar, kollar mot kvällen om paketet skickats, men det hade det inte, kontaktade CDON som sa att paketet skulle skickas idag, paketet skickades inte idag så jag kontaktade dem nyss då säger dem att det skickas på måndag istället. Då får jag nog paketet på antingen tisdag eller onsdag. Ni håller ju inte alls vad ni lovar med 1-3 dagar leverarans såg att det var andra som också blivit drabbade av detta.

De har bra priser och kundservice men inte så snabba leveranser.

Har även jag beställt en vara som bör ha skickats iallafall.

Dock var dom billigast så jag antar att man inte kan begära allt :).

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Du kontaktar dem två gånger samt klagar i ett forum för att de inte skickat dagen efter?

Är det så fruktansvärt bråttom borde du gå och hämta direkt i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du kontaktar dem två gånger samt klagar i ett forum för att de inte skickat dagen efter?

Om det står 1-3 dagars leveranstid ska man få varorna inom 1-3 dagar vilket han uppenbarligen inte kommer att få.

Permalänk
Medlem

Edin svarade genast och erbjöd att skicka valfritt annat likvärdigt kort som fanns i lager. Blev ett MSI GTX 570 som kom till posten idag, alltså bara en dags frakttid. Rätt stor skillnad mot Sparkle-ordern som dröjde en månad och aldrig blev av. Nöjd med lösningen och blir nog återkommande på CDON nu, tackar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Om det står 1-3 dagars leveranstid ska man få varorna inom 1-3 dagar vilket han uppenbarligen inte kommer att få.

Varför skulle han inte få varorna inom 1-3 dagar? CDON har ju enda tills på tisdag att leverera hans varor.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Varför skulle han inte få varorna inom 1-3 dagar? CDON har ju enda tills på tisdag att leverera hans varor.

Nej, de har tills på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det beror på hur man räknar, om du räknar torsdagen så ja, om inte så är det tisdagen som gäller.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Vilket innebär att en dag är omöjligt.

3 dagar från torsdag är tisdag i verkligheten.

Blivit lite lugnare med godistjatet på forumet, men desto mer "har beställt 11.36 och det är forfarande inte
packat efter en timma" tjat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vilket innebär att en dag är omöjligt.

3 dagar från torsdag är tisdag i verkligheten.

Han beställde 10 på torsdag, då tycker man att de åtminstone ska kunna skicka den dagen. Inte ens på fredagen skickades det.

Citat:

Blivit lite lugnare med godistjatet på forumet, men desto mer "har beställt 11.36 och det är forfarande inte
packat efter en timma" tjat istället.

Nja, snarare tjatar många på att det ibland tar dagar att "packa" paketet. Förra 2 gångerna jag beställt har det tex tagit 3-4 dagar att bara packa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Han beställde 10 på torsdag, då tycker man att de åtminstone ska kunna skicka den dagen. Inte ens på fredagen skickades det.

Nja, snarare tjatar många på att det ibland tar dagar att "packa" paketet. Förra 2 gångerna jag beställt har det tex tagit 3-4 dagar att bara packa det.

Det storsta problemet är att folk beställer på torsdag och när de inte får det på fredagen blir de tjuriga.
Vilka i-landsproblem vi har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det storsta problemet är att folk beställer på torsdag och när de inte får det på fredagen blir de tjuriga.
Vilka i-landsproblem vi har.

Sa jag någonsin att jag/han skulle få paketet på fredagen? Nej. Jag sa att de åtminstone borde skicka paketet senast då, eftersom de haft 2 dagar på sig. De måste även skicka den då för att man ska kunna få paketet inom 1-3 arbetsdagar, vilket utlovas av CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Sa jag någonsin att jag/han skulle få paketet på fredagen? Nej. Jag sa att de åtminstone borde skicka paketet senast då, eftersom de haft 2 dagar på sig. De måste även skicka den då för att man ska kunna få paketet inom 1-3 arbetsdagar, vilket utlovas av CDON.

De har ju inte levererat för sent än.
Fortfarande, de har till tisdag på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Här är din försändelse:
8 sep kl 17:51
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

det har gått nästan 1 dygn...

Nu hände det något...9 sep kl 18:08 Malmö, Sorterad

Permalänk
Medlem

Beställde x4 Sidewinder, fick den på en dag. Mycket nöjd.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

De har ju inte levererat för sent än.
Fortfarande, de har till tisdag på sig.

OK då, men om det inte kommer fram till postens utlämningsställe innan kl 10 tisdag har det i alla fall gått exakt 3 arbetsdagar.

Förresten, varför räknar du inte torsdagen han beställde som en arbetsdag? Det beställdes ju kl 10, början på dagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, vadå är det fel att kontakta dem två gånger om de lovade att skicka paketet idag och sen visar det sig att dem inte gör det?

Visste inte ens att man kunde hämta ut paket i butik.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ingen som reflekterar över att lägsta priserna och snabbaste leveransen (mycket personal) med största sannolikhet inte är ett hållbart koncept? De som förr hade snabba leveranser hade också högre priser, fullt naturligt. Jag kan bara hålla med SUMITOMO om den överdrivna otåligheten.

Edit: Och genom att skicka en massa onödiga mail tar ni tid från viktiga ärenden, som RMA.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Är det ingen som reflekterar över att lägsta priserna och snabbaste leveransen (mycket personal) med största sannolikhet inte är ett hållbart koncept? De som förr hade snabba leveranser hade också högre priser, fullt naturligt. Jag kan bara hålla med SUMITOMO om den överdrivna otåligheten.

Edit: Och genom att skicka en massa onödiga mail tar ni tid från viktiga ärenden, som RMA.

Överdrivna otåligheten? Om man frågar något är det inte att vara otålig sedan att dem lovar att de lovade att de skulle skickade idag men inte gjorde är lite dåligt.

Permalänk
Inaktiv

Min sambo har en SSD som är på retur. De löste ut paketet i tisdags och ärendet är inte behandlat ännu och pengarna lyser med sin frånvaro. Dock, så har jag förståelse att de har väldigt mycket just det. Vill du ah dagen efter leverans, då får du vara med och betala lite mer, komplett.se/inet.se/dustinhome.se har alla väldigt bra trackrekord. Jag förväntar mig att få vänta när jag handlar från cdon.com eftersom de har fruktansvärt bra priser. Då kan jag vänta några dagar extra, men visst.. behövde jag en skrivare IDAG. Då åker jag ju till lagershop på netonnet och hämtar en. Allt handlar om prioriteringar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Min sambo har en SSD som är på retur. De löste ut paketet i tisdags och ärendet är inte behandlat ännu och pengarna lyser med sin frånvaro. Dock, så har jag förståelse att de har väldigt mycket just det. Vill du ah dagen efter leverans, då får du vara med och betala lite mer, komplett.se/inet.se/dustinhome.se har alla väldigt bra trackrekord. Jag förväntar mig att få vänta när jag handlar från cdon.com eftersom de har fruktansvärt bra priser. Då kan jag vänta några dagar extra, men visst.. behövde jag en skrivare IDAG. Då åker jag ju till lagershop på netonnet och hämtar en. Allt handlar om prioriteringar.

Om det var ett svar till mig så förväntade jag mig aldrig att få paketet på en dag men jag tycker det är dåligt att de lovar att skicka ett paket och sedan inte gör det. Allt jag beställde var 1-3 dagars leverans som sagt, skickas de på måndag får jag det förmodligen på tisdag, det är 4 dagar. Tycker de borde ta bort sina 1-3 dagar när det inte stämmer, de har bra priser kan jag erkänna, leveransen är dock sådär. Men jag ska sluta gnälla nu

Permalänk
Inaktiv

Jag handlar inte på CDON igen, så någon, varsågod.

Det var ett tag sedan vi såg dig. Vi vill gärna hälsa dig välkommen igen - med 50 kr rabatt.

Använd din rabattkod när du loggat in till kassan.
Kod: r9rYJq61

Feel free to thank me.

Permalänk

CDON hade ett skrivfel på sin hemsida fick jag veta idag..

MSI N580GTX Lightning Extreme Edition 2011-08-22 4390 kr

är inte ett extreme utan bara ett vanligt lightning.. självklart kan man se detta på priset.. dock trodde jag de hade sänkt därför att det stod Ingår i kampanj:

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag undrar när ni får in Corsair H100 och Corsair Obisidan 650D? Har lagt en bokning på båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

OK då, men om det inte kommer fram till postens utlämningsställe innan kl 10 tisdag har det i alla fall gått exakt 3 arbetsdagar.

Förresten, varför räknar du inte torsdagen han beställde som en arbetsdag? Det beställdes ju kl 10, början på dagen.

Du är bara för mycket....

Permalänk
Medlem

Intressant att folk tror att paketen skall materialisera på deras skrivbord efter dom tryckt på "köp" knappen.

Förövrigt så börjar arbetsdagarna på de flesta lager och posten runt 4 på morgonen, så nej kl 10 är inte en arbetsdag och nej du kan inte förvänta dig att något skickas samma dag om du beställer det kl 10.

Jag beställde ett paket från cdon.com kl 6 på morgonen en fredag och fick det måndagen efter, förmodligen hade jag tur men tror flera här har haft samma "tur", men om jag fått det på torsdagen så skulle jag inte heller klagat. Tror folk att packa paket och köra det från södra sverige tar en dag?

Ps: Posten jobbar inte på lördag söndag.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Jag beställde ett paket från cdon.com kl 6 på morgonen en fredag och fick det måndagen efter, förmodligen hade jag tur men tror flera här har haft samma "tur", men om jag fått det på torsdagen så skulle jag inte heller klagat. Tror folk att packa paket och köra det från södra sverige tar en dag?

Ps: Posten jobbar inte på lördag söndag.

Ja, ibland tar det en dag. Tex från Inet så kan man beställa kl 17:00, och ändå få det dagen efter. Dock är det inget krav jag har. Men om CDON lovar att det ska ta 1-3 arbetsdagar ska det ta 1-3 arbetsdagar. Plus att de sa till honom att det skulle skickas på fredagen, men ändå gjordes det inte.