Permalänk
Medlem

Fick PM av CDON (Edin), kan bara säga att de är synd att de inte jobbar fler på CDON som har samma service som du!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av lord_moggo:

Var det en 00MVWB0?

Återkommer!

Skrivet av Stefan73:

OCZ ZX Series 850W Power Supply kommer ni ta hem denna ?

Den är uppe nu, inlev. datum är 6-7 Sept

Skrivet av Flugfarfar:

Har just fått upp ögonen för hur ruskigt billiga CDON är. Tummen upp, har beställt ett GTX 580!
Ja, tack. Jag har en hel dator att köpa, hade varit väldigt trevligt om jag kunde ha plockat fler produkter ur ert VIP-erbjudande. När sker nästa VIP-erbjudande, på ett ungefär?
Och när får ni in fler Define R3or?

Vi tittar över det till nästa gång. Nästa erbjudande är slutet utav Sept.
De borde dyka upp i veckan.

Skrivet av AtreX:

Hej CDON!
Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

Jag tar det vidare och ser ifall det är möjligt att göra den IT ändringen på ett enkelt sätt.

Skrivet av Trazer:

Tänkte nästan att det var så Ingen fara, jag kommer handla disken hos er ändå för att se om det går smidigt denna gången. Nu har jag dock upptäckt att den disken jag vill köpa tagit slut. Inte bara svart, utan alla färger är slut och det är väldigt synd att det inte går att beställa ändå utan bara bevaka. I mitt fall så spelar det ingen roll om disken kommer om 2 dagar eller 2 veckor, bara jag lägger beställningen innan 1 sep (du vet varför).
Disken det gäller är http://cdon.se/hemelektronik/extern-2.5_western_digital_my_pa... och jag är intresserad av vilken färg som helst egentligen. Vet du om ni hinner få in några under dagen eller imorgon?

Vi väntar på en stor leverans som förhoppningsvis dyker upp i veckan.

Skrivet av Kunzite:

Har ni någon aning om när XFX 550W Core Edition dyker upp i lager? Beställde denna förra veckan men om det dröjer alltför länge kanske det är bättre att ta någon annan.

Har inget datum, så frågan är ställd till XFX. Återkommer!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lord moggo min disk var 00MVWB0 Men vad är skillanden egentligen?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompa_kumla:

00MVWB0 är senaste versionen med 3 plattor istället för 4. Dvs. snabbare och blir inte lika varm.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi väntar på en stor leverans som förhoppningsvis dyker upp i veckan.

Såg nu att man kan boka den svarta, toppen! Men en följdfråga: Om jag bokar några st idag eller imorgon fast den inte kommer i lager förren efter 31 augusti, kommer jag då åka på kopieringsavgiften och få betala denna i efterhand?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Trazer:

Såg nu att man kan boka den svarta, toppen! Men en följdfråga: Om jag bokar några st idag eller imorgon fast den inte kommer i lager förren efter 31 augusti, kommer jag då åka på kopieringsavgiften och få betala denna i efterhand?

Du åker inte på någon avgift då nej.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Du åker inte på någon avgift då nej.

Du har glömt att svara på min fråga som jag ställde.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Permalänk

Edit: Stryk frågan (jag var orolig att mitt kort kanske inte skulle skickas då det var slut i lager kort efter att jag lagt min beställning). CDON har nu skickat kortet. Tummen upp!

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Skrivet av screamin-daemon:

00MVWB0 är senaste versionen med 3 plattor istället för 4. Dvs. snabbare och blir inte lika varm.

Det och att den har lite andra fördelar vad gäller dess tidigare dåliga implementering av 4K emulering och lite andra funktioner som inte påverkar de allra flesta användare. Hastighetsskillnaden som sc nämner till 3 plattor är dock rätt stor och intresserar nog alla köpare.

Permalänk
Medlem

hur funkar rabaten 5% gäller det på hela ordern eller 1st module ? och om jag använder 5% på en order kan jag fortfarande använda 15% för en order ?

Permalänk
Medlem

5% gäller hela ordern, så länge det är komponenter. 15% gäller en vara.
Då man inte kan använda flera koder har iaf inte jag lyckats kombinera dessa, utan fick helt enkelt göra två beställningar (Kommer man bara över 600 så är det fraktfritt, så då spelar det ju mindre roll).

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Ni borde införa så 5% rabatten även gäller på interna DVD-spelare till datorn.
Sen undrar jag om ni har några planer på att ta in Crucial m4 2.5" 128GB?
Och om CDON verkligen eftersträvar att vara billigast så borde ni sänka priset på OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB en smula.

- Interna DVD-spelare infattas av Swec rabatten
- Crucial vet jag att vi håller på och förhandlar med
- Priset är nu justerat

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Stefan73:

hur funkar rabaten 5% gäller det på hela ordern eller 1st module ? och om jag använder 5% på en order kan jag fortfarande använda 15% för en order ?

Skrivet av jaqob:

5% gäller hela ordern, så länge det är komponenter. 15% gäller en vara.
Då man inte kan använda flera koder har iaf inte jag lyckats kombinera dessa, utan fick helt enkelt göra två beställningar (Kommer man bara över 600 så är det fraktfritt, så då spelar det ju mindre roll).

5% gäller på alla datorkomponenter man har i varukorgen.
15% i det här fallet gäller endast de erbjudanden vi har som VIP erbjudande, och då man inte kan skriva in fler koder så
får man göra som jaqob, dvs lägga två separata ordrar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har fått min order annullerad, först stog den som varorna packas igår och nu är den annullerad ???

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av dj_rov:

Har fått min order annullerad, först stog den som varorna packas igår och nu är den annullerad ???

Det är naturligtvis jättesvårt för mig att veta vad det handlar om, om du PM'ar mig ditt ordernr så kikar jag på det.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skickat till dig nu

Visa signatur
Permalänk

Japp, det var (återigen) sista gången jag köpte från cdon då de fortfarande inte fixat deras fraktmetoder. Disken var ynkligt förpackad med material på 3 av 6 sidor, de andra sidorna kan disken röra sig fritt i och bland annat slå i kartongkanterna hur mycket den vill, utan vaddering. Dessutom skickar ni det som ett brev istället för ett paket vilket innebär att det hamnar postlåda/postfack, även om det faktiskt är för stortför att få plats dör då ni skickar det som ett brev. Usch.

Jag trodde att ni hade ändrat era fraktmetoder då du skrev att ni numera förpackade saker väl men det var uppenbarligen ren och skär lögn.

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Min hårddisk kom i ett litet paket med distanspose och 2 maddrasser under och över eller vad man ska kalla dem plus att den kom i en större kartong också klart godkänt tycker jag.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Hade gjort en beställning på Inet på en massa delar som jag ska ha till min nya dator. Hittade ett moderkort och en ssd på cdon som var billigare gjorde köp där hos dom istället, såg att det gick igenom och avbeställde dom delarna på Inet, inga problem alls.
Dan efter står det att "varorna packas" toppen tänker jag, går en dag till går in och kollar ifall dom är ivägskickade, nä det står istället att ordern är makulerad.
Vafan, sitter med deras så kallade chatsupport och hon i chatten säger att moderkortet finns inte längre i lager så annullera dom hela ordern???
Frågar om det inte är möjligt att skicka iväg ett mail till kunden och meddela denna om detta och hon svarar att det måste ha blivit en miss i deras system.( Jo tack, det felet verkar gå på rutin eftersom jag vet en kompis som beställde en fjärrkontroll som aldrig kom fram och som han dessutom inte fick något meddelande om heller.)
Är det inte också på tiden Cdon.com att ni fixar erat datorsystem så att det inte går att beställa en vara som har tagit slut, vet förstås att fel alltid kan begås men det verkar ju som om jag inte heller är den första som råkar ut för det här.
Som sagt var sånt här sprider sig och missnöjda kunder kommer ju inte tillbaka och lär ju inte heller tipsa andra om ett köp hos er.
Jag kommer inte handla hos er mer. Tack och hoppas att ni hamnar i graven som Datorbutiken.

rättat till lite efter ha skrivit i vredesmod.
Visa signatur
Permalänk

Som jag skrev tidigare i tråden så beställde jag en SSD till mig och ett GTX 580 till morsan.
SSDn var ok packad och kom efter 2 dagar helt ok.
GTX 580 tog 3 dagar men levererades inslaget i lite brun papp visserligen är ju kartongen rätt stabil men det känns upplagt för problem att skicka så.
Ni borde nog se över hur sakerna packas.

Visa signatur

People with guns don't understand. That's why they get guns. Too many. misunderstandings.

Permalänk
Inaktiv

Mitt GTX580 var endast packad med pappkartong. Turligt nog så är grafikkortet välvadderad. Får tacka ASUS för deras enimienta tjocka lager av skumgummi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

- Interna DVD-spelare infattas av Swec rabatten
- Crucial vet jag att vi håller på och förhandlar med
- Priset är nu justerat

Nej det infattas inte och har inte gjort det den senaste månaden, varför inte prova själv så får du se :).
Har du någon beräknad tidpunkt när ni förhandlat klart med Crucial? Slutet av månaden?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag beställde en Samsung F3 1TB 7200rpm och fick den levererad idag, trodde jag. När jag öppnar paketet så visar det sig vara en 2TB/R54/32M, alltså en 5400rpm disk.
Vad göra?
Ordernr 29041417.

Mvh Mattias

Permalänk

Om man köper något på delbetalning via klarna, 12 månader, betalar man då hela uppläggningsavgiften på en gång eller räknas den in i det totala priset så man betalar av lite varje månad?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Det "problemet" är fixat och ska inte få förekomma längre.

Mvh Edin

Hahaha Ursäkta, kunde bara inte låta bli och påpeka att det nästan låter som "Vi tog ut klantarslet som packa dåligt bakom lagerbyggnaden och gav honom gängstryk så han skärpte till sig"

Skrivet av Brudo:

Hej,
Jag beställde en Samsung F3 1TB 7200rpm och fick den levererad idag, trodde jag. När jag öppnar paketet så visar det sig vara en 2TB/R54/32M, alltså en 5400rpm disk.
Vad göra?
Ordernr 29041417.

Mvh Mattias

Ska du ha den som lagringsdisk så är det ju bara att tacka och ta emot för det extra utrymmet och strunta i den lägre hastighteten

Permalänk
Medlem

Ska du ha den som lagringsdisk så är det ju bara att tacka och ta emot för det extra utrymmet och strunta i den lägre hastighteten :)[/QUOTE]

Det är ju det som är problemet, jag ska inte ha den som lagringsdisk... Och nu när jag tittar lagersaldo så är 1TB 7200rpm varianten slut, så möjligtvis är det därför jag inte fått rätt disk.

Mvh Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brudo:

Hej,
Vad göra?
Ordernr 29041417.

Mvh Mattias

Man brukar kontakta kundservice.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av lord_moggo:

Japp, det var (återigen) sista gången jag köpte från cdon då de fortfarande inte fixat deras fraktmetoder. Disken var ynkligt förpackad med material på 3 av 6 sidor, de andra sidorna kan disken röra sig fritt i och bland annat slå i kartongkanterna hur mycket den vill, utan vaddering. Dessutom skickar ni det som ett brev istället för ett paket vilket innebär att det hamnar postlåda/postfack, även om det faktiskt är för stortför att få plats dör då ni skickar det som ett brev. Usch.
Jag trodde att ni hade ändrat era fraktmetoder då du skrev att ni numera förpackade saker väl men det var uppenbarligen ren och skär lögn.

Den metoden som används idag är exakt den metod som våra kollegor använder i branschen, men det är klart att allting kan bli bättre.
Jag tar det vidare med logistik som sköter den biten.

Mvh Edin

Skrivet av bananfiS:

Jaha, nu var det de där GTX 570 korten som vi beställde igen.. fortfarande inget svar när de kommer...
25/8
Efter att fått svar av CDON här på Sweclockers där de sagt att det inte är någon ytterliggare försening, korten ska komma till CDON på måndag och jag bör ha de senast onsdag.
30/8
Jag fortsätter mitt ärende med CDON, eftersom kortet fortfarande bara går att "boka" och leveranstiden är "kommande" ställer jag frågan om de inte fått den leverans som de skulle, om kortet kommit nu osv.
Just nu, 24 timmar senare har jag inte fått något svar. Grafikkortet finns fortfarande inte i lager och min order är ej levererad.
Varför jag skriver här är för att jag undrar hur det ligger till för er andra som gjorde beställning på likadana kort. För inte var jag ensam om att nappa på detta erbjudande.
Nu kräver jag svar..

Tyvärr drar det här ärendet ut på tiden, något oerhört. Jag väntar på svar ifrån leverantören, är det så att det inte är påväg så som lovat,
så kommer vi med en lösning som ni blir nöjda med, det lovar jag.

Mvh Edin

Skrivet av pompa_kumla:

Min hårddisk kom i ett litet paket med distanspose och 2 maddrasser under och över eller vad man ska kalla dem plus att den kom i en större kartong också klart godkänt tycker jag.

Som sagt, det är så andra gör och utgår ifrån att det är godkänt, men som sagt man kan alltid bli bättre.

Skrivet av dj_rov:

Hade gjort en beställning på Inet på en massa delar som jag ska ha till min nya dator. Hittade ett moderkort och en ssd på cdon som var billigare gjorde köp där hos dom istället, såg att det gick igenom och avbeställde dom delarna på Inet, inga problem alls.
Dan efter står det att "varorna packas" toppen tänker jag, går en dag till går in och kollar ifall dom är ivägskickade, nä det står istället att ordern är makulerad.
Vafan, sitter med deras så kallade chatsupport och hon i chatten säger att moderkortet finns inte längre i lager så annullera dom hela ordern???
Frågar om det inte är möjligt att skicka iväg ett mail till kunden och meddela denna om detta och hon svarar att det måste ha blivit en miss i deras system.( Jo tack, det felet verkar gå på rutin eftersom jag vet en kompis som beställde en fjärrkontroll som aldrig kom fram och som han dessutom inte fick något meddelande om heller.)
Är det inte också på tiden Cdon.com att ni fixar erat datorsystem så att det inte går att beställa en vara som har tagit slut, vet förstås att fel alltid kan begås men det verkar ju som om jag inte heller är den första som råkar ut för det här.
Som sagt var sånt här sprider sig och missnöjda kunder kommer ju inte tillbaka och lär ju inte heller tipsa andra om ett köp hos er.
Jag kommer inte handla hos er mer. Tack och hoppas att ni hamnar i graven som Datorbutiken.

Du har ett PM.

Skrivet av Maiden666:

Som jag skrev tidigare i tråden så beställde jag en SSD till mig och ett GTX 580 till morsan.
SSDn var ok packad och kom efter 2 dagar helt ok.
GTX 580 tog 3 dagar men levererades inslaget i lite brun papp visserligen är ju kartongen rätt stabil men det känns upplagt för problem att skicka så.
Ni borde nog se över hur sakerna packas.

Skrivet av anon2110:

Mitt GTX580 var endast packad med pappkartong. Turligt nog så är grafikkortet välvadderad. Får tacka ASUS för deras enimienta tjocka lager av skumgummi.

Just GK/MK/CPU brukar ha så bra packning själva och tål att fraktas, så "praxis" i branschen är att man lägger de i en vanlig kartong, naturligtvis med fyllning, mer ska inte behövas.

Mvh Edin

Skrivet av muSashi:

Nej det infattas inte och har inte gjort det den senaste månaden, varför inte prova själv så får du se :).
Har du någon beräknad tidpunkt när ni förhandlat klart med Crucial? Slutet av månaden?

Såg att vissa hade fallit ur, konstigt nog funkade bara Blu-Ray-spelarna, men det är åtgärdat nu.

Mvh Edin

Skrivet av Brudo:

Hej,
Vad göra?
Ordernr 29041417.
Mvh Mattias

Kontaka kundtjänst så byter vi ut den.

Mvh Edin

Skrivet av edasvangen:

Om man köper något på delbetalning via klarna, 12 månader, betalar man då hela uppläggningsavgiften på en gång eller räknas den in i det totala priset så man betalar av lite varje månad?

Uppläggningsavgiften brukar komma på första fakturan.

Mvh Edin

Skrivet av WolfOfVengeance:

Hahaha Ursäkta, kunde bara inte låta bli och påpeka att det nästan låter som "Vi tog ut klantarslet som packa dåligt bakom lagerbyggnaden och gav honom gängstryk så han skärpte till sig"

ingen kommentar

Skrivet av Brudo:

Ska du ha den som lagringsdisk så är det ju bara att tacka och ta emot för det extra utrymmet och strunta i den lägre hastighteten

Det är ju det som är problemet, jag ska inte ha den som lagringsdisk... Och nu när jag tittar lagersaldo så är 1TB 7200rpm varianten slut, så möjligtvis är det därför jag inte fått rätt disk.
Mvh Mattias[/QUOTE]

Kontaka kundtjänst så byter vi ut den.

Mvh Edin

Visa signatur