Skrivet av lord_moggo:
Japp, det var (återigen) sista gången jag köpte från cdon då de fortfarande inte fixat deras fraktmetoder. Disken var ynkligt förpackad med material på 3 av 6 sidor, de andra sidorna kan disken röra sig fritt i och bland annat slå i kartongkanterna hur mycket den vill, utan vaddering. Dessutom skickar ni det som ett brev istället för ett paket vilket innebär att det hamnar postlåda/postfack, även om det faktiskt är för stortför att få plats dör då ni skickar det som ett brev. Usch.
Jag trodde att ni hade ändrat era fraktmetoder då du skrev att ni numera förpackade saker väl men det var uppenbarligen ren och skär lögn.
Den metoden som används idag är exakt den metod som våra kollegor använder i branschen, men det är klart att allting kan bli bättre.
Jag tar det vidare med logistik som sköter den biten.
Mvh Edin
Skrivet av bananfiS:
Jaha, nu var det de där GTX 570 korten som vi beställde igen.. fortfarande inget svar när de kommer...
25/8
Efter att fått svar av CDON här på Sweclockers där de sagt att det inte är någon ytterliggare försening, korten ska komma till CDON på måndag och jag bör ha de senast onsdag.
30/8
Jag fortsätter mitt ärende med CDON, eftersom kortet fortfarande bara går att "boka" och leveranstiden är "kommande" ställer jag frågan om de inte fått den leverans som de skulle, om kortet kommit nu osv.
Just nu, 24 timmar senare har jag inte fått något svar. Grafikkortet finns fortfarande inte i lager och min order är ej levererad.
Varför jag skriver här är för att jag undrar hur det ligger till för er andra som gjorde beställning på likadana kort. För inte var jag ensam om att nappa på detta erbjudande.
Nu kräver jag svar..
Tyvärr drar det här ärendet ut på tiden, något oerhört. Jag väntar på svar ifrån leverantören, är det så att det inte är påväg så som lovat,
så kommer vi med en lösning som ni blir nöjda med, det lovar jag.
Mvh Edin
Skrivet av pompa_kumla:
Min hårddisk kom i ett litet paket med distanspose och 2 maddrasser under och över eller vad man ska kalla dem plus att den kom i en större kartong också klart godkänt tycker jag.
Som sagt, det är så andra gör och utgår ifrån att det är godkänt, men som sagt man kan alltid bli bättre.
Skrivet av dj_rov:
Hade gjort en beställning på Inet på en massa delar som jag ska ha till min nya dator. Hittade ett moderkort och en ssd på cdon som var billigare gjorde köp där hos dom istället, såg att det gick igenom och avbeställde dom delarna på Inet, inga problem alls.
Dan efter står det att "varorna packas" toppen tänker jag, går en dag till går in och kollar ifall dom är ivägskickade, nä det står istället att ordern är makulerad.
Vafan, sitter med deras så kallade chatsupport och hon i chatten säger att moderkortet finns inte längre i lager så annullera dom hela ordern???
Frågar om det inte är möjligt att skicka iväg ett mail till kunden och meddela denna om detta och hon svarar att det måste ha blivit en miss i deras system.( Jo tack, det felet verkar gå på rutin eftersom jag vet en kompis som beställde en fjärrkontroll som aldrig kom fram och som han dessutom inte fick något meddelande om heller.)
Är det inte också på tiden Cdon.com att ni fixar erat datorsystem så att det inte går att beställa en vara som har tagit slut, vet förstås att fel alltid kan begås men det verkar ju som om jag inte heller är den första som råkar ut för det här.
Som sagt var sånt här sprider sig och missnöjda kunder kommer ju inte tillbaka och lär ju inte heller tipsa andra om ett köp hos er.
Jag kommer inte handla hos er mer. Tack och hoppas att ni hamnar i graven som Datorbutiken.
Du har ett PM.
Skrivet av Maiden666:
Som jag skrev tidigare i tråden så beställde jag en SSD till mig och ett GTX 580 till morsan.
SSDn var ok packad och kom efter 2 dagar helt ok.
GTX 580 tog 3 dagar men levererades inslaget i lite brun papp visserligen är ju kartongen rätt stabil men det känns upplagt för problem att skicka så.
Ni borde nog se över hur sakerna packas.
Skrivet av anon2110:
Mitt GTX580 var endast packad med pappkartong. Turligt nog så är grafikkortet välvadderad. Får tacka ASUS för deras enimienta tjocka lager av skumgummi.
Just GK/MK/CPU brukar ha så bra packning själva och tål att fraktas, så "praxis" i branschen är att man lägger de i en vanlig kartong, naturligtvis med fyllning, mer ska inte behövas.
Mvh Edin
Skrivet av muSashi:
Nej det infattas inte och har inte gjort det den senaste månaden, varför inte prova själv så får du se :).
Har du någon beräknad tidpunkt när ni förhandlat klart med Crucial? Slutet av månaden?
Såg att vissa hade fallit ur, konstigt nog funkade bara Blu-Ray-spelarna, men det är åtgärdat nu.
Mvh Edin
Skrivet av Brudo:
Hej,
Jag beställde en Samsung F3 1TB 7200rpm och fick den levererad idag, trodde jag. När jag öppnar paketet så visar det sig vara en 2TB/R54/32M, alltså en 5400rpm disk.
Vad göra?
Ordernr 29041417.
Mvh Mattias
Kontaka kundtjänst så byter vi ut den.
Mvh Edin
Skrivet av edasvangen:
Om man köper något på delbetalning via klarna, 12 månader, betalar man då hela uppläggningsavgiften på en gång eller räknas den in i det totala priset så man betalar av lite varje månad?
Uppläggningsavgiften brukar komma på första fakturan.
Mvh Edin
Skrivet av WolfOfVengeance:
Hahaha Ursäkta, kunde bara inte låta bli och påpeka att det nästan låter som "Vi tog ut klantarslet som packa dåligt bakom lagerbyggnaden och gav honom gängstryk så han skärpte till sig"
ingen kommentar
Skrivet av Brudo:
Ska du ha den som lagringsdisk så är det ju bara att tacka och ta emot för det extra utrymmet och strunta i den lägre hastighteten
Det är ju det som är problemet, jag ska inte ha den som lagringsdisk... Och nu när jag tittar lagersaldo så är 1TB 7200rpm varianten slut, så möjligtvis är det därför jag inte fått rätt disk.
Mvh Mattias[/QUOTE]
Kontaka kundtjänst så byter vi ut den.
Mvh Edin